Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kitten ontvlooien, hoe?

<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2016 17:15

Kitten ontvlooien, hoe?

Onze kitten zit onder de vlooien, maar is nog te jong voor een bandje of pipet. Hoe komen we dan ooit van de vlooien af? Ik heb een spray gekocht maar als je 1 klein stukje overslaat gaan alle vlooien daar zitten. Niet handig. Kammen doe ik meerdere malen per dag, en dan vang ik er echt veel, maar even later lijken er weer net zoveel te zitten. :thumbdown:
Wie heeft een gouden tip?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 16 Sep 2016 17:16

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Naar de dierenarts. Deze heeft speciaal kitten ontvlooi middel. Bij ons waren de vlooien binnen 1 dag allemaal dood.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2016 17:21

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Mêh, ik hoopte op een iets goedkopere oplossing.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Sep 2016 17:26

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Wij hadden vroeger heeel veel kittens en mijn moeder gebruikte toen altijd vlooien poeder, maar weet niet of dat nog bestaat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2016 17:28

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Nooit van gehoord eigenlijk. Ik had heel simpel gedacht van ik haal een bandje, werkt bij de hond ook het beste, maar ze is dus nog te klein.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 16 Sep 2016 17:28

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Sinds kort hebben dierenartsen het 'alleenrecht' op anti vlooienmiddelen speciaal voor kittens. Ik baalde ook, maar het was wel effectief.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 16 Sep 2016 17:31

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

hoeveel weken is je kitten?
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2016 17:32

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

12-13 weken!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 16 Sep 2016 19:53

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Bij de da hebben ze gewoon tabletjes tegen vlooien. Denk een €8 per stuk. Misschien goedkoper omdat een kitten lichter is dan onze katten nu. Ik heb ze laatst nog een tabletje gegeven en die was €7,90.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 16 Sep 2016 20:44

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

bij de dierenwinkel hebben ze ontvlooimiddel voor kittens van 8weken. ( even een aantal willekeurige merken aangeklikt. bijvoorbeeld frontline kitten is specifiek voor kittens. maar bolfo gold en advantage zijn ook al vanaf 8-9 weken)

nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met deze middelen. de enige keer dat ik vlooien heb gespot heb ik stronghold van de dierenarts gebruikt. op advies van een vriendin omdat stronghold naast de vlooien op de kat ook de vlooien in de omgeving, de eitjes en de larven aanpakt.

als je gaat ontvlooien kijk je dan ook even naar ontwormmiddel?
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2016 20:48

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Ontwormen zijn we al van voorzien!

Ik zal nog eens goed ergens informeren. Want hoe lief het beestje ook is, ik word er niet erg blij van dat de kinderen naar op schoot nemen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 16 Sep 2016 21:09

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

goed bezig!
hopelijk ben je er snel vanaf. opzich krijgen je kinderen er niets van maar ik snap het wel, ik werd ook helemaal kriebelig toen mijn katten vlooien hadden.
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 16 Sep 2016 21:11

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Vlooienshampoo? Niet lief voor het beestje maja dat zijn vlooien ook niet.

En wat veel mensen vergeten: je huis natuurlijk van boven tot onder insprayen met anti vlooienspray anders heeft het weinig zin. De eitjes die overal gaan zitten (lees kieren in laminaat, plinten, bekleding van bank, vloerkleed e.d.) komen ook uit.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2016 21:48

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Er is speciaal vlooienmiddel voor kittens dat je kan sprayen. Daarna even 'inwrijven' met een washandje.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 16 Sep 2016 23:59

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Laat je alsjeblieft wel informeren bij de da. Hoeveel kittens er al niet gestorven zijn door een verkeerde dosering anti vlooienmiddel van de winkel. Vaak is dit veel te zwaar voor een kitten. Echt een tabletje werkt al met een half uur en kost ook maar €8.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem245

Bericht 17 Sep 2016 10:00

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Allemaal eraf halen met de hand. Ik ben er destijds 3 uur mee bezig geweest en dan daarna toch een pipetje geven. Of tabletjes, wat je wil.
<<

Anoniem273

Bericht 18 Sep 2016 07:12

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

JustMeDaan schreef:Laat je alsjeblieft wel informeren bij de da. Hoeveel kittens er al niet gestorven zijn door een verkeerde dosering anti vlooienmiddel van de winkel. Vaak is dit veel te zwaar voor een kitten. Echt een tabletje werkt al met een half uur en kost ook maar €8.

Dit!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 19 Sep 2016 12:58

Re: Kitten ontvlooien, hoe?

Wat JustMeDaan zegt, ga niet zelf experimenteren. Een tripje naar de dierenarts zal toch sowieso moeten een dezer weken, voor de tweede inenting?
Je kunt bij de dierenarts Broadline halen, dat krijgen de kittens hier en werkt ook meteen tegen wormen, maar je kunt ook je hond een pipet Stronghold geven. Dat werkt als een tierelier en helpt indirect ook voor je kitten. De dierenarts raadde ons aan om onze kat een pipetje te geven toen ons konijn vlooien had, omdat die zelf geen pipetje mocht. Ze springen van je kitten ook op je hond, dus uiteindelijk helpt dat ook om ze allemaal dood te krijgen. En goed stofzuigen, ook erg belangrijk.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers