Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies nodig wbt zindelijkheid ouder kind

<<

anoniem203

Bericht 25 Aug 2016 16:00

Advies nodig wbt zindelijkheid ouder kind

Mijn zoon van net 6 heeft nog steeds in de nacht een luier nodig. Het ging een tijd goed dat hij steeds een droge luier had in de ochtend maar sinds het vakantie is is hij weer nat terwijl hij dezelfde uren aan slaap maakt. Hij gaat een uur later naar bed en slaapt een uurtje langer uit. Nu laten we hem niet zo veel meer drinken na het avondeten, laten we hem plassen voordat hij naar bed gaat en als wij 3 uur later naar bed gaan laten we hem weer plassen. Tussen 0.00 uur en 8.30 plast hij dan dus nog een keer in zijn luier. Wat kunnen we nu nog meer doen?

Ik zit er wel aan te denken om een plaswekker aan te vragen via het cb. Dat wil ik denk ik na de vakantie gaan doen. Iemand ervaring met een plaswekker?
<<

Anoniem258

Bericht 25 Aug 2016 16:14

Re: Advies nodig wbt zindelijkheid ouder kind

Mijn zoontje is nu 7,5 en sinds 2 maanden eindelijk zonder luier. Hij was op zijn 4e ook al zindelijk 's nachts, maar toen zijn zusje ernstig ziek werd begon het bedplassen weer. Tot voor kort dan. Ik heb ineens zijn luier af gelaten en nu gaat het nog heel af en toe mis.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 25 Aug 2016 17:51

Re: Advies nodig wbt zindelijkheid ouder kind

Mijn zoon slaapt sinds een half jaar zonder luier. Soms gaat het een week goed, soms gaat het nog dagen achter elkaar mis. Zijn probleem is dat hij niet wakker wordt, ook niet als hij al nat is. We laten hem altijd nog plassen als we zelf naar bed gaan. Hij wordt over 3 weken 7.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 25 Aug 2016 18:05

Re: Advies nodig wbt zindelijkheid ouder kind

Hier ook nog een luier (ze wordt over 2 maanden 6). Ze is meestal droog, maar als ze toch een enkele keer moet plassen in de nacht dan wordt ze daar niet wakker van. Volgens de schoolarts is dat op die leeftijd nog ok en doen ze meestal pas iets vanaf 7. Dan kijken ze pas verder ofzo. Ik moest het dus de tijd geven. Nu is ze gelukkig heel vaak droog, maar toch. Als ze dus moet, dan merkt ze dat niet en dat lijkt me toch onderhand wel tijd. Maar ik kijk het nog even aan, eerder doen ze hier toch niks en ik merk dat zelf dingen proberen ook niet helpt. Laten plassen, minder drinken geven etc.

Aan de andere kant, mijn beide broertjes waren pas heel laat zindelijk 's nachts en met hen was niks aan de hand. Beiden pas rond een jaar of 8 - 10. Ze konden niks bijzonders ontdekken bij ze en dingen als een plaswekker hielpen ook niet. Uiteindelijk is het toch vanzelf een keer goed gekomen bij beiden. Meen me wel te herinneren dat de kinderarts tegen mijn moeder heeft gezegd dat dit wel vaker voorkwam, en dan meestal bij jongens. Alleen de precieze reden daarvan weet ik niet meer.

Maar je zou altijd kunnen kijken wat je kunt proberen, of advies vragen bij bijvoorbeeld de huisarts.
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 26 Aug 2016 11:35

Re: Advies nodig wbt zindelijkheid ouder kind

Mijn zoontje is al 7 en sinds 4 week gebruiken wij een plaswekker.

plaswekker-t23454.html

Hij is al 1 week helemaal droog sinds we de wekker gebruiken :banaan: :banaan:

Hij komt zelf nu 2X per nacht er uit om te plassen.
Ik wou dat ik het al een jaar eerder had besteld.

Hoeft niet via cb te bestellen, kan gewoon via http://www.urifoon.nl
Hij wordt volledig vergoed door de zorgverzekeraar en dat regelen zij.
Wel heb ik er 2 extra broekjes bij besteld. En dat was maar goed ook
Never let go of your dreams
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 27 Aug 2016 00:05

Re: Advies nodig wbt zindelijkheid ouder kind

Dat klinkt goed zeg! Ik zal het in mijn achterhoofd houden, misschien toch vast eens proberen. Rare vraag misschien, maar is zo'n alarm hard? Maakt me namelijk niet zo uit als ik er zelf wakker van zou worden, daar moeten we dan maar even doorheen. Maar zou fijn zijn als de jongste gewoon door kan slapen. Hij wordt niet gelijk van elk geluid wakker gelukkig, maar vraag me toch af of zo'n alarm erg luid is.
<<

ChiQ

Bericht 27 Aug 2016 07:07

Re: Advies nodig wbt zindelijkheid ouder kind

Wat sneu voor hem zeg.. Ehm, hoe ik het bij Julian deed (die is al even zindelijk savonds) ik zette mijn wekker rond 04:30 en dan plaste hij altijd. En daarna probleemloos naar bed maar weet niet of dat voor elk kindje geldt. Een plaswekker is denk ik hetzelfde idee. Ik denk dat je zoontje heel vast slaapt, soms hoor ik kleine stapjes op de gang en dan moet julian savonds plassen, hij wordt er dus wakker van.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 27 Aug 2016 08:50

Re: Advies nodig wbt zindelijkheid ouder kind

Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die hun kinderen juist wel flink lieten drinken bij/na het avondeten zodat ze voordat ze naar bed gingen een grote plas konden doen en 's nachts droog waren.
L 7-10-2011
N 23-5-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers