Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Striae door zwangerschap

<<

Anoniem186

Bericht 25 Aug 2016 12:34

Re: Striae door zwangerschap

Spencer schreef:Het is wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. Ik moet over 3 weken in bikini en voel me niet echt op mijn gemak.


Gewoon doen hoor! Kan jou het schelen. Ik heb ook altijd gewoon een bikini aangetrokken, ik voel in een badpak nog veel ongemakkelijker.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 25 Aug 2016 12:55

Re: Striae door zwangerschap

Mijn buik gelukkig niet, heb ze wel op mijn borsten, maar met de juiste bikinitop zie je er niks van
<<

Anoniem168

Bericht 25 Aug 2016 13:03

Re: Striae door zwangerschap

Mijn moeder heeft geen striae. Ik dus wel vanuit de pubertijd, maar ook niet van de zwangerschap.
<<

Anoniem250

Bericht 25 Aug 2016 13:06

Re: Striae door zwangerschap

Ik heb bij mijn tweelingzwangerschap de dag voor de bevalling twee streepjes gekregen.
Aan beide kanten van mijn navel. Die zijn weer wit geworden en waren klein. Bij de tweede zwangerschap zijn ze rood geworden en opgerekt. Maar ze worden nu weer lichter en kleiner. Ik vind het niet storend. En ik heb nog zo'n pigmentstreep over mijn buik lopen, maar die trekt volgens mij weer weg. Ik heb niet gesmeerd.

Helemaal bovenin mijn buik is de huid slap geworden, omdat S zo hoog lag. Dat vind ik wel jammer, al valt het niet zo erg op.

En mijn billen zijn slapper geworden door het snelle afvallen na tweelingzwangerschap. Maar dat kan ik oplossen door te sporten.

Mijn moeder heeft vier kinderen en geen striae, maar je ziet wel aan haar buik dat ze kinderen heeft gekregen.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 25 Aug 2016 16:12

Re: Striae door zwangerschap

Ik heb in mijn tienerjaren al veel striae op bovenbenen en heupen gekregen.
Bij de eerste zwangerschap striae op mijn buik gekregen, tot onder mijn navel.
Tweede een paar streepjes boven mijn navel erbij en de derde heeft er niks aan veranderd, maar veel meer erbij kan ook niet :-/
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 27 Aug 2016 00:02

Re: Striae door zwangerschap

Ik had in de puberteit wat kleine streepjes striae. En mijn moeder heeft na drie zwangerschappen een slagveld aan striae overgehouden op haar buik. Dus ik was er al een beetje bang voor, en terecht, ik heb inmiddels ook aardig wat striae op mijn buik. Het begon bij de zwangerschap van de oudste, met 32 weken het eerste scheurtje en steeds kwam er een beetje bij. Het gekke is dat ik er verder niks van voelde ofzo, geen trekkerig of jeukend gevoel. Bij de zwangerschap van de tweede begon het serieus in de eerste 12 weken al op te spelen. Het begon heel erg te jeuken. En op een gegeven moment breidde de oude striae zich uit en er kwam ook nieuwe bij. De tweede keer had ik er wel veel last van, wat een jeuk! Helaas zit nu mijn buik onder tot zo'n 5cm boven mijn navel.
<<

Anoniem291

Bericht 27 Aug 2016 07:42

Re: Striae door zwangerschap

Nee niks. Heb wat op mijn heupen vanuit de puberteit maar tijdens de zwangerschap is er niks bij gekomen.
<<

Anoniem199

Bericht 27 Aug 2016 19:41

Re: Striae door zwangerschap

Harrison schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben, in mijn puberteit heb ik bests wel veel striae gehad, door het groeien (en aankomen, haha). Is dat een indicator dat ik het tijdens een eventuele zwangerschap ook kan verwachten? Hoe zat dat bij jullie?


Hier een positief verhaal. In mijn puberteit veel striae op m'n bovenbenen gekregen. Dit is volgens mij niet erger geworden. Ook heb ik geen striae ergen anders ontwikkeld. Nu had ik ook niet zo'n dikke buik, dat scheelt een hoop denk ik.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Aug 2016 19:53

Re: Striae door zwangerschap

Ik heb in mijn puberteit ook striae op benen en heupen gehad, die strepen zijn nu wel weer beter zichtbaar. Nog geen nieuwe striae ontdekt gelukkig, maar ik moet nog even.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 27 Aug 2016 23:19

Re: Striae door zwangerschap

Ooh La La! schreef:
Jip schreef:En hebben jullie moeders ook striae?


Mijn moeder heeft na 3 kinderen geen enkele streep.
Ik na 2 dus ook niet. Hopelijk met (ooit) nummer 3 ook niet.


Hier precies hetzelfde. Ik hoop ook dat het zo blijft in de toekomst.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers