Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help! Wc grijs na gebruik brillo

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 13 Sep 2016 14:12

Help! Wc grijs na gebruik brillo

Help!

Ik vond mij wc-pot van binnen smerig aan de rand en kreeg het niet goed weg. Hierom ben ik gaan boenen met brillo, kwam van alles los, dus ik blij.
Echter kwam er daarna een grijze laag op de rand bij de pot en dat wil nu niet meer weg!

Iemand nog een geniale oplossing om dat weg te krijgen?
Ik heb het nog niet met andere middeltjes geprobeerd. Bang dat ik het nog erger maak.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 13 Sep 2016 14:33

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Bedoel je die kleine pads waar al zeep in zit?
Die schuren toch heel erg? Heb je het glazuur niet beschadigd?
10.04.17
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Sep 2016 15:04

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Ik denk ook dat je het glazuur hebt beschadigd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Sep 2016 15:57

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Zoals mijn voorgangers al zeiden..

Volgende keer gewoon sponsje met cif gebruiken.
2016
<<

Anoniem221

Bericht 13 Sep 2016 17:47

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Brillo is verschrikkelijk handig als je potten en pannen probeert op te schuren. In mijn werk als afwashulp, op mijn 14e, vaak gebruikt, maar echt af te raden om er de toilet mee te doen. Ik ben bang dat je het glazuur hebt aangetast en dat de Brillo zijn ijzerkleur is gaan afgeven. Misschien dat het helpt om vaak een laagje chloor erover te doen? Het lost het probleem niet op, maar chloor heeft wel een blekende werking waardoor het misschien minder opvalt.

Volgende keer inderdaad maar schuursponsje en cif. Zelf ben ik vooral fan van W5 van Lidl en de toiletborstel.
<<

Anoniem184

Bericht 13 Sep 2016 19:14

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Ik gooi altijd een flinke scheut chloor in de wc (of Cillit Bang oid) en laat dat een paar uur inwerken. Dan de wc-borstel,erdoor en de wc is stralend wit.
Met brillo bedoel je doe staalsponsjes, toch? Ik denk dat je daarmee inderdaad het glazuur beschadigd hebt en je dit dus altijd zal blijven zien...
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 13 Sep 2016 21:01

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Ben ook bang dat het glazuur van je wc-pot nu beschadigd is :(
Heb zo geen tips hoe je dat kan verhelpen.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem316

Bericht 13 Sep 2016 22:11

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Schuursponzen en glazuur lagen gaan niet samen.. Wil je er iets aan doen, dan zal je een nieuwe pot moeten kopen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 14 Sep 2016 08:23

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Dat klinkt inderdaad niet goed! Mijn moeder heeft het met iets anders gehad, geen idee meer wat ze precies had gedaan met de pot, maar het glazuur van de pot was beschadigd. Is alweer een tijd geleden en inmiddels is de pot vervangen, een andere optie was er niet.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 14 Sep 2016 10:24

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Oeps, niet best dus! Ik dacht even snel en fanatiek goed te boenen :/.
Het stomme is dat het juist op het deel zit waar ik amper heb gepoetst! Opeens kwam er vanuit de gleuf aan de bovenkant ijzerkleurig spul naar beneden zetten en dat bleef zitten.
Ik zal kijken of het wat minder gaat worden. Anders wordt het toch echt volgend jaar de wc vervangen ipv over vier jaar.

Bedankt voor de reacties, ook al hoopte ik op een ander antwoord!
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 19 Sep 2016 18:56

Re: Help! Wc grijs na gebruik brillo

Ik had in oude pot ook een aanslag die er niet vanaf te poetsen was met chloor etc. Witte reus voor de wc deed echt wonderen, alles mooi wit en volgens mij was er ook dat van het glazuur beschadigd.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers