Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voeding 7 maanden

<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 01 Sep 2016 12:42

Voeding 7 maanden

Hoihoi,

Gister even bij het weeg/meet uurtje op het consultatie bureau geweest. In 1 maand, 0,3 cm gegroeid. Dat vonden ze te weinig. Ik moet t. bij het ontbijt brood geven, tussendoor fruit, lunch brood, tussendoortje yoghurt en savonds warm eten.

Na het ontbijt, lunch en in de avond mag er nog een flesje bij.

Ik vroeg me af, hoe ziet/zag het schema er bij jullie kleine uit bij 7 maanden?

Ik moet volgende maand terug komen, om te kijken of ze gegroeid is. Ze is heel energiek, loopt langs de rand van box, kruipt, staat de hele dag. Ze zit amper stil. Ligt het daar misschien aan?
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 01 Sep 2016 13:28

Re: Voeding 7 maanden

Schema van mijn dochter (bijna 8 maanden) ziet er zo uit:

6:30 fles 180+6
10:00 pap 120+4 melk en dan vier eetlepels pap en eventueel bij trek nog wat fruit
13:00 boterham droog of met roomboter
15:00 fruit
17:45 avondeten
19:00 fles 180+6

En de hele dag krijgt ze water/slappe thee aangeboden doet natuurlijk niets qua vulling, maar voor vocht ter vervanging van fles.

Mij dochter zit trouwens ook niet stil, maar heeft spekkies genoeg. Geen idee of het daar dus aan kan liggen. Konden ze je dat niet bij het cb vertellen?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 01 Sep 2016 13:42

Re: Voeding 7 maanden

Het was druk, en ze hadden amper tijd. Sta je dan met je kindje. Voelde me een beetje ellendig. Ik moest maar meer brood gaan geven, en minder flesje. maar ze at al brood.. Maar volgens mij is met 7 maanden flesje toch ook nog oke, brood etc. zijn aanvulling? T. eet gelukkig wel goed brood, dus ik kan het wel vervangen makkelijk.. maar ik weet nu niet echt de hoeveelheden etc
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 01 Sep 2016 14:03

Re: Voeding 7 maanden

Kan me voorstellen dat je je niet fijn voelde.

Aangezien overal wat anders te lezen valt, heh ik zelf de hoeveelheden van een menu aangehouden uit de GroeiGids van het cb.

Daarin staat dat ze vanaf 7 maanden:
- bv naar behoefte of ongeveer 500 ml fv (inclusief pap)
- 1 broodmaaltijd
- fruit
- 1 warme maaltijd
- beetje yoghurt (oh dat zie ik nu ook pas, haha)

De hoeveelheden van fruit en warme maaltijd houd ik een beetje gelijk met wat er in een potje zou zitten. Meet het dus af met een 200 ml bakje.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem291

Bericht 01 Sep 2016 21:40

Re: Voeding 7 maanden

Mijn zoontje is nu 7,5 maand en hij heeft dit schema.
7:00 fles 180+6
9:30 fruit (120-150 gr ongeveer) en thee
10:00-13:00 slapen
13:00 fles 180+6 en paar stukjes brood
15:30 klein tussendoortje (niet altijd)
16:00-17:00 slapen
17:00 groente (100 - 120 gr ongeveer) en yoghurt
19:00 fles 180+6

Gedurende dag bied ik water aan

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers