Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer stoppen met utrogestan?

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 05 Sep 2016 18:27

Wanneer stoppen met utrogestan?

Vandaag bij de gyn geweest. Ik ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger na icsi ( verse tp). De gyn zei dat ik per direct helemaal mag stoppen met de utrogestan. Terwijl mijn eigen gyn ( nu met zwangerschapsverlof) zei dat ik tot 12 weken moest doorgaan.

Ik vraag mij daarom af wanneer anderen vrouwen mochten stoppen met utrogestan na een verse terugplaatsing.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 05 Sep 2016 18:40

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Ik heb progesteron in tabletvorm gebruikt. Ik heb dit tot 12 weken moeten gebruiken.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 05 Sep 2016 18:49

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Ik hoor ook vaker om me heen dat mensen het langer gebruiken. Ik zou langer doorgaan als ik jou was.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 05 Sep 2016 18:54

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Ik heb nog t/m week 11. Daarna is het op. Ik zou ipv 6 per dag 5 per dag kunnen gebruiken. Dan heb ik tm 12 weken gebruikt. Of ik moet op eigen kosten bijkopen. Het kan sowieso geen kwaad en aangezien ik wel bloedverlies heb af en toe....maar aan de andere kant denk ik als de arts het zegt. Hij was er echt stellig in. Na kloppend hartje gewoon stoppen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 05 Sep 2016 19:26

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Ik mocht na de echo van 6 weken al stoppen maar durfde niet. Gelukkig had ik nog genoeg voorraad dus heb het gebruikt tot 12 weken.Misschien heb ik nog wel liggen voor je. Want anders kan ik het weggooien..

Ik heb geen icsi gedaan btw.
<<

Anoniem219

Bericht 05 Sep 2016 19:46

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Ik mocht ook met 5 weken al stoppen, ik had geen voorraad en dus ben ik gestopt net voor de 6 weken
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 05 Sep 2016 19:48

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

@shally, als je nog iets hebt liggen dan hoor ik het graag!

Het voelt gewoon beter om tm 12 weken door te gaan.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 05 Sep 2016 19:52

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Chipa schreef:Het voelt gewoon beter om tm 12 weken door te gaan.

Dan moet je dat doen. Krijg je het niet voorgeschreven van de arts? Ik zou er om vragen.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 05 Sep 2016 20:14

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Ik heb er om gevraagd maar hij vind dat het geen toegevoegde waarde heeft om nog langer door te gaan
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 05 Sep 2016 21:08

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Hmmm..en dus wil hij het niet meer voorschrijven? Ik heb het zelf nodig, dus kan je niet helpen, maar er bestaat ook een Facebook-pagina waarop mensen medicijnen 'uitlenen' (als je snapt wat ik bedoel ;)). Mocht je willen weten hoe die pagina heet, pb me maar.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

ChiQ

Bericht 06 Sep 2016 05:50

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Doorgaan tot het op is. Puur en alleen om geen medicijnen te verspillen. Áls het misgaat, kan de utro het echt niet tegen houden. Verder niet te bang zijn Chipa.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 06 Sep 2016 06:23

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

En toch heb ik het idee gehad dat het door utro goed is blijven gaan bij mij.

Ik heb nog 1 doosje liggen chipa.
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:18

Bericht 06 Sep 2016 06:37

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Doorgaan kan geen kwaad Chipa. Gewoon doen als dat beter voelt. Ik mocht ook na 7 weken stoppen maar mijn ivf arts snapte dat ik dat niet durfde. Haar voorstel was om heel rustig af te bouwen, dus telkens er eentje af. Dat voelde voor mij goed. Hopelijk krijg je er wel een beetje vertrouwen in!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 06 Sep 2016 15:51

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Ik heb je even een pm gestuurd shally.

Ik weet dat utrogestan geen miskraam kan tegenhouden maar het zou toch echt wel beter voelen om door te gaan ermee. Mijn hele cyclus lag plat voor de ivf en ik heb bloedverlies. Dan liever het zekere voor het onzekere. Al ben ik ook gewoon heel angstig dat het alsnog mis gaat. Over 4 weken ga ik denk ik pas echt genieten
<<

ChiQ

Bericht 06 Sep 2016 17:10

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Utro houdt alleen je baarmoederslijm 'vast' geen vruchtje. De kans na een kloppend hartje is klein. Maar, durf te vertouwen op je lichaam, die snapt het zwanger zijn. Even krom gezegd, er kan altijd onheil ergens zijn, ik snap dat je zelf iets wil doen en ergens aan wilt vasthouden, daarom zou ik doorgaan tot het op is en daarna stoppen. Ik ben bij Juul meteen gestopt, ging goed:) wilde die derrie ook even niet meer in mijn slip.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 06 Sep 2016 19:49

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Wat lastig Chipa, ik snap je gvoel heel goed! Ik zou vooral doen waar je je goed bij voelt, zodat je nooit denkt 'wat als'. En wat Chiq zegt klopt, rationeel gezien is het misschien niet nodig, maar daar houdt het stemmetje in je hoofd niet altijd rekening mee.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 06 Sep 2016 20:58

Re: Wanneer stoppen met utrogestan?

Je kunt er geen kwaad mee als je door gaat dus als je je daar beter bij voelt gewoon doen.
Ik mocht stoppen met 7 weken toen we het hartje hebben zien kloppen. Ik heb toen in een paar dagen afgebouwd. Opeens stoppen voelde niet goed maar te lang door gaan wilde ik ook niet. Smerig spul.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx