Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

<<

Anoniem185

Bericht 14 Aug 2016 22:08

Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Wie heeft dit ook gedaan? Ik ben het aan het overwegen en zou wat ervaringen willen horen.

Vanaf mijn 15e ben ik al aan de pil. Ik heb last van een enorm wisselend humeur. Verder merk ik ook dat mijn libido tot onder het vriespunt is gezakt. Mijn relatie zit verder wel goed.

Ik ben vroeg aan de pil gegaan omdat ik altijd enorm ziek ben met mijn periode (kotsen en flauwtes) en ook meer dan 10 dagen bloed verloor. Nu met de pil is dat onder controle, zo lang ik mijn pil drie maanden door slik is het dragelijk.

Maar eigenlijk zou ik dus willen weten hoe mijn lichaam reageert als ik de natuur zijn werk laat doen. Misschien ben ik wel juist zo ontregeld door mijn pilgebruik wat ik dus al jaren 3 maanden achter elkaar doe.

Verder wil ik nog niet zwanger worden, dus wat dan als alternatief? Voel jij je veilig met enkel condooms? Een zwangerschap zou geen grote ramp zijn, maar we zitten hier niet bepaald op te wachten.

Iemand met ervaringen?
<<

anoniem203

Bericht 14 Aug 2016 22:27

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben 4 jaar pilloos geweest door zwanger willen worden/bevallen/en daarna geen zin meer in hormonen en ik voelde me goed! 4 maanden geleden toch weer aan de pil gegaan en ik ben echt zo chagrijnig geweest toen. Ik had ook echt van die stemmingswisselingen en voelde mij vaak somber. Ik ben nu weer sinds een maand pilloos en ik ben weer vrolijk en ik heb weer meer energie. Voor mijn geen pil meer!
<<

anoniem203

Bericht 14 Aug 2016 22:29

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Oh en zonder pil moet ik wel zeggen dat mijn menstruatie heftiger is en langer duurt. Maar zo erg als toen ik 12/13/14/15 was is het niet meer.

En je kan het altijd proberen toch :) Bevalt het niet ga je weer terug aan de pil of iets anders. Wij gebruiken nu condooms. Ik hoef echt geen hormonen meer in mijn lijf.
<<

Anoniem192

Bericht 14 Aug 2016 22:33

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik heb dat gedaan, een maand of drie terug. Had steeds hoofdpijn en was bang dat het toch door de pil kwam. We doen het met alleen condooms, en mocht ik zwanger worden, prima, maar is niet de planning nu. Ik was op m'n 15e aan de pil gegaan ivm zware menstruatie dus was een beetje huiverig, maar ben het netjes elke 29/30 dagen en dan een dag of 4, met minder buikpijn dan mét pil, ik ben dus blij, alleen vind condooms maar niks.
<<

anoniem213

Bericht 14 Aug 2016 22:46

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik. Ik was ook altijd heel heftig ongesteld en echt een week ziek met 6 paracetamol per dag om naar school te kunnen. Ik ben een jaar geleden gestopt. De eerste keer was best heftig (ook tijdens mijn eisprong), maar inmiddels is het veel beter. Ook minder heftig dan in mijn stopweek tijdens de pil (deed ik ook maar een paar keer per jaar in overleg).

Ik ben wel nog lang ongesteld (zeven of acht dagen), maar nog maar een dag redelijk zwaar en hooguit twee dagen kramp. Het kan dus echt veranderen na je puberteit.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Aug 2016 23:00

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben heel jong aan de pil gegaan. Ik was zo heftig ongesteld dat ik er bloedarmoede van kreeg. Ook was ik het steeds 2 weken wel en dan weer 2 weken niet.
Na 12 jaar de pil te slikken wilde ik er toch eens mee stoppen. Ik was erg bang dat ik weer dezelfde klachten zou krijgen. Maar m'n cyclus was gelijk super netjes 28 dagen. Wel nog steeds vrij lang ongesteld, een dag of 7, maar niet meer zo extreem als het was.

Ik vertrouw zelf niet meer op alleen maar condooms. Maar er zijn er genoeg die dat wel doen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 14 Aug 2016 23:10

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben zo blij dat ik met de pil ben gestopt. Een aantal jaar geleden ben ik gestopt en daarna werd ik maanden niet ongesteld. Mijn haar viel ontzettend uit en voelde niet veel verschil. Na 9 maanden kwam mijn cyclus weer op gang en nu is het heel regelmatig. Ik voel me veel beter zonder pil. Het is bij mij ook wel lang maar niet hevig. Het enige waar ik nog wel last van heb is migraine. Maar dat had ik met pil ook al.

Ik ben zo blij dat ik destijds ben gestopt en niet op het moment dat ik zwanger zou willen worden. Als ik dan 9 maanden had moeten wachten op een menstruatie zou dat als een eeuwigheid aanvoelen.

Wij vertrouwen op condooms. Mocht ik zwanger raken dan is dat schrikken, maar komt het wel goed.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 15 Aug 2016 06:57

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben gestopt met mijn spiraal (daarvoor pil) toen ik allemaal vage klachten had. Zelf dacht ik dat het aan de hormonen lag.
Dat was eind 2011 en half 2012 wilde ik toen toch voor een kindje gaan.
Na de geboorte van mijn dochtertje nooit meer een spiraal of de pil gebruikt.

Ik heb inmiddels een andere vriend en wij deden het gewoon met condoom toen we geen kinderen wilden.
Nu ben ik weet zwanger, maar daarna wordt het gewoon weer een condoom als voorbehoedsmiddel.

Ik voel mij zoveel beter zonder al die hormonale rommel. Geen migraine meer en veel beter in mijn vel.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Aug 2016 07:47

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik zou het ook wel willen, heb nu de prikpil, maar ik kan me niet herinneren ooit een uberhaupt een libido te hebben gehad :palm:
Maar alleen condooms wil en durf ik gewoon echt niet..
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 15 Aug 2016 08:30

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben eind oktober / begin November 2015 gestopt met de pil en we gebruiken verder alleen nog condooms. Zou ik zwanger raken, dan is dat geen ramp, maar liefst volgend jaar.
Ik ben destijds (ergens rond mijn 14e / 15e) aan de pil gegaan vanwege hevige menstruatiepijnen, maar daar heb ik nu geen last meer van. Op een schommeling van 1 a 2 dagen na, verloopt het vrij constant en zonder al te veel problemen. Ik ben wel blij dat ik gestopt ben.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 15 Aug 2016 08:41

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik was als puber heel heftig ongesteld, qua bloedverlies. Verder gelukkig geen klachten, maar het liep me soms een half uur na het verschonen alweer tussen m`n benen na beneden. Vreselijk.

Ik ging dus al aan de pil toen ik 14 was en dat hielp goed. Uiteindelijk werd ik in de stopweek helemaal niet meer 'ongesteld'. Alleen wat lichte bloedvegen/oud bloed. Maar met de pil heb ik 0 libido en voel ik me qua emoties ook niet mezelf. Ik kan ze niet goed kwijt. Vorig jaar ben ik met de pil gestopt en toen deden we het met condoom, dat ging prima. Omdat we toen besloten nog niet voor een kindje te gaan, ben ik tijdelijk weer aan de pil gegaan. Begin dit jaar ben ik weer met de pil gestopt en toen was het een drama met condooms. Er zijn een aantal gescheurd en zelfs af gegaan, echt zo raar. Ik ben nu weer eventjes aan de pil tot we voor een kindje gaan, maar na een baby ga ik denk ik voor een implanon.

Mijn menstruatie is zonder pil trouwens heel 'goed'. Het is nog steeds wel veel, maar lang niet meer zoveel als toen ik puber was.
<<

Anoniem280

Bericht 15 Aug 2016 08:52

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben ook hormoon vrij.
Werd ook erg chagerijnig van al die hormonen.
Ben nu zo'n 5 jaar pil vrij.
Mijn cyclus is altijd hetzelfde.
Met pil was ik wel minder ongesteld, maar kan nu ook niet zeggen, wat veel.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 15 Aug 2016 21:29

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

2014 ben ik gestopt met de pil. Geen hormonen meer slikken beviel me echt prima, maar die condooms.. Ik heb daar zo'n hekel aan, net of ik misschien toch lichtelijk allergisch ben of zo. Na de bevalling dus toch maar weer aan de pil gegaan.

We willen waarschijnlijk wel een tweede kindje. Als die er is, ga ik wel kijken naar andere opties dan de pil, ben er eigenlijk wel klaar mee.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Aug 2016 12:07

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Lejow schreef:Ik zou het ook wel willen, heb nu de prikpil, maar ik kan me niet herinneren ooit een uberhaupt een libido te hebben gehad :palm:
Maar alleen condooms wil en durf ik gewoon echt niet..


Dan zijn er nog andere opties: bijvoorbeeld dat je vriend zich laat steriliseren.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 12:09

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Mijn vriend laat zich ook steriliseren als we 'klaar' zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Aug 2016 18:03

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Caro schreef:
Lejow schreef:Ik zou het ook wel willen, heb nu de prikpil, maar ik kan me niet herinneren ooit een uberhaupt een libido te hebben gehad :palm:
Maar alleen condooms wil en durf ik gewoon echt niet..


Dan zijn er nog andere opties: bijvoorbeeld dat je vriend zich laat steriliseren.


Jep, ik weet alleen niet of hij dat wil, en of dat uberhaupt gebeurt bij gasten van 26 ;)
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 16 Aug 2016 21:50

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben ook ooit aan de pil gegaan omdat ik als jong meisje ook heel erg ongesteld was. Ruim een week, waarvan ik 4 dagen zo vreselijk ziek was.
Inmiddels ben ik om medische reden bijna 5 jaar pilvrij en nog steeds best pittig ongesteld, maar nu ben ik er eigenlijk nog maar 1 dag naar van (maar lang niet meer zo erg als dat het was als jong meisje).
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem185

Bericht 19 Aug 2016 22:37

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Vriend en ik hebben het er over gehad en ik maak mijn strip van nu nog op en stop dan. Als het niet bevalt kan ik altijd weer terug beginnen.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 29 Aug 2016 23:10

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben sinds mijn 12e aan de pil, toen nog de Diane35, omdat ik zware acne op mijn rug had.
Ik heb hem dus 18 jaar geslikt, tot ik me vorig jaar begon af te vragen waarom ik dag in dag uit zó verschrikkelijk moe was... De HA raadde toen aan om eens te stoppen met de pil, en dat was echt een wereld van verschil! Ik had véél meer energie en voelde me veel beter.

Toen ik op reis ging ben ik toch maar weer gestart met de pil en nu ik weer een relatie heb blijf ik hem toch maar slikken, maar ik wil toch wel graag op zoek naar een alternatief denk ik...
Ik zou het liefst stoppen, maar een mogelijke zwangerschap zou wel ietsje snel zijn na een relatie van 3 weken :nopompom:
<<

Anoniem185

Bericht 29 Aug 2016 23:15

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben nu ongesteld dus vanaf nu officieel pil af. Ben erg benieuwd.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 30 Aug 2016 12:15

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Voordat wij voor een kindje gingen, was ik ook al ruim een jaar pilloos. Allerlei ellende gehad met pil, daarna spiraaltje en weer een andere pil en ik was echt helemaal klaar met al die hormonen in mijn lijf. Gelukkig had ik meteen een regelmatige cyclus, wel 2-3 dagen heel heftig ongesteld, maar daar ben ik aan gewend geraakt. Wij gebruikten alleen condooms, maar ik heb me nooit zorgen gemaakt om de betrouwbaarheid. Ik weet dat het niet enorm sexy is, maar als je ze goed gebruikt, zijn ze toch ook gewoon veilig?
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem185

Bericht 11 Sep 2016 23:00

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Ik ben nu sinds twee weken gestopt met de pil. Nu heb ik wel net een week nachtdienst gehad, maar vriend zegt nu al dat ik 'levendiger' ben. Ik ben zelf nog niet overtuigd, maar wat ik wel merk is dat de seks beter is. Ik ben benieuwd wanneer ik ongesteld word en hoe heftig het is.
<<

Anoniem192

Bericht 11 Sep 2016 23:07

Re: Stoppen met de pil, maar niet zwanger willen worden

Bob, dat had ik ook, nu 5 maanden zonder en merk echt wel verschil met libido enz.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers