Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Sep 2016 16:20

Re: Het hardlooptopic

Goed gedaan Briggy! Hadden ze goed uiwasbare poeder deze keer?

Ik ben nog steeds bezig met opbouwen na m'n zwangerschap maar het gaat top. Zit nu steeds op 5km in 38 minuten. Dat wil ik uiteindelijk naar 5km in 30min hebben. En daarna ga ik wat verder rennen. Ik heb nu 2 keer iets meegemaakt wat volgens mij de 'runners high' is, dus dat je echt vanzelf lijkt te gaan en niet wilt stoppen.. die wil ik wel vaker!
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Sep 2016 17:27

Re: Het hardlooptopic

Wat leuk Briggy en goed gedaan ook!

UN, gaat lekker bij jou en die runners high is fijn hè, die heb ik ook een paar keer gehad. Ook wel een paar keer het omgekeerde dat het echt helemaal niet gaat.

Ik ben sinds kort weer aan het opbouwen naar de 5 km, ik doe dat met Renate Wennemars (dat loopt echt veel fijner dan met Evy waar ik al eerder mee heb opgebouwd, leukere muziek). Ik ben bezig met week 4, vrijdag had ik eigenlijk weer moeten gaan maar toen ben ik bij de kaakchirurg geweest dus dit keer zit er een week tussen.
2 oktober ga ik mee doen met een 5 km loop dus voor die tijd moet ik 'm goed kunnen lopen. Mijn kinderen gaan dan de 1 km kidsrun doen (mijn vader rent mee met mijn zoon en mijn dochter loopt samen met een vriendinnetje) en mijn man gaat ook de 5 km doen, dus dat wordt wel een gezellige dag.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 12 Sep 2016 00:38

Re: Het hardlooptopic

Ik ben deze week ook eindelijk weer gestart met hardlopen na mijn bevalling. Wilde niet te snel starten omdat ik na mijn eerste bevalling te snel weer ben begonnen en te snel heb opgebouwd, waardoor ik last kreeg van m'n bekken.
Dit keer moet ik wel traag opbouwen want ik ben echt alles wat ik aan conditie had kwijt. Ik loop met Evy en vond de eerste twee lessen echt zwaar. Maar goed, ik heb ooit 10 km gerend, dus ik weet dat ik het kan. Ik ga 2 keer per week en heb mezelf beloofd dat ik t echt rustig aan ga doen. Dus als t niet gaat, gewoon lessen herhalen tot t wel gaat en ik een stapje verder kan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Sep 2016 07:08

Re: Het hardlooptopic

Goed dat je rustig aan start sublimo. Ik begon ook te snel deze keer, maar dan qua energielevel. Ben toen gestopt en een maand later weer begonnen en toen ging het wél. Maar als ik eigenlijk miet rennen en ik voel dat ik te weinig energie heb (niet genoeg gegeten/te weinig slaap/ te zware werkdag gehad) dan doe ik het niet en wacht ik tot ik me weer sterk voel.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Sep 2016 07:09

Re: Het hardlooptopic

En Liadan, klinkt als een leuke dag die familie run dag!
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Sep 2016 07:13

Re: Het hardlooptopic

Geinig zo'n colorrun! Kun je een beetje doorlopen dan? Het ziet er vaak mega druk uit.

Leuk alle opbouwers! Goed dat jullie rustig aan beginnen. Zo bereik je het meeste en de minste kans op blessures.

Bij mij gaat het hardlopen wel goed. Een tijdje wat minder geweest. Liep te hijgen als een oud stalpaard en mijn tempo was bedroevend. Nu blijf ik steken op een bepaald tempo en mijn pauzes worden bepaald of ik moet plassen. Soms al na 5 minuten en dan steeds elke 10 minuten. Gister kon ik het rekken naar 20 minuten. Irritant! Maar wel 10 km gelopen.

Ik wil over twee weken een vijf of tien kilometer lopen. Dat beslis ik op de dag zelf.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Sep 2016 07:32

Re: Het hardlooptopic

Zo Jip, dat is knap gezien je zwangerschap. Tot welke week van zwangerschap blijf je hardlopen wanneer stop je?

Afgelopen 2 weken met een run meegedaan. Vorige week ging niet zo goed en net binnen het half uur gebleven. Gisteren ging heerlijk (was ook perfect weer, windstil en zo'n 20 graden). Ik had op het einde zelf nog over en haalde zo nog een groepje mensen in die mij eerder voorbij waren gegaan. Tijd was nog niet geweldig, maar ik merkte wel dat mijn conditie terug aan het komen is.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 12 Sep 2016 09:04

Re: Het hardlooptopic

Jip, het was inderdaad druk en veel mensen liepen over de hele weg (al stond er in de race guide: lopen rechts, hardlopen links). Nou ging ik niet heel erg snel dus kon ik er wel doorheen zigzaggen. Maar het Maximapark Lint is best breed dus het was te doen.

Alleen heb ik nu spierpijn door mijn gehele lichaam. Benen, rug en schouders. Auw!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Sep 2016 10:12

Re: Het hardlooptopic

@fred ik stop wanneer het niet meer prettig voelt. Ik hoop dat dat nog heel lang duurt.
Elke week een run is best inspannend, ook af en toe rust inplannen hoor!

@briggy ai, spierpijn! Dat hoort er soms bij. Misschien was 10 km toch nog een beetje veel van het goede. Goed herstel! Veel water drinken helpt ook wel dan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Sep 2016 10:12

Re: Het hardlooptopic

Liadan schreef:Wat leuk Briggy en goed gedaan ook!

UN, gaat lekker bij jou en die runners high is fijn hè, die heb ik ook een paar keer gehad. Ook wel een paar keer het omgekeerde dat het echt helemaal niet gaat.

Ik ben sinds kort weer aan het opbouwen naar de 5 km, ik doe dat met Renate Wennemars (dat loopt echt veel fijner dan met Evy waar ik al eerder mee heb opgebouwd, leukere muziek). Ik ben bezig met week 4, vrijdag had ik eigenlijk weer moeten gaan maar toen ben ik bij de kaakchirurg geweest dus dit keer zit er een week tussen.
2 oktober ga ik mee doen met een 5 km loop dus voor die tijd moet ik 'm goed kunnen lopen. Mijn kinderen gaan dan de 1 km kidsrun doen (mijn vader rent mee met mijn zoon en mijn dochter loopt samen met een vriendinnetje) en mijn man gaat ook de 5 km doen, dus dat wordt wel een gezellige dag.


Toevallig in Breda?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Sep 2016 10:17

Re: Het hardlooptopic

Ik ben een maand geleden ook weer begonnen met hardlopen. 1,5 jaar terug voor het laatst gedaan.

Voorheen was ik snel buiten adem maar debk dat het wandelen met dr kleine toch ook wel helpt want ben helemaal niet buiten adem en het gaat echt lekker. Ik heb alleen heel vaak kramp in mn kuit. Dat had ik met voetbal al.

2 oktober ga ik de 5 km lopen in Breda dus ben benieuwd hoelang ik het gs volhouden.
Dit was voor mij ook een goed doel om eindelijk het hsrdlopen weer op te pakken.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Sep 2016 19:34

Re: Het hardlooptopic

Nee, niet in Breda. Leuk dat jij die dag ook een 5 km gaat lopen. Ik heb meestal ook wel een doel nodig om te blijven lopen, nu had ik sinds december niet meer gelopen (toen heb ik nog een 5 km loop gedaan). Ik merk gelukkig dat mijn conditie nog niet helemaal weg is. Maar het is wel leuk om dan weer een doel te hebben om naar toe te werken.

Ik ga woensdag weer lopen, hopelijk is het om half 9 's ochtends nog uit te houden qua warmte want daar kan ik niet zo goed tegen. Ik loop liever met 10 graden dan met 25 graden (of 32 graden want dat wordt het woensdag geloof ik).
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Sep 2016 18:26

Re: Het hardlooptopic

Vanmorgen om half 9 heb ik 40 minuten hardgelopen. Het was nog vroeg maar toch al wel heel warm, het ging wel lekker. Ik heb 2 keer 8 minuten en 1 keer 20 minuten gelopen met 2 minuten wandelen tussendoor.
Wat ik wel vervelend vind is dat ik steeds als ik gelopen heb de rest van de dag lichte hoofdpijn heb en me niet fit voel, ik drink genoeg na het lopen dus daar kan het niet van zijn. Zou het zijn omdat ik dan toch teveel gedaan heb? Ik vond het hardlopen echt lekker gaan en had niet het idee dat ik te snel of teveel heb gedaan, maar misschien toch omdat ik nog aan het opbouwen ben?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Sep 2016 18:36

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig! Trek je je schouders te veel op? En drink je voor het lopen ook? Drink je water of iets anders?

Ik heb nog niet gelopen deze week. Wel gezwommen en gefietst. Misschien morgen even lopen. Ik vind het voor mij, in mijn toestand, nu te warm.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Sep 2016 18:46

Re: Het hardlooptopic

Mijn schouders houd ik ontspannen, daar word ik tijdens het lopen aan herinnerd door Renate Wennemars, haha.

Voor het lopen drink ik een half glas tot een glas water en na het lopen ook water. Vandaag heb ik bijna een liter water gedronken binnen een uur na het lopen.

Knap van jou Jip, dat je nog zo lekker bezig bent met sporten. Fijn ook dat dat nog goed gaat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Sep 2016 18:48

Re: Het hardlooptopic

Je kunt eens proberen om voor het lopen wat limonade te drinken en erna iets van chocolademelk. Misschien heb je een beetje suiker 'tekort'.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 14 Sep 2016 18:53

Re: Het hardlooptopic

Zowww meiden, lekker bezig allemaal!
Ik heb 27 augustus meegedaan aan de Royal Run, door de tuinen van paleis Soestdijk. Erg leuk :)
Zaterdag as. de Dam tot Dam by Night en de week erna 5km hier in Haarlem.

Sinds vorige week maandag al niet meer hardgelopen :angel: Merk dat de motivatie moeilijk te vinden is met dit weer. Dus als het volgende week weer wat frisser wordt, hopelijk weer 2/3 keer per week lopen!

Ga morgen vaaf mijn laptop even op jullie allemaal reageren :)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Sep 2016 19:02

Re: Het hardlooptopic

Bedankt voor de tip Jip, ga ik proberen!

Snirp, goed bezig!!
En de motivatie met dit weer heb ik ook wat minder, ik loop veel lekkerder als het niet zo warm is. Sowieso loop ik fijner als de zon niet schijnt, ik heb het heel snel warm.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Sep 2016 20:42

Re: Het hardlooptopic

Ik had geen keus en moest wel vanavond rennen :(
M'n man werkt de hele week snoeiveel waardoor ik steeds aan huis gekluisterd zit. Morgen ging ook niet lukken dus ik ben net terug van een half uurtje zweten en hijgen als een ziek paard. 4km in 30 minuten, nouja het is beter dan niks.
#teammaple🍁
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 15 Sep 2016 14:53

Re: Het hardlooptopic

Snirp, veel plezier zaterdag! Ik ga zondag mijn vriend aanmoedigen :)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 17 Sep 2016 21:11

Re: Het hardlooptopic

Jip, nogmaals bedankt voor de tip! Ik heb vandaag voor het lopen een half glas roosvicee gedronken en erna een pakje chocomel en ik voelde me na het lopen echt veel beter dan de vorige keren. Nauwelijks hoofdpijn en gewoon nog fit:-) Ik hou niet zo van chocomel maar als dat helpt drink ik met plezier een pakje leeg na het lopen.

Lopen ging weer lekker vandaag, ik moest 8 keer 3 minuten in verschillende tempo's met steeds een minuut lopen tussendoor. Ging me heel makkelijk af, ik heb er nog 4 minuten hardlopen achteraan geplakt omdat ik nog niet thuis was.
Ik denk dat ik morgen weer ga want dat komt dit keer het best uit, eigenlijk loop ik anders nooit 2 dagen achter elkaar, maar voor 1 keer zal dat wel niet zo erg zijn.

Warm was het van de week hè UN, ik liep vandaag echt heerlijk bij de lagere temperatuur.

Snirp, hoe was je loop? Of misschien moet je trouwens nog omdat het by night is?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Sep 2016 07:52

Re: Het hardlooptopic

Mooi dat het helpt! Je kunt natuurlijk ook kijken of roosvicee ook helpt als je dat nog een keer drinkt na afloop.

Ik heb vrijdag een half uurtje gelopen. Bijna 5 km. Ik heb nu steeds het gevoel dat ik moet plassen, maar had geen zin om er aan toe te geven, haha. Straks weer lopen. Mijn vriend fietst dan gezellig mee. Ik begin en kijk dan hoe het gaat en zie wel hoe lang of kort het wordt!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 18 Sep 2016 08:25

Re: Het hardlooptopic

Las gister dit artikel en moest gelijk aan jou denken Jip :smile: :

http://www.huffingtonpost.com/entry/bad ... 1497b2d654
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Sep 2016 11:00

Re: Het hardlooptopic

Sawadee schreef:Las gister dit artikel en moest gelijk aan jou denken Jip :smile: :

http://www.huffingtonpost.com/entry/bad ... 1497b2d654


Oh wat erg! Echt niet dat ik dat ga doen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 21 Sep 2016 07:52

Re: Het hardlooptopic

Morning!

Zo, hier is de spierpijn nog goed aanwezig, haha.
Zaterdag dus de by night gelopen, mocht om 20.10u starten en was 48min later binnen.
Erg tevreden met mijn tijd en het was ook een erg leuke loop! Je liep veel door woonwijken, dus hele gezinnen zaten met een vuurkorfje buiten, veel lampjes en veel muziek. Volgend jaar weer :)
Gister nog lekker even 4km gelopen en vrijdag nog een kort loopje (3km). Zondag is de 'Halve van Hlem' en'dan loop ik 5km.
Verder in oktober en november nog een loop en dan zit het er wel weer even op.

Briggy, superleuk, die Color Run! Ziet er echt heel leuk uit :)
UN, hoe is het nu met het lopen? De runners-hig al vaker gehad? Ik krijg die vaak vanaf 3/4 kilometer. En aan het lopen met dat warme weer, knap hoor!
Liadan, leuk, met de hele familie lekker lopen! Nog maar 2 weekjes, dan is de loop al. Wat goed dat je met die warmte nog gelopen hebt! Ik heb het helemaal laten liggen die weken :angel: Fijn dat het zo lekker gaat!
Sublimo, hoe gaat het nu? Lukt het lopen samen met Evy? :)
Jip, lekker dat het lopen weer wat beter gaat :) Ben je er al uit wat je zaterdag gaat doen? Waar ga je lopen? Gezellig he, als er iemand mee fietst :) Ik vind het ook altijd leuk als T. en mijn man meefietsen, soms lukt het me dan net om wat verder te gaan, haha.
Fred, fijn dat je conditie aan het terugkomen is!
Shally, wat goed dat je ook weer begonnen bent met lopen!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers