Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met roken

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 03 Sep 2013 08:56

Stoppen met roken

Jaaa, ik doe weer een poging! Ik weet dat er ook een aantal forummers gestopt waren/zijn. Hoe gaat het nu met jullie? En nog tips en tops?
<<

Anoniem178

Bericht 03 Sep 2013 09:05

Re: Stoppen met roken

Ik heb niet zo meegeschreven, maar ben 4 maanden geleden gestopt. Ik heb een lijstje gemaakt met alle nadelen die er voor mij persoonlijk toe doen. Binnen 5 minuten had ik een heel a4tje vol.
Wat voor mij de kortetermijnmotivatie is, is de prijs. Dus elke week legde ik het bedrag wat ik bespaarde cash apart. Daarvoor mocht ik leuke dingen voor mezelf kopen. Die ene jas die net te duur is of een nieuw kastje wat ik eigenlijk niet zo nodig heb.
Kan er soms nog best naar verlangen, maar vaak duurt dat niet meer dan een paar minuten.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 03 Sep 2013 09:15

Re: Stoppen met roken

Ik ben deze maand alweer 5 maanden gestopt :) Ze hebben mij laatst wel van de sigaretten af moeten trekken. Een goede vriend van mij is overleden (ik was ook bij zijn sterven). En ik dacht echt nu ga ik roken maar iedereen heeft mij er vanaf weten te houden. Ben ik ze nu zo dankbaar voor.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 03 Sep 2013 09:17

Re: Stoppen met roken

Mijn vriend is in oktober vorig jaar gestopt met roken. Hij heeft het boek van Allen Carr gelezen en is van de een op andere dag gestopt. Hij heeft toen een zak met Werthers Original gekocht en die nam hij als hij het moeilijk had. Nu bijna een jaar later, heeft hij soms nog wel moment van, hmm nu zou een sigaret wel lekker zijn, maar hij heeft er geen een meer genomen. Oke, uitzondering, toen er hier was ingebroken heeft hij 3 sigaretten gerookt (waar hij zo misselijk van werd, dat hij nog niet eens de helft van de sigaretten op heeft gemaakt ;)

En natuurlijk voor jou, succes!!
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 09:19

Re: Stoppen met roken

Ik wil binnenkort ook stoppen met roken en heb het daar ook met de psycholoog over gehad en we gaan kijken of we dat straks mee kunnen nemen in de therapie, voor nu lijkt het niet verstandig om te stoppen nog en ik merk zelf dat ik er ook nog niet klaar voor ben.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 03 Sep 2013 10:55

Re: Stoppen met roken

Rovine, dat is een goed idee inderdaad van dat belonen voor jezelf!

Wat super goed van jullie. Ik merk dat ik er gewoon klaar mee ben. Het stinkt, ziet er debiel uit, anyway er zitten alleen maar nadelen aan. Ik heb ook niemand verteld dat ik weer een poging ging wagen, dan gaan mensen er zo op zitten pushen en dat wil ik niet. En dan krijg ik alweer het verwijt 'Oh, dat is poging 2567?' (Wat dan ook wel weer klopt) :oops:
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 11:05

Re: Stoppen met roken

Herkenbaar Lady Starstruck, toen m`n vader was overleden wilde ik ook alleen maar roken. Uiteraard heb ik dat niet gedaan, maar ik kon wel een sigaretje gebruiken. :|
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 11:07

Re: Stoppen met roken

Jonge vrouwen die roken vind ik ook geen gezicht meer sinds ik gestopt ben. Helemaal niet op de fiets of in de auto, dan denk ik echt jasses, wat een autocrossfrikadellenwijf. :lol:
<<

Anoniem17

Bericht 03 Sep 2013 11:09

Re: Stoppen met roken

Rush schreef:Jonge vrouwen die roken vind ik ook geen gezicht meer sinds ik gestopt ben. Helemaal niet op de fiets of in de auto, dan denk ik echt jasses, wat een autocrossfrikadellenwijf. :lol:


Die houden we erin! :lol:
<<

Anoniem178

Bericht 03 Sep 2013 11:36

Re: Stoppen met roken

Ik vind het niet ordinair, maar denk soms wel "haha, relaxed dat ik er niet zo afhankelijk meer van ben". Hoef niet meer te wachten op rookpauzes en ben er ook eigenlijk weinig mee bezig. Als ik toch graag wil denk ik eraan dat een pakje 6 euro kost en wat voor leuks ik met 6 euro kan kopen. Bovendien weet ik dat ik het toch niet bij één pakje zal kunnen houden, dus dat het eerder 60 of 600 euro gaat worden. Kan ik een hoop leuke dingen voor doen. Dan beloof ik mezelf weer een nieuw jurkje en ben ik even afgeleid.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 03 Sep 2013 18:29

Re: Stoppen met roken

Rush schreef:Herkenbaar Lady Starstruck, toen m`n vader was overleden wilde ik ook alleen maar roken. Uiteraard heb ik dat niet gedaan, maar ik kon wel een sigaretje gebruiken. :|



Ja dat zijn echt lastige momenten. Ik was al bang dat deze momenten zouden komen. Maar ja uiteindelijk is het knap dat je er dan op zo'n moment vanaf bent gebleven.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 03 Sep 2013 18:32

Re: Stoppen met roken

En Rovine dat ken ik dat je er niet meer afhankelijk van bent. Ik ervaar vooral geen stress meer. Niet meer kijken als je ergens bent waar de rookplek is. Niet meer afvragen of je ergens wel mag roken bijv. bij mensen thuis. Geen stress meer of je nog wel genoeg peuken of ik mijn geval shag hebt als je een avondje weggaat. Wat een rust heb ik nu zeg.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Sep 2013 18:36

Re: Stoppen met roken

Ik ben in 2008 ook van het ene op het andere moment gestopt. Was er ineens zó klaar mee: slechte conditie, stinken, het is duur, ik was altijd aan het tellen hoeveel er nog in m'n pakje zaten. Toen ik besloot te stoppen, heb ik het boek van Allen Carr in een avond uitgelezen en me helemaal suf gerookt. Toen vond ik het zo goor, dat ik er helemaal geen moeite mee had om te stoppen. Ik dacht eerst altijd dat roken 'hielp' bij stress, maar toen merkte ik pas dat ik juist veel minder stress had, doordat ik niet meer hoefde te tellen etc.

Vanaf een jaar daarna ofzo ben ik een gelegenheidsroker geworden en dat vind ik op zich ok, al heb ik de laatste maanden wel héél veel gelegenheden gehad :? Zodra ik buiten zit met een drankje, moet er een sigaretje bij voor m'n gevoel. In de herfst/winter rook ik sowieso stukken minder, omdat ik niet binnen rook. Maar toch wil ik het ook in de lente/zomer binnen de perken houden of misschien kap ik er wel weer helemaal mee.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Sep 2013 19:06

Re: Stoppen met roken

Ik doe mee! Ik ben een aantal weken geleden toen ik ontdekte dat ik zwanger was gestopt, maar vond dat erg moeilijk. Sowieso vond ik dat al achterlijk van mezelf, want had altijd gedacht dat dat nou de ultieme motivatie zou zijn... Toen de zwangerschap misging ben ik weer begonnen, vriend ook. Ik probeer nu af te bouwen want wil echt echt echt gestopt zijn mocht ik weer zwanger raken.

Hiervoor had ik nog geen stoppogingen ondernomen dus alles wat ik voelde was lastig te scharen onder of hormonen, of het stoppen met roken, of allebei. Maar het moeilijkst vond ik toch echt gevoel van; alles is nooit meer zo leuk zonder een sigaretje!! Zo dom, maar dat gevoel was zo overheersend...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nyx

Bericht 03 Sep 2013 23:27

Re: Stoppen met roken

Ik roep de hele dag door tegen mezelf "Ik ben een niet-roker!" en ik moet zeggen dat het werkt.

Nee, ik ben momenteel niet gestopt. Maar ik ben wel geswitcht van mijn vaste sigaretten (Davidoff Gold) waar ik een pakje van per dag oprookte naar L&M rood waar ik nog maar maximaal 4 per dag rook. Ik wil wel volledig stoppen, maar ik zit erg met de gewenning die ik er maar niet uitkreeg. Nu wen ik mezelf aan dat ik niet meer in huis mag roken en al helemaal niet te pas en te onpas een sigaret mag aansteken. Tot nu toe gaat het geheel naar wens.

We zullen zien waar het strandt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Sep 2013 19:01

Re: Stoppen met roken

Ok dames het gaat hier nu al niet de goede kant! Zijn er nog meer dames die aan het stoppen met roken zijn of willen stoppen? Jeanette hoe is het met jouw poging? Ik doe vanaf zondag mee! (en kan dan vast wat motivatie gebruiken :))
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem 52

Bericht 04 Sep 2013 19:09

Re: Stoppen met roken

Rook jij? :/ Serieus?

Wacht, volgens mij ben ik hier al 's eerder al door verbaasd..
<<

aelliz

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 04 Sep 2013 19:57

Re: Stoppen met roken

Ik was vier jaar gestopt met roken, en sinds een jaar weer begonnen. Stom... Afgelopen zaterdag mijn laatste sigaret gerookt. Vanmiddag een zwak moment gehad, maar gelukkig niet aan toegegeven :-)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 20:45

Re: Stoppen met roken

Lady Starstruck, ik vind het echt knap hoe jij dat destijds gedaan hebt! En ook dat je er in zo'n lastig moment van af gebleven bent. En nu je dat gedaan hebt ben je er nog sterker in!

Ik ben nu een paar maanden echt helemaal van de sigaretten af. Ik was twee jaar geleden gestopt vanwege m'n zwangerschap maar heb na m'n zwangerschap wel af en toe een sigaretje gerookt. Dat werd al snel 1 sigaret per dag en ik merkte dat die ene sigaret me erg veel stress bezorgde (wanneer krijg ik hem, geniet ik er wel genoeg van, etc). Nu echt echt echt gestopt. Gaat goed tot nu toe, ik voel me ook echt geen roker meer en ben er niet meer mee bezig. Zo fijn!!
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Sep 2013 21:23

Re: Stoppen met roken

Haha Baz, volgens mij heb ik je daarin eerder teleurgesteld idd ;)

Eens met UN Lady Starstruck, echt knap! Jij was ook gewoon ineens gestopt, niet echt afgebouwd toch?

UN, herken jij mijn verhaal van een aantal posts hierboven? Vond jij het lastig toen te stoppen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 21:32

Re: Stoppen met roken

Zora schreef:UN, herken jij mijn verhaal van een aantal posts hierboven? Vond jij het lastig toen te stoppen?

Ja man, ik vond het afschuwelijk. Van alle kanten kreeg ik te horen 'joh geen probleem, je bent straks zo misselijk dat je het niet eens wilt'. Ik was niet misselijk, ik wilde roken. Heb ook nog wel een tijd af en toe een trekje genomen van een rokend iemand naast me. Ik geloof dat ik ook nog wel eens een hele sigaret heb gerookt toen ik een maand of 6 zwanger was.

En dat het nooit meer zo leuk wordt als met een sigaretje, dat gevoel herken ik ook wel. Is wel heel dramatisch gesteld hoor, en duidelijk gesteld vanuit een rokend iemand. Zo heftig ervaar ik het nu helemaal niet meer. Ik heb nu wel een beetje medelijden met vrienden van me die zich druk maken om een niet-roken-beleid dat op een festival heerst waar ik dit weekend heen ga. Gaan ze uit zitten te zoeken waar ze dan wel kunnen gaan roken. Zieltjes, hoe tof is dat eigenlijk? Niet zo, vind ik..
Als je er eenmaal af bent zie je pas wat een vrijheid het je oplevert!
#teammaple🍁
<<

Artemis

Bericht 04 Sep 2013 21:38

Re: Stoppen met roken

Zwanger zijn is zó geen motivatie om te stoppen...
Als longkanker al geen motivatie is dan is zoiets stressvols en abstracts als een baby in je buik al helemaal geen motivatie.

Ik was gelukkig al 2 jaar gestopt toen ik zwanger werd, anders had ik van pure stress een peuk opgestoken na de positieve test.

Ik ben 8 jaar gestopt geweest, 1,5 jaar geleden weer begonnen, af en toe een sigaretje werd na een paar maanden dagelijks flink roken. Ik ben nu ruim een maand weer gestopt.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 04 Sep 2013 22:48

Re: Stoppen met roken

Binnen roken deed ik al jaren niet meer, dus dat scheelde al een hoop. Ik had 2 dagen niet gerookt en heb net eentje gerookt buiten. Maar men, wat werd ik dizzy opeens. Heb hem gelijk uit gedrukt. Ik ben ook bezig in het boek van Alan Carr. Mijn buurvrouw wilt ook stoppen en is daarvoor naar de huisarts geweest. Deze gaf aan dat je juist niet cold turkey moet stoppen, maar echt moet afbouwen. Maar dat werkt dus totaal niet bij mij. Dan ga ik juist weer meer roken. Ik heb mijn sigaretten nu weg gedaan. Ik hoop alleen zo dat ik geen stress konijn word en alleen aan peuken ga denken.
<<

Artemis

Bericht 04 Sep 2013 22:55

Re: Stoppen met roken

Afbouwen is echt onzin. Dat rekt het alleen maar,en is bijna niet te doen. De opluchting is ook een goed boek.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Sep 2013 06:12

Re: Stoppen met roken

Urban Naked schreef:
Zora schreef:UN, herken jij mijn verhaal van een aantal posts hierboven? Vond jij het lastig toen te stoppen?

Ja man, ik vond het afschuwelijk. Van alle kanten kreeg ik te horen 'joh geen probleem, je bent straks zo misselijk dat je het niet eens wilt'. Ik was niet misselijk, ik wilde roken. Heb ook nog wel een tijd af en toe een trekje genomen van een rokend iemand naast me. Ik geloof dat ik ook nog wel eens een hele sigaret heb gerookt toen ik een maand of 6 zwanger was.

En dat het nooit meer zo leuk wordt als met een sigaretje, dat gevoel herken ik ook wel. Is wel heel dramatisch gesteld hoor, en duidelijk gesteld vanuit een rokend iemand. Zo heftig ervaar ik het nu helemaal niet meer. Ik heb nu wel een beetje medelijden met vrienden van me die zich druk maken om een niet-roken-beleid dat op een festival heerst waar ik dit weekend heen ga. Gaan ze uit zitten te zoeken waar ze dan wel kunnen gaan roken. Zieltjes, hoe tof is dat eigenlijk? Niet zo, vind ik..
Als je er eenmaal af bent zie je pas wat een vrijheid het je oplevert!


Oh lord wat fijn, herkenning! Ik ben normaal gesproken heel rationeel en heb mezelf prima in de hand maar met roken blijkbaar totaal niet. Heb altijd zó stellig gezegd dat als ik zwanger ben, ik dan natuurlijk stop, en dacht ook echt dat dat dan goed zou gaan, want ultieme motivatie. Nou, poeh! Weet jij nog wanneer dat gevoel van onrust en 'dat het nooit' meer leuk wordt echt minder werd? Haha dan kan ik me daar aan optrekken ofzo :p

Ik denk inderdaad wel dat als ik echt helemaal gestopt ben, het echt veel vrijheid oplevert. En veel extra geld :)

Dat Allen Carr-boek vond ik op zich wel inspirerend maar werkte niet voor mij. Febe, wat jij noemt is ook vergelijkbaar boek?

Wat goed dat je 'm weer hebt uitgedrukt Jeanette! Hoe voel je je verder?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers