Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sprongetjes

<<

Anoniem328

Bericht 15 Sep 2016 08:30

Sprongetjes

De meningen zijn er nogal over verdeeld. Sprongetjes. Bestaan ze echt of is het een fabel?
Wat zijn jullie ervaringen hier? En hoe verliepen de sprongetjes bij jullie? Welke waren het ergst en hoe uitte zich dat? En heel belangrijk. Hoe lang duurden ze? :laughcry:

Ik weet nooit 100% zeker of D. last heeft van een sprongetje maar soms is het wel erg fijn om te geloven dat er een oorzaak is voor z'n gedrag :palm:

Op het moment is niks goed. Dit gaat nu al een week zo. Het is bijna alleen maar jammeren en huilen en miepen de hele dag. Hij heeft gelukkig ook wel momenten dat hij wel lacht en erg vrolijk is, dus dat is voor mij wel een teken dat er verder niks ergs aan de hand is. Maar hij kan amper alleen spelen, maar ook als ik hem oppak of met hem ga spelen, kan hij nog hartverscheurend huilen. Als hij op de grond ligt, kruipt hij naar me toe en gaat voor m'n voeten liggen huilen.
Ik wou dat ik hem kon troosten. Ik heb echt met hem te doen nu, want hij zit zichzelf in de weg.
Hij heeft ook last van doorkomende tandjes, maar ik geloof niet dat dat alleen de oorzaak is. Dus ik denk (en hoop!) dat de 8/9 maandensprong de grote boosdoener is.
Ik vind het vooral zo vervelend dat het ook niet helpt als ik hem oppak of met hem ga spelen. Want ik weet soms echt niet meer hoe ik hem stil kan krijgen. Hij eet gelukkig wel goed en slaapt ook goed. Al dat huilen is behoorlijk vermoeiend dus hij slaapt momenteel zelfs weer 3 x overdag.

Ik hoop zooo dat dit snel weer wat beter gaat, want man man, wat zijn de dagen thuis nu lang en vermoeiend en wat ben ik blij als ik weer aan het werk mag. En ook daar voel ik me dan weer schuldig over :palm:
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 15 Sep 2016 08:37

Re: Sprongetjes

Ik geloof niet in sprongetjes zoals ze in het Oei ik groei boek staan. Ik heb dat boek bij de oudste gekregen en heb hem vrij snel aan de kant gegooid. Want a: op de tijden dat hij dan in zo'n sprongetje zou moeten zitten was hij meestal juist heel lief en b: als ik dan zag wat hij na zo'n sprongetje zou moeten kunnen... er klopte niets van in ieder geval.

Ik geloof in faaaaaaaaaases en frustraties. Alles is een fase :razz: En het zijn net mensen, ik heb ook wel eens een off day of een rot week. En soms hangen ze tegen iets aan, zoals kruipen of staan of lopen en het lukt dan nog net niet en dat is dan frustratie ten top.

Dat is mijn filosofie na 3 kinderen :smile: Niet alles valt te snappen, hoe ouder ze worden hoe meer buien ze kunnen krijgen, maar het gaat ook altijd weer over! Uitzitten en blijven ademen en tijd voor jezelf nemen helpen hier altijd goed. Maar leuk is het niet nee. Succes!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem328

Bericht 15 Sep 2016 08:56

Re: Sprongetjes

Ik ben al helemaal bang dat het niet meer overgaat ook al is dat natuurlijk idioot!
Maar als ik helder nadenk dan weet ik ook heus wel dat dit vanzelf wel weer beter zal gaan.
Frustraties geloof ik ook erg in. Hij wil vanalles maar nog niet alles lukt. Dat zit hem nu denk ik erg dwars.
Hij heeft het al wel vaker gehad, maar het is nu wel heel erg. Ik vind er echt niks aan nu! En hij ook niet haha.
Standje overleven nu ook al klinkt dat wel heel dramatisch :laughcry:
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 15 Sep 2016 08:59

Re: Sprongetjes

De oudste was altijd heel rustig en gemoedelijk. Kon zichzelf uren alleen amuseren en huilde alleen als er iets was.
De jongste is een ander verhaal. Het boek leek wel op hem gebaseerd te zijn! Nou ja, het boek had ik niet, maar wel de app en het klopte bij iedere sprong. Het gaf mij rust om te weten dat zijn gedrag door een sprong in zijn ontwikkeling kwam. Inmiddels ben ik er wel achter dat hij sowieso best een driftkikker kan zijn, maar de sprongetjes kwamen bij hem altijd overeen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem328

Bericht 15 Sep 2016 11:36

Re: Sprongetjes

Kan me voorstellen dat je wat aan dat boek/die app had Mickey. Het geeft toch wat rust om te weten waar het door komt en met name dat het weer overgaat.
<<

Patsy

Bericht 16 Sep 2016 14:34

Re: Sprongetjes

Ik geloofde nooit in sprongetjes zoals in Oei ik Groei. Dat boek kreeg ik, enigszins opgedrongen, van mijn schoonzus. Vooral mijn oudste zoon liep alleen wel heel erg gelijk op met het boek, ik kon er niet omheen zegmaar. De jongste heeft in veel mindere mate last gehad van sprongetjes.

Ik heb wel geleerd; Als je kind jengelig is en veel aanhankelijker dan anders, zonder aanwijsbare oorzaak, dan gaat het weer over. Wees gerust :).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2016 14:39

Re: Sprongetjes

Hier klopt het sprongen schema heel goed... haha!
Momenteel zit hij er lekker in. Bluh.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers