Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #1

<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 14:40

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mama, hier zit je 'boos' he... ( wijzend naar zijn voorhoofd)

Ik vraag waarom dat dan daar zit, ging hij heel boos kijken en zei kijk nu zie je mijn 'boos'
<<

Anoniem17

Bericht 17 Okt 2013 15:03

Re: Leuke uitspraken-topic!

Minx schreef:
Printje schreef:hahaha wat leuk Middleme

Een ouder vertelde, niet zo zeer grappig maar ze vond het eerder wat gênant. Tijdens de begrafenis van oma... een kind uit mijn klas tegen zijn moeder; mama gaat oma al bijna op de bbq?


Mijn broertje was 3 toen mijn opa overleed. Mijn broertje was ook op die begrafenis en we gingen nog even bij opa kijken. Vervolgens zat mijn broertje op de kop in de kist omdat hij zich afvroeg of opa ook schoenen aan had.


Toen mijn vader net was overleden heb ik een keer tegen een kindje uit mijn peuterspeelzaalgroepje gezegd (in de zandbak): Mijn papa heeft echt een hele grote berg zand op z'n buik! :nerd:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Okt 2013 15:11

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik vind dat in veel gevallen zulke kinderuitspraken een overlijden even wat luchtiger kan maken. De onschuld en de onwetendheid van kinderen vind ik hierin zo fijn. Zo zijn mijn (achter)nichtje, toen haar opa net overleden was en ze bij het bed stonden: "Heeft opa nog wel benen?" Mijn stiefmoeder stond naast haar en zei: "Ja hoor, opa zijn benen liggen gewoon onder de deken." Nichtje: "Mag ik ze even zien? Ik wil kijken of hij niet voor altijd zijn lelijke sokken aan heeft." Ze hebben allemaal gelachen, mijn tante vind de momenten met de kinderen ook altijd nog erg fijn om aan terug te denken. De vragen die ze stellen, de grapjes die ze maken.. het heeft mijn familie veel goed gedaan in ieder geval.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Okt 2013 15:13

Re: Leuke uitspraken-topic!

N. poept nog niet op de wc. Ze vind een luier iets te makkelijk. Ik heb, heel pedagogisch onverantwoord, gezegd dat als ze het een keer probeert ze iets moois mag uitzoeken in de (speelgoed)winkel. N.'s reactie: "Oh, laat maar. Ik heb genoeg speelgoed. Mag ik nu een luier om?!" :laughcry:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Okt 2013 15:39

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha printje wat schattig!

Parisiene, Haha wat een eigenwijze meid.
Zo hebben mijn schoonouders laatst verteld dat mijn vriend met afzwemmen niet door het gat wilde zwemmen. Ze hebben hem de duurste speelgoed tractoren beloofd maar het hielp niks :p
2012
2016
2020

Instagram
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Okt 2013 16:04

Re: Leuke uitspraken-topic!

Inderdaad. Manipuleren of omkopen werkt hier ook niet. Het ging tegen mijn principes in, maar ik dacht laat ik het eens proberen.
<<

Anoniem20

Bericht 17 Okt 2013 19:26

Re: Leuke uitspraken-topic!

Vanochtend zei ik tegen mijn vriend " soms lijkt het wel of jouw oren zoek zijn", toen hij na 3x zeggen iets nog niet had gehoord.

Drie u later zegt de oudste " is papa op werk?". Dus ik zeg " ja, papa is aan het werk, centjes verdienen". Zegt hij " en oortjes zoeken, papa oortjes kwijt".
<<

Anoniem186

Bericht 18 Okt 2013 07:06

Re: Leuke uitspraken-topic!

Dochter vanmorgen:
"M'n zak broekt af."
<<

Anoniem272

Bericht 18 Okt 2013 07:19

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahaha Jans :thumbup: Had ze zelf door dat dat niet helemaal klopt?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 18 Okt 2013 07:29

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha jans!

Ik had en keerb op mijn werk en meisje die zei 'juf mijn sokken zijn afgehijst'.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 18 Okt 2013 07:30

Re: Leuke uitspraken-topic!

Gisteren moest ik betalen bij de parkeerautomaat. Er stonden er 2 waarvan er 1 kapot was. Mijn oudste vraagt; Mama, zijn de batterijen op? De mensen die achter ons stonden, konden hun lach niet inhouden haha..
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem32

Bericht 18 Okt 2013 07:50

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik had mijn zoontje gevraagd of hij mij even wilde kriebelen op mijn rug. (Doet hij wel eens vaker of ik bij hem)
Toen hij eenmaal 1 minuut gekriebeld had stopte hij. Ik vroeg waarom hij nu al stopte. Zegt meneer:

"Mama jij bent zo vermoeiend"
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 18 Okt 2013 19:03

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik moet de laatste weken zo lachen om mijn dochter. Ze probeert werkwoorden te gebruiken, maar weet nog niet hoe.
'mama, ik heb beertje meegenoomd' en 'ik heeft die ook gezien'. Het klinkt allemaal zo schattig als ze zo praat!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 18 Okt 2013 22:00

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ah wat schattig klinkt dat hè piertje. Mijn zoon haalt dat ook nog veel door elkaar.

Ik zei vanmiddag tegen mijn zoon tijdens het eten (hij was aan het ouwehoeren met zijn neefje): "je moet niet zoveel kwekken, maar lekker gaan eten". Zegt hij "neehee mama, ik ben geen eend!"

En vorige week had hij het over mijn oma, oma kippies noemt hij haar.
Zoon: "Opa kippies is bij de sterretjes hè mama".
Ik: "ja, dat klopt vent".
Hij: "maar komt opa kippies nog terug dan?"
Ik: "nee, dat kan niet".
Hij: Maar als je nou met een raket naar boven, helemaal naar de sterretjes gaat, dan kan die opa kippies zo mee terug nemen"...
2010 2012 2015 2017
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 19 Okt 2013 19:45

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ja idd Nosa! Goed idee van je zoon, misschien werkt het wel! Heeft niemand nog uitgeprobeerd ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 19:49

Re: Leuke uitspraken-topic!

We vroegen strakjes voor het slapen aan R met wie hij nog wilde knuffelen. Met mama want die is lekker zacht zei hij.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Okt 2013 22:06

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn moeder werkt op een school bij de kleuters.

Ze heeft haar achternichtje (kleinkind van haar broer) in de klas.
Achternichtje vroeg van de week of ze een tekening voor haar vader mocht maken omdat hij bijna jarig.
Vraagt mijn moeder aan haar hoe oud wordt je vader 80 zei ze. (Hij wordt 30).
2014 2016
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 22:11

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha bosjesvrouw. Zulke dingen hoor ik ook regelmatig. Laatst ging het over bejaarden. Vroeg er een kindje wat dat was, andere kinderen kwamen met antwoorden van dan ben je opa/ oma etc. Vraagt er een aan mij en jij juf ben jij bijna bejaard? Ik vroeg wat denk je zelf ( heeeel fout natuurlijk )
Nou zegt dat kindje , nu nog niet maar ik denkm over vijf jaar wel. En bedankt lieve schat;)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Okt 2013 22:22

Re: Leuke uitspraken-topic!

Leuk he printje. Op dat moment denk je en bedankt. Maar later kun je er wel om lachen.
2014 2016
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 19 Okt 2013 23:03

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha wat een geweldige uitspraken.

Laatst op mijn werk bij de kleuters: oooh juf hij heeft het voorgeklapt ( het andere kind had het voorgezegd).
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 19 Okt 2013 23:25

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik weet niet of ik het hier al ergens had neergezet.

Louise: "Kaka daan!" (kaka gedaan)
Ik: "Heb je kaka gedaan?"
Louise: "NEUUUUUU"
Louise: "HIHIHIHIHI"
AfbeeldingAfbeelding
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:56

Bericht 20 Okt 2013 10:00

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik zei gisteren tegen S dat ik even een was in de wasmachine ging stoppen en zo terug zou zijn. Hoor ik haar de hele tijd roepen (ze zat te kleien en er was een potje gevallen. Alsof ze dat niet zelf op kan rapen). Toen ik weer beneden was zei ik: S dan moet je niet de hele tijd staan roepen, dan wacht je gewoon even tot ik terug ben en je kan het potje ook zelf oprapen. Zei ze: maar ik stond niet, ik zat!!!
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 20 Okt 2013 10:13

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha wat een leuke dingen weer!
Mijn vriend zei laatst tegen Luka. Ga maar vertellen aan mama. Dus Luka komt naar mij toe en zegt:1, 6, 8, 10. Ik snapte niet wat hij bedoelde. Mijn vriend zegt nog een keer: heb je het al verteld aan mama? luka weer:1, 6, 8, 10! Hij dacht dat ie moest tellen voor mij..
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

anoniem196

Bericht 20 Okt 2013 12:39

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mama mag ik even een dukkertje doen?

Ze bedoelde een tukje. ( slaapje)
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2013 12:33

Re: Leuke uitspraken-topic!

Dochter vanmorgen tegen zoon:
E. als jij morgen een meisje bent, dan ben je ook een mooie dame.

Net had ze op de wc gepoept:
Kijk mama, een havik! :laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers