Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweedehands kopen

<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Sep 2016 14:12

Re: Tweedehands kopen

Ik zit in het bestuur van een stichting en die stichting heeft 4 winkels die alleen maar 2e hands spullen verkoopt. Ik loop er regelmatig even binnen en kom dan weer met iets leuks naar buiten, ook kleding. In de periode dat ik zo ontzettend afviel was er niet tegen aan te kopen dus kocht ik daar ook mijn kleding en nog wel, ook voor de kinderen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Sep 2016 14:20

Re: Tweedehands kopen

Het merendeel koop ik tweedehands denk ik. Er zit hier op loopafstand een leuke kringloop (kleurgesorteerd enzo... love it).
L2014 & H2017
<<

Anoniem301

Bericht 06 Sep 2016 14:29

Re: Tweedehands kopen

We hebben een tweedehands kinderwagen voor bij m'n moeder gekocht, een nanycare voor hier thuis (nooit gebruikt) kleertjes en een loopwagentje. Verder kopen we niet zoveel tweedehands. Komt vaak niet echt in me op.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 06 Sep 2016 14:40

Re: Tweedehands kopen

Eigenlijk alleen leesboeken normaal en de auto's dan. Maar de babykamer hebben we ook via marktplaats gekocht.
Ik ben niet echt van het opknappen dus meubels zou ik niet zo snel doen.

Onze baby krijgt wel vaak kleertjes van mensen, vaak ook al eerder gedragen. Hartstikke leuk.
2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 06 Sep 2016 14:46

Re: Tweedehands kopen

Bij mij komt het ook (te) vaak niet in me op om iets tweedehands te kopen waardoor we de meeste dingen ook nieuw in huis hebben. Al heb ik er echt helemaal niets op tegen hoor, want als ik er wel aan denk, koop ik ook gerust dingen tweedehands. Laatst heb ik bijvoorbeeld een buggy board gekocht voor 10 euro, nieuw kost dat ding 70 euro en dat vind ik dan weer echt veel geld.
2012 & 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Sep 2016 20:23

Re: Tweedehands kopen

Ik vind het zo knap als ik sommige aankopen van vriendinnen zie of mensen hier op het forum. Ik vind dat soort dingen nooit de tweedehands dingen die ik heb gekocht waren achteraf toch niet zo goed als werd omschreven, helaas.
:heart: :heart: 2011
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Sep 2016 09:10

Re: Tweedehands kopen

Ik heb gisteren bij de kringloop een zgan playmobile boerderij gekocht incl doos voor 6,50 :banaan:
En 3x raden wat onze oudste op haar verjaardag wil.....

Nu koop ik via Mp nog wat verschillende boerderij setjes er bij en dan heeft ze een hartstikke leuk cadeau :smile:
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem304

Bericht 07 Sep 2016 09:29

Re: Tweedehands kopen

Wat leuk Kwak. Ik moet toch ook echt eens naar de kringloopwinkel gaan, maar heb altijd het idee dat die hier niet zo tof zijn.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 07 Sep 2016 09:36

Re: Tweedehands kopen

Ik koop veel 2ehands via MP.
Vooral dingen voor onze dochter, nu maar ook voor de bevalling al. Commode, ledikant, cosleeper. Allemaal 2e hands.
Maar ook andere spullen.
<<

Anoniem288

Bericht 07 Sep 2016 15:26

Re: Tweedehands kopen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Sep 2016 21:59

Re: Tweedehands kopen

Ik heb heel veel tweedehands in huis. Vind het heerlijk om rond te snuffelen in kringloopwinkels. Ik koop er ook graag vintage kleding. Op marktplaats kijk ik ook regelmatig als ik iets zoek, maar die vind ik wel vervelender geworden met al die nieuwe producten die er op staan.
Ik koop niet alles tweedehands trouwens. Een matras en dingen als handdoeken of beddengoed koop ik liever nieuw.
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 08 Sep 2016 20:32

Re: Tweedehands kopen

Ik koop wel regelmatig dingen tweedehands.
Wat hierboven al staat: dingen als matrassen, beddengoed, handdoeken, ondergoed ed zou ik nooit tweedehands kopen, vind ik niet fris. Voor mezelf koop ik heel af en toe iets van kleding of schoenen. Voor E. koop ik wel kleertjes tweedehands. Ze zijn er zo weer uit gegroeid, dus de meeste kleding is ook echt nog in prima staat.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem250

Bericht 08 Sep 2016 22:34

Re: Tweedehands kopen

Ik koop kleding sowieso nieuw. Het klinkt vast stom, omdat je kleding kan wassen, maar ik vind gedragen kleding geen prettig idee. Ik ben weleens in een kringloopwinkel geweest, ik vond alles oude troep. Ik heb er duidelijk geen oog voor. Marktplaats vind ik een rotsite. Boeken koop ik ook nieuw.

Ik heb alleen een tweedehands kinderwagen en box.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 08 Sep 2016 22:39

Re: Tweedehands kopen

Ik koop eigenlijk niks tweedehands. Nou ja, mijn auto wel maar dan houdt het op. Ik houd er gewoon niet van. Ten eerste omdat ik een hekel heb aan sites als marktplaats en verder gewoon het idee dat ik niet weet wat er met dat artikel is gebeurd. Kleding vind ik zelfs een beetje viezig. Slaat niet echt ergens op maar oke.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Sep 2016 22:58

Re: Tweedehands kopen

Ik koop echt heel veel tweedehands. Bepaalde dingen niet hoor, ik zou bijvoorbeeld een tweedehands matras niet zo'n fijn idee vinden. Kleding voor mezelf ook niet echt, maar dat komt meer omdat ik het wil kunnen passen. Kan bijv bij de kringloop wel, maar daar hangt hier vaak weinig leuks tussen.

Ik koop voor de kinderen veel tweedehands, bijvoorbeeld dingen als groot buitenspeelgoed (zoals de schommel), fietsen. Er staan er vaak genoeg dingen op marktplaats of Facebook die nieuw of zo goed als nieuw zijn. Zo heb ik een houten zandbak van iemand gekocht, nog als bouwpakket nieuw in het plastic, maar scheelde me wel de helft! En qua babyuitzet heb ik ook deels tweedehands gekocht, zoals een ledikantje dat ik toch ging ombouwen naar co-sleeper. Maar ook wel kleertjes of een mooie standaard voor de tummytub destijds. Speelgoed soms ook wel trouwens.

Bij veel dingen die ik wil hebben kijk ik eerst op marktplaats. Heb geen heel hoog inkomen en zo kan ik vaak toch een hoop doen met minder geld. En ik vind het ook erg leuk om een beetje creatief te zijn met besparen en te zoeken naar leuke koopjes. En ik koop wel dingen die in nette staat zijn, anders kijk ik toch liever naar nieuw.
<<

Anoniem245

Bericht 09 Sep 2016 09:44

Re: Tweedehands kopen

Ik heb een tweedehands wasmachine, was een half jaar oud. Aankoopbewijs erbij. Mensen gingen samenwonen en zijn vriendin had een nog nieuwere wasmachine. Was er dolblij mee.
Boeken koop ik wel eens via bol.com ook tweedehands, net zoals games voor mijn zoon. Kleding niet, en verder eigenlijk ook niets. Mijn ouders vinden het wel heel leuk, die halen heel veel bij de kringloop.Heel vaak halen ze leuke dingen uit, maar ik vind nooit iets haha :D
<<

Anoniem288

Bericht 09 Sep 2016 11:35

Re: Tweedehands kopen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 21:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 09 Sep 2016 12:14

Re: Tweedehands kopen

T is dat m´n vriend zijn meubels wel allemaal nieuw had, maar ik had alles behalve de bank 2e hands. Ook de koelkast en m´n eerste magnetron (gekregen, na 1 jaar stuk) waren tweedehands. Wasmachine en diepvries waren wel nieuw. Wasmachine vind ik niet zo fris tweedehands en vriezer kon ik destijds niet tweedehands vinden. Zelfs m'n bed was tweedehands maar die kwam bij de opa en oma van een neefje/nichtje weg. Dat bed was alleen gebruikt als logeerbed voor m'n neefje en nichtje die er misschien een keer of 10/15 hadden geslapen en verder was dat helemaal nieuw, dus daar kon ik nog wel mee leven. Ik zou matrassen anders echt niet tweedehands kopen. Eigenlijk waren alle meubels van bekenden geweest dus wist in ieder geval wel waar het weg kwam, maar qua meubels heb ik sowieso geen probleem ermee als dat tweedehands is. Kleding enzo koop ik wel gewoon nieuw. Inmiddels gebruiken we ook het bed van m'n vriend (die van mij in de loop van het jaar wel vervangen mag worden).
Ik heb alleen wel een hekel aan tweedehands winkels of rommelmarken, dus meestal vraag ik m'n moeder, want het is haar grote hobby en die vind vaak wel wat.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Sep 2016 21:58

Re: Tweedehands kopen

Voor de kinderen koop ik heel regelmatig wat tweedehands. Bij de kringloopwinkel haal ik regelmatig boeken en spelletjes (en lever er zelf dan ook regelmatig weer wat in).
Fietsen voor hen koop ik ook tweedehands, meestal via marktplaats, vorig jaar nog een leuk fietsje voor mijn zoon voor €7,50. En als laatste heb ik een heleboel pokemonpoppetjes gekocht via marktplaats. Ook speelgoed vaak tweedehands.
Kleding koop ik vrijwel altijd nieuw.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 11 Sep 2016 11:31

Re: Tweedehands kopen

Eigenlijk niks, voorheen kocht ik nog weleens boeken tweedehands, maar gebruik nu een Ebook en dus niet meer nodig.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Sep 2016 11:36

Re: Tweedehands kopen

Ik koop best wel wat dingen tweedehands! Kleertjes voor F., ledikantje, kinderwagen voor bij mn schoonouders en nog wel wat dingen. Vrijdag toevallig een loopwagentje voor €2 bij de kringloop gekocht, ik vind het echt zonde om daar €40 voor te betalen (ik vind ze namelijk nog lelijk ook die plastic dingen haha). Verder heb ik wel wat glaswerk en mooie schalen uit de kringloopwinkel! Ik vind het altijd heerlijk om daar even rond te snuffelen!
⁠♡♡♡
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers