Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelfstandig ondernemers - topic

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Jun 2016 09:32

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Marilyn schreef:Sowieso, als je je wel inschrijft en je bent btw plichtig, dan moet je eerst een bepaald bedrag aan omzet hebben voordat je btw af hoeft te dragen. Dat heet de kleine ondernemersregeling, Google daar maar eens op


Dit ja.
Volgens mij val je binnen die regeling als je minder dan 1300 euro aan btw 'gekocht' hebt
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 22 Jun 2016 20:38

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Stuiterbal schreef:Ik heb zojuist mijn eerste kwartaal ingediend bij de belastingdienst :hulde: Nu maar hopen dat het goed is gedaan.

En anders krijg je vanzelf een naheffing ;-)
heb je 'm digitaal of op papier ingediend?
<<

Anoniem201

Bericht 23 Jun 2016 11:10

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Zelda schreef:
Stuiterbal schreef:Ik heb zojuist mijn eerste kwartaal ingediend bij de belastingdienst :hulde: Nu maar hopen dat het goed is gedaan.

En anders krijg je vanzelf een naheffing ;-)
heb je 'm digitaal of op papier ingediend?


Digitaal
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Jun 2016 20:31

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Whihoe! Ik sta in de krant met m'n bedrijf! Weliswaar de lokale krant maar toch mooi. Ze vroegen laatst op Facebook naar de mooiste trouwlocaties en toen heb ik gewoon gevraagd of ik niet een stukje mocht schrijven. Dat mocht, met focus op trouwlocaties in de buurt en klein stukje reclame voor mezelf. Koste welgeteld 25 euro :-)

Daarnaast heb ik ook net andere advertentieruimte gekocht in dé fotografie bijlage van een bekend bruidstijdschrift, voor 1050 euro. Iets ander prijskaartje dus, oeps. Heel lang over na moeten denken maar ik ga het gewoon proberen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem211

Bericht 01 Jul 2016 16:14

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Leuk Marin! Hopelijk krijg je er klanten van! Hoe gaat het nu met je aanvragen?
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 01 Jul 2016 16:30

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Leuk Marin, wel spannend om zo'n bedrag uit te geven! Ben heel benieuwd wat het je op gaat leveren. Wanneer kom je er voor het eerst in? (Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoeveel ruimte je voor dat bedrag krijgt, hele/halve/kwart pagina?)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jul 2016 16:32

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Ik ben klaar voor dit jaar. Helaas twee afzeggingen gehad waar ik erg van baal. Maar wie weet nog iets last minute.
Voor volgend jaar heb ik net een nieuwe aanvraag gehad maar t blijft nog wat rustig.
Vanochtend net een inspirerende mentoring sessie met collega fotograaf gehad. Was erg leuk. Ik voel me iig weer positief en m'n laatste bruiloften waren heerlijk. Voel me weer stuk zekerder.

Vajen, voor die bijlage krijg ik voor dat bedrag 1 pagina. 't is geen A4 want de pagina is kleiner maar iig 1 pagina. Zal het tzt wel laten zien!
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jul 2016 20:40

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Spannend, dat stukje reclame Marin! Maar hopelijk levert het iets op!!

Ik heb het echt réte druk, werk momenteel 4 dgn per week voor de klas, en daarnaast bijna elke avond/dag tot laat aan mn shop. Super gaaf, maar man man.. ook doodvermoeiend haha
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 04 Jul 2016 18:52

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Ik zit al een tijdje echt in een dipje voor wat betreft mijn bedrijf. Ik heb de afgelopen bijna 2 jaar echt alles ingezet om klanten binnen te trekken, maar ik heb het idee dat het niet echt wilt lukken (lid van 2 ondernemersverenigingen, naar borrels en netwerken gaan etc.). En natuurlijk is het nog maar 2 jaar, maar de moed zakt me nu toch echt heel erg in mijn schoenen.
Het lijkt wel alsof de mensen alleen begin van het jaar bij mij komen ivm goede voornemens, daarna wordt het verdacht stil.
Ik dub ook al een tijdje over een carrière switch. Maar zou dan wel als zelfstandige verder gaan, alleen dan dus wat anders.

Geen idee waarom ik het eigenlijk post, misschien hebben jullie een oppepper ofzo of andere ideeën.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 14 Jul 2016 05:28

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Wat balen CC! :( Kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt zo! Heb je enig idee wat je anders zou willen, mocht je een switch maken? Hopelijk komen er toch nog wat klanten bij zodat je weer wat hoop en vertrouwen erin krijgt :)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem249

Bericht 16 Jul 2016 09:39

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Hallo zelfstandig ondernemers!

Ik heb al een tijd een heel leuk idee voor een bedrijf. Inmiddels heb ik een zakelijk partner gevonden die mij goed aanvult. We zijn begonnen met het schrijven van een business plan en hebben meetings opgezet met mensen die goede connecties hebben en ons kunnen adviseren. We hebben besloten dat we enkele (vaste) mentoren nodig hebben, financieel, juridisch etc.

Nu vragen we ons het volgende af, zodra we een locatie, de investering en het businessplan af hebben moet er nog enorm veel gebeuren. We moeten de locatie gaan verbouwen (waar dat ook zal zijn) en voordat we echt open kunnen gaat er zo een jaar voorbij. Alleen hoe overbrug je die periode? Ik kan niet fulltime blijven werken, anders komt er niks van terecht wat je niet kan maken naar je investeerders. Maar ik kan ook niet stoppen met werken, want er komt nog geen geld binnen.

Hoe hebben jullie deze periode overbrugd en ingericht? Bedankt alvast voor jullie ervaringen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2016 17:15

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Leuk Claire! Hopelijk komt het allemaal goed op gang.
Ik ben eigenlijk gewoon begonnen. Scheelt dat ik toen werkloos was en dus zeeën van tijd had. Maar in jouw geval zou ik kritisch kijken naar de tijd van overbrugging, hoeveel geld je moet investeren en of je het aan kan om tijdelijk zonder inkomen te zitten of tijdelijk part time kan werken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 17 Jul 2016 14:09

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Ja ik zat eraan te denken misschien tijdelijk te gaan freelancen. Dan verdien je meer dan op een vast contract en kan ik een klus doen voor bijv 3 dagen in de week. Dan kan ik de andere 3 dagen aan mn bedrijf werken en heb ik nog een dagje vrij per week om uit te rusten.

Hoeveel vrij geven jullie jezelf? Zijn dat altijd vaste dagen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2016 07:17

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Als dat werkt voor jou dan zou ik dat zeker doen.
Ik geef jezelf nooit echt vrij. Moet ik werk doen, dan werk ik op momenten dat het kan. De enige regel die ik heb is dat ik alleen werk als m'n man niet thuis is. Een enkele keer kan dat niet anders maar over t algemeen probeer ik m'n werkzaamheden zo te plannen dat ik t op mijn doordeweekse vrije dagen plan (dus dan voor m'n andere baan in t weekend werk), zodat ik wel samen met m'n man kan zijn als hij vrij is. Maar ik werk toch nooit met vaste vrije dagen dus dit werkt voor mij het beste.
Let's discover the world together.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 18 Jul 2016 19:45

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Rose. schreef:Wat balen CC! :( Kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt zo! Heb je enig idee wat je anders zou willen, mocht je een switch maken? Hopelijk komen er toch nog wat klanten bij zodat je weer wat hoop en vertrouwen erin krijgt :)

Ik maak voor alsnog geen complete switch, maar houd mijn andere bedrijf ook nog aan. En zoals je misschien aan mijn onderschrift kunt zien, ben ik al heel wat stappen verder ondertussen :smile:
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jul 2016 08:50

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Bedoel je dat je een webshop hebt geopend CC? Die doet het iig nog niet!

Maar leuk, wat ga je doen?
Let's discover the world together.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 20 Jul 2016 12:49

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Marin schreef:Bedoel je dat je een webshop hebt geopend CC? Die doet het iig nog niet!

Maar leuk, wat ga je doen?

Goed dat je het zegt. Zie dat er een foutje in de link staat... Lomp van mij zeg. :palm: Overigens is dit even de tijdelijke site. Ben nog bezig met een mooie en goed werkende site.

Ik ga handgemaakte sieraden verkopen via o.a. de webshop. Dankje! :)

Edit: Nu werkt de link wel.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem211

Bericht 20 Jul 2016 20:41

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Leuk CC! Ik vraag me alleen in welke mate je verwacht hier ook echt geld mee te gaan verdienen. Niet om je sieraden, want die zijn heel leuk. Maar er zijn zoveel mensen die sieraden ontwerpen en verkopen. Wat verwacht je er zelf van?
<<

Anoniem211

Bericht 20 Jul 2016 20:44

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Claire**** schreef:Ja ik zat eraan te denken misschien tijdelijk te gaan freelancen. Dan verdien je meer dan op een vast contract en kan ik een klus doen voor bijv 3 dagen in de week. Dan kan ik de andere 3 dagen aan mn bedrijf werken en heb ik nog een dagje vrij per week om uit te rusten.

Hoeveel vrij geven jullie jezelf? Zijn dat altijd vaste dagen?


Lijkt me een goed plan!

Ik heb nu op vaste dagen afspraken staan maar er is altijd wel werk wat ik op andere momenten doe. Vooral in de avond dan. In het begin plande ik de afspraken wanneer de klant het beste kon maar aangezien mijn bedrijf inmiddels wel loopt kan ik zelf 'eisen' stellen aan de dagen.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 21 Jul 2016 08:41

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Marilyn schreef:Leuk CC! Ik vraag me alleen in welke mate je verwacht hier ook echt geld mee te gaan verdienen. Niet om je sieraden, want die zijn heel leuk. Maar er zijn zoveel mensen die sieraden ontwerpen en verkopen. Wat verwacht je er zelf van?

Dankje! Ja klopt, ik verwacht er ook zeker niet rijk van te worden. Voorlopig is het voor iets als erbij. Wie weet hoe het uitgroeit. Zou altijd leuk zijn natuurlijk. Ik wil ook bruidssieraden op maat gaan maken. Dat is nog wel een beetje in ontwikkeling, maar alles op zijn tijd. Maar ik verwacht geen hoog inkomen nee.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 16 Aug 2016 13:20

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Hoe gaat het met de zzpers onder ons? :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2016 14:32

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Tja, goed, druk, maar niet honderd procent focus.

M'n advertentie is net gedrukt en in grote oplage (45.000 stuks) uitgegeven dus dat is wel heel tof!

Hoe gaat het met jouw business? Al helemaal de overstap gemaakt? En al iets verkocht?
Laatst gewijzigd door Marin op 16 Aug 2016 18:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem211

Bericht 16 Aug 2016 15:28

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Leuk Marin!!

Hier gaat het goed hoor! Krijg veel klanten via via, dus dat is positief! Ook bezig om leuk bij te verdienen met mijn
uit de hand gelopen hobby en dat heeft ook al wel wat mensen opgeleverd, dus ga lekker door zo.

En jij dan??
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 16 Aug 2016 18:31

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Tof Marin! Hopelijk gaat het veel nieuwe klantjes opleveren!

Marilyn: Oh das ook super. Klanten via via is nooit verkeerd. Mond-op-mond reclame blijft het beste natuurlijk.


Nee ik heb nog niet de volledige overstap gemaakt. Dat komt omdat er nog een offerte loopt van mijn andere bedrijf. Wanneer deze niet akkoord gaat stop ik daar definitief mee en stort ik me (als ik dat dan al niet doe) volledig op mijn sieraden en webshop.
Heb al wel een aantal klantjes gehad. Maar je merkt gewoon dat het vakantie is. Heb ook wat bloggers benaderd om over mijn shop te bloggen. Dus dat is ook leuk. Hopelijk gaat dat verder helpen. :) En in november staat er een tweedaagse braderie gepland.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 04 Sep 2016 10:31

Re: Zelfstandig ondernemers - topic

Heeft iemand hier al eens het seminar 'Goede start' van de Belastingdienst bezocht? Is het een aanrader?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers