Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fietstoel (achter +5 jaar)

<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 10:09

Bericht 07 Sep 2016 11:19

Fietstoel (achter +5 jaar)

Welke fietsstoel vinden jullie handig voor achterop? Voor een kindje van ongeveer 5 jaar.

Ik heb nu een bobike junior gezien, een qibbel junior, yepp junior. Misschien zijn er nog meer. Waar letten jullie op?
Hij zit nu in een Yepp maxi maar dat past eigenlijk niet zo lekker ( zijn knieen zitten contstant tegen mij aan). Het stoeltje an sich zit hij denk ik nog best lekker in. hij klaagt in elk geval nooit.
<<

anoniem203

Bericht 07 Sep 2016 12:18

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Wij hebben een Yepp. Ik vond het design leuk, gekocht voor een redelijke prijs, past op iedere fiets met pakkendrager en werd compleet geleverd met voetensteuntjes.

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 07 Sep 2016 12:23

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Wij hebben die van ava alleen die van ons heeft easyfit. De voetensteuntjes hebben wij niet maar mijn fietstassen zitten er ook op. Mijn zoon vind het prima zitten zo. Hij fietst wel vaak zelf nu.
M:21072011
J :08012014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Sep 2016 13:25

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Ik heb de bobike city maxi. Heeft een hoge rugleunin, zodat ze ook bij hoofd en nek steun hebben.
En 'dichte' been en voetensteuntjes.

http://hollandbikeshop.com/fietsstoeltj ... Gwod34YEOw
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 07 Sep 2016 13:28

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Lejow schreef:Ik heb de bobike city maxi. Heeft een hoge rugleunin, zodat ze ook bij hoofd en nek steun hebben.
En 'dichte' been en voetensteuntjes.

http://hollandbikeshop.com/fietsstoeltj ... Gwod34YEOw

Dit is toch een stoeltje voor de"jongere" kindjes achterop?
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 07 Sep 2016 13:35

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Heb je toevallig een easyfix beugel op je bagagedrager gemonteerd?

Die van mij is omgedraaid waardoor er meer ruimte komt tussen zadel en fietsstoel.
Mijn zoon van 6 (kledingmaat 128) past nu nog met gemak in de Yepp maxi.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 10:09

Bericht 07 Sep 2016 13:55

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

@sneeuwwitje, helaas niet, hij zit aan de zadelbuis vast.
Hij vind zijn stoel overigens nog wel lekker zitten (ik vroeg er net naar en hij zit er verder ook goed in, alleen ik hou niet zo van die knieen tegen mij aan).
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 10:09

Bericht 07 Sep 2016 13:56

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Huismus schreef:
Lejow schreef:Ik heb de bobike city maxi. Heeft een hoge rugleunin, zodat ze ook bij hoofd en nek steun hebben.
En 'dichte' been en voetensteuntjes.

http://hollandbikeshop.com/fietsstoeltj ... Gwod34YEOw

Dit is toch een stoeltje voor de"jongere" kindjes achterop?


Inderdaad, zoiets heb ik dus, al is het dan een yepp maxi. Ik denk dat ik daarmee het probleem niet oplos.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 07 Sep 2016 17:49

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Ik heb een bobike junior voor achterop, gehad van iemand dus ik had van tevoren niet uitgezocht welke het fijnst is. Mijn kinderen vonden/vinden 'm prima zitten maar het wordt nauwelijks gebruikt, ze fietsen meestal zelf of zoon gaat in de bakfiets.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Sep 2016 17:53

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Butsmuts schreef:
Huismus schreef:
Lejow schreef:Ik heb de bobike city maxi. Heeft een hoge rugleunin, zodat ze ook bij hoofd en nek steun hebben.
En 'dichte' been en voetensteuntjes.

http://hollandbikeshop.com/fietsstoeltj ... Gwod34YEOw

Dit is toch een stoeltje voor de"jongere" kindjes achterop?


Inderdaad, zoiets heb ik dus, al is het dan een yepp maxi. Ik denk dat ik daarmee het probleem niet oplos.


B is nu 4,5 en past er nog met gemak in.. ;)
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 07 Sep 2016 19:30

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Heeft hij zijn voeten nog in de voetenbakjes die bij de bobike horen?
Ik heb ze er zelf afgehaald en voetsteunen erop gezet, dan komen zijn benen en dus ook knieën lager en dus niet meer tegen je aan.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Sep 2016 19:33

Re: Fietstoel (achter +5 jaar)

Denk dat het bij de meeste fietsstoeltjes om het maximale gewicht gaat. Wij hebben de Yepp, daarbij is het maximale gewicht 22 kg. Daar zit dochter (6 jaar, 114 cm lang) voorlopig nog niet aan. Die past nog prima in de Yepp. Ik zou dus kijken naar het maximale gewicht van het stoeltje wat je nu hebt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers