Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Harde buiken (?)

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Aug 2016 13:42

Harde buiken (?)

Al vanaf een week of 18-20 heb ik regelmatig last van, ik denk, harde buiken. Sinds ongeveer een weekje wordt het steeds erger, ik merk dat er echt af en toe een keiharde bal in mijn buik zit. Het doet niet zeer, maar lekker is anders. Ik lees echter overal dat harde buiken na een minuutje ongeveer vanzelf weggaan, maar bij mij is het regelmatig een stuk langer dan een minuut. Mijn hele buik staat dan strak en op spanning en ik kan hem amper induwen. Volgens mij is dat precies de omschrijving van een harde buik, maar omdat het zo lang duurt twijfel ik toch een beetje of dit nou echt harde buiken zijn.
Als m'n buik weer ontspant voel ik de baby trouwens prima dus ik maak me niet echt zorgen, maar ik vind het toch vervelend. Zeker omdat het sinds kort ook opkomt als ik gewoon rustig op een stoel zit. Voorheen was het alleen als ik te snel opstond, een rare beweging maakte of als ik een volle blaas had.

Zijn dit nou gewoon harde buiken of moet ik dit toch aankaarten als ik weer naar de VK ga volgende week?

♥♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Aug 2016 13:44

Re: Harde buiken (?)

Ik herken het als harde buiken. Zou het sowieso wel aageven bij vk volgende week.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 26 Aug 2016 14:33

Re: Harde buiken (?)

Herkenbaar. Vooral nu met 40 weken is het heel fijn. Alles staat strak en m'n longen worden platgeduwd.

Kan het zijn dat je een blaasontsteking hebt? Of dat je te veel doet? Juist in rust komen ze dan opzetten, is mijn ervaring.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Aug 2016 14:42

Re: Harde buiken (?)

Ik zit ineens te bedenken dat de vk bij de vorige controle aangaf dat baby overdwars lag. Misschien is ie bezig met draaien vandaag, dat kan natuurlijk ook wel voor wat gerommel zorgen.
Ik ben wel moe van het slechtere slapen (door de warmte) en het vroege opstaan steeds, dus dat zou ook een rol kunnen spelen.

♥♥
<<

Anoniem198

Bericht 26 Aug 2016 15:57

Re: Harde buiken (?)

Dat klinken idd als harde buiken. Ik heb ze ook heel veel en soms ook met regelmaat.
Vanaf zo'n 30 wkn kan je hier ook meer last van hebben zei mijn Vk.
Zou het idd ook aangeven bij je volgende controle maar zolang het geen pijn doet niet te veel zorgen over maken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Aug 2016 15:58

Re: Harde buiken (?)

Ooh ja, als D een draai maakte dan stond mijn buik ook zo straks als een gespannen veer. Dat zou dus ook kunnen. Nu maar hopen dat hij in dat geval de goede kant uit is gedraaid :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem281

Bericht 26 Aug 2016 16:08

Re: Harde buiken (?)

Hier ook bij draaiingen! Tobias was ook zo'n bewegelijk ding en elke keer als-ie weer bezig was met een migratie, had ik een ontzettend harde buik. Niet pijnlijk idd, maar ook geen pretje!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Aug 2016 20:55

Re: Harde buiken (?)

Ik heb zowel regelmatig harde buiken als een harde buik door bewegingen van de baby. Haha volg je het nog? Ik voel voor mezelf wel verschil, heb jij dat niet? Of twijfel je daarvoor te veel?
Harde buiken in rust heb ik trouwens ook wel, volgens de verloskundige had ik dan toch echt te veel gedaan en is het nog een late reactie.

Voorleggen aan je verloskundige kan sowieso geen kwaad natuurlijk.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx