Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschil in woonoppervlakte

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2016 09:09

Verschil in woonoppervlakte

Ik ben de huizen hier in de buurt die te koop staan eens aan het bekijken, voor welk bedrag ze te koop staan enz.
Nu zijn alle huizen in de straat hier (van dit type) even groot. Drie verdiepingen, geen uitbouw oid enz.

Alleen wat me nou opvalt, is dat het woonoppervlakte bij alle huizen verschilt. Van 130m2 tot 110m2.
Vast een blonde vraag hoor, maar hoe kan een zelfde huis zoveel verschillen in woonoppervlakte?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2016 09:13

Re: Verschil in woonoppervlakte

Omdat de makelaar een grove schatting maakt van elke kamer en alle schatting bij elkaar opteld?
08/2018
05/2021
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2016 09:14

Re: Verschil in woonoppervlakte

MissEnergy schreef:Omdat de makelaar een grove schatting maakt van elke kamer en alle schatting bij elkaar opteld?


Ik heb geen idee :P
Staat dat niet gewoon ergens geregistreerd in het kadaster ofzo?
<<

Anoniem281

Bericht 17 Sep 2016 09:18

Re: Verschil in woonoppervlakte

Komt 't niet door de berekening van de zolderoppervlak? Alles boven 1.20 zou woonoppervlak zijn, maar sommige makelaren zijn er wat makkelijker is.. Oh en sommige tellen bijv. de schuur mee, mag officieel niet, maar ja.. Oh en inpandige berging wordt ook nog wel 's als woonoppervlak geteld.
Laatst gewijzigd door Anoniem281 op 17 Sep 2016 09:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Sep 2016 09:19

Re: Verschil in woonoppervlakte

Misschien is er veel verbouwd aan sommige huizen?
Ik noem maar een voorbeeld, waar ik eerst woonde had je een opbergzolder met een vlizotrap en een miniraampje. Sommige mensen hadden verbouwd, een vaste trap gemaakt en een dakkapel. In de originele vorm werd dat dus niet gerekend als woonoppervlakte, in de tweede wel.
Kan het zoiets zijn?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2016 09:29

Re: Verschil in woonoppervlakte

Nee. We hebben geen zolder, een schuur in de tuin zou misschien nog een idee kunnen zijn?
Die staat er niet standaard.

Zolders hebben we niet.
Het is een 3-laags woning. Beneden een garage, hal, trap naar boven, toilet en kamer. Op de eerste verdieping woonkamer en keuken en op de tweede verdieping van origine een badkamer en 3 slaapkamers (van 2 slaapkamers is er bij ons 1 gemaakt, maar dat maakt geen verschil in woonoppervlakte zou je zeggen).

Wat misschien wel het verschil zou kunnen zijn, is dat de ene de garage niet meetelt en de ander wel, omdat bij sommige van de garage een kamer is gemaakt? Ofzo?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Sep 2016 09:37

Re: Verschil in woonoppervlakte

Ja, dat zou het denk ik wel kunnen zijn. Dat is toch net zoiets als ik aangaf (alleen dan een ander deel van het huis)?
Misschien zijn er ook nog huizen met een aanbouw?
<<

Anoniem236

Bericht 17 Sep 2016 09:38

Re: Verschil in woonoppervlakte

Als je op funda aan het kijken bent staat er aan het eind van de foto's of bij plattegrond een afbeelding van Exact gemeten. Dat is dat de chte oppervlakte. Anders kan er ook een schatting worden gemaakt. En als er een slaapkamer van de garage is gemaakt telt dat wel mee als woonoppervlakte en een garage niet.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Sep 2016 09:44

Re: Verschil in woonoppervlakte

Ja bij ons huis is er gewoon een wel erg ruime schattig gedaan. Het oppervlak van de hele benedenverdieping is x4 (we hebben 4 verdiepingen) gedaan. Maar daar klopt natuurlijk niets van want de zolder is een stuk kleiner en daarvan telt door 't schuine dak een heel stuk niet mee. En het souterrain is ook kleiner want die heeft geen erker.
En dan hebben we het nog niet iver de ruimtes die officieel niet mee tellen.

Bij mijn huis in Amersfoort klopte het wel precies, want ik had het laten opmeten volgens de NEN Norm (zo heet dat geloof ik).
Dus je zou ook kunnen kijken of dat er bij staat (Gemeten volgens NEN staat er dan volgens mij.).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2016 09:52

Re: Verschil in woonoppervlakte

Aanbouwen zijn er bij deze huizen niet.
Het is allemaal rechttoe rechtaan ;)

Vind het ook zo bijzonder dat er gewoon 30.000 prijsverschil zit tussen de 4 huizen..
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 17 Sep 2016 10:58

Re: Verschil in woonoppervlakte

Ik heb bij de verkoop van mijn huis begrepen dat makelaars verplicht zijn om alles op dezelfde manier te meten.
Het klinkt logisch dat woningen die de garage hebben omgebouwd tot kamer een groter woonoppervlakte hebben. Een kamer is woonoppervlakte. Garage niet.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 17 Sep 2016 11:52

Re: Verschil in woonoppervlakte

Prijsverschil is ook logisch. Het ene huis is gewoon beter bijgehouden en misschien wat vernieuwd/opgeknapt dan de ander.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Sep 2016 11:55

Re: Verschil in woonoppervlakte

Op de WOZ beschikking staat de hoeveelheid m3, maar deze wijkte bij ons af van de gegevens op funda. Daarmee spelen makelaars ook.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2016 12:09

Re: Verschil in woonoppervlakte

Carra schreef:Ik heb bij de verkoop van mijn huis begrepen dat makelaars verplicht zijn om alles op dezelfde manier te meten.
Het klinkt logisch dat woningen die de garage hebben omgebouwd tot kamer een groter woonoppervlakte hebben. Een kamer is woonoppervlakte. Garage niet.


Degene met de meeste oppervlakte heeft ook gewoon een garage, is geen kamer van gemaakt.. (Even gecheckt net).

Ja prijsverschil snap ik hoor, ik kan alleen niet ontdekken waar het prijsverschil in zit.
Zie zo snel wel een verschil in de hoeveelheid dubbelglas.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 17 Sep 2016 12:17

Re: Verschil in woonoppervlakte

Dan snap ik het ook niet!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2016 12:28

Re: Verschil in woonoppervlakte

De ene heeft wat modernere badkamer, de andere weer een wat modernere keuken.


Goed.. eerst even afwachten wat er met mn mans werk gaat gebeuren voor we de boel hier te koop zetten :eyes:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Sep 2016 12:34

Re: Verschil in woonoppervlakte

Verschil in vraagprijs vind ik niet zo heel gek. Een vraagprijs is een uitnodiging tot onderhandeling, geen vaststaande prijs. Hierin speelt de visie en strategie van makelaar en verkoper mee en die kunnen verschillen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 17 Sep 2016 13:39

Re: Verschil in woonoppervlakte

de prijs ligt ook aan de situatie van de verkoper. iemand die de woning vooral snel wil verkopen zal een wat lagere vraagprijs kiezen. iemand die een bepaald bedrag nodig heeft om de hypotheek/schulden af te lossen of iemand die geen haast heeft zal misschien een wat hogere vraagprijs opgeven.
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 17 Sep 2016 19:07

Re: Verschil in woonoppervlakte

Hier klopt het ook niet. Volgens de makelaar was ons huis 116m2. Wij hebben een andere indeling als onze buren maar onze huizen zijn even breed en even lang. Wij hebben wel een 1,5 garage, eigen oprit, grote tuin en zitten op een hoek maar dat moet niet uitmaken. Dat huis stond te koop en er stond 113m2 bij. 4 huizen verder hetzelfde verhaal. Is een tussenwoning maar heeft een kleine uitbouw van ongeveer 3,5 meter bij 3 meter. Er die stond weer voor 100 m2. Het huis van onze buren heeft dus geen aanbouw maar is dus wel 13m2 groter en dat kan dus nooit.

Wij hebben het zelf een keer opnieuw berekend en wij kwamen op 119m2. Je moet dan alle leefbare ruimte's bij elkaar optellen min de meterkast, schuine wanden en trappen(gaten).

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers