Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 24 Aug 2016 17:56

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

In eerste instantie wilde ik geen pijnbestrijding maar stond ik wel open voor een eventuele ruggenprik.

Het klinkt stom, maar ik wist niet dat ik al aan het bevallen was toen het zover was. Ik had erge onregelmatige weeën dus ik dacht dat het echte werk nog moest beginnen. Toch maar midden in de nacht verloskundige gebeld, die constateerde toen al 6cm ontsluiting. Aangezien ik gestresst was had dit ook invloed op de baby dus adviseerde de verloskundige toch pijnbestrijding. Eenmaal in het ziekenhuis hadden ze "goed nieuws" ( het is maar hoe je de boodschap brengt :laughcry: ) ik hoefde geen pijnbestrijding meer omdat ik al mocht gaan persen.

Ik vond persweeen trouwens heel naar, het persen zelf niet maar de aanloop wel.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 24 Aug 2016 19:02

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Ik hoefde van tevoren niet perse pijnstilling, maar was er ook niet zeker tegen. Eerst maar eens zien hoe de bevalling zou gaan.
Uiteindelijk heb ik het zonder pijnstilling gedaan. Had ook een vrij relaxte bevalling. Zat al op 6cm zonder dat ik door had dat het begonnen was. Al met al heb ik een 2 uur echt wel pijn gehad, dat was het laatste stukje (vanaf 8 of 9cm), toen ik nog niet mocht persen en het persen zelf. Tijdens het persen is pijnstilling zover ik weet toch niet mogelijk en voor dat ene uurtje had het van mij echt niet gehoeven.

Bij een tweede zou ik er weer net zo in gaan, we zien wel hoe het loopt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 24 Aug 2016 19:55

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Ik wilde perse geen pijnbestrijding. Maar na 48 uur weeën en 1 cm ontsluiting was ik kapot. Eerst pethidine gehad om te kunnen slapen, dat nooit meer. Ging er helemaal gek van doen. Toen het toen nog niet opschoot een ruggenprik. En toen binnen 3 uur volledige ontsluiting. Was echt een verademing.

Dus, bij Twee sta ik ook open voor pijnstilling :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 24 Aug 2016 20:07

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Beide bevallingen zijn bij mij ingeleid. Bij de eerste had ik na 8 uur weeën zo'n pijn dat ik een pompje kreeg met remifentanil. Dit kon ik zelf toedienen. Het hielp goed tegen de pijn, maar ik kreeg er een 'stoned' gevoel van. Dat vond ik minder fijn (mijn man vond het wel erg grappig :laughcry: ). Uiteindelijk ben ik na 12 uren bevallen. Bij de tweede heb ik geen pijnbestrijding gehad. Die bevalling duurde ook maar 5 uren en had ik veel minder pijn. Bij een volgende bevalling weet ik nog niet wat ik ga doen. Waarschijnlijk geen pijnbestrijding, maar dat hangt wel van de bevalling af en beslis ik op dat moment wel.
2011 2012 2017
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 24 Aug 2016 20:11

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Ik wilde het niet en het is ook niet nodig geweest.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 24 Aug 2016 20:30

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Ik heb bij allebei de bevallingen een pompje met remifentanil gehad. Ik heb bij mijn eerste bevalling een weeenstorm gehad waarbij ik in twee uur tijd van 0 cm naar 8 cm ontsluiting ben gegaan en ik had zo'n pijn dat ik het echt niet meer uithield.
<<

Anoniem181

Bericht 24 Aug 2016 20:40

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Bij de eerste heb ik wel pijnbestrijding gehad, eerst een pethidineprik en later nog een ruggenprik. Bij de tweede wilde ik wel pijnstilling omdat ik enorme persdrang had en een weeënstorm, maar ik had al 6 cm ontsluiting en het ging zo snel dat er geen tijd meer voor was.
<<

bo_79

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 12 Okt 2015 09:51

Bericht 24 Aug 2016 20:49

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

[quote="Victoria"]Heb jij pijnbestrijding gehad bij je bevalling?

Bij de eerste niet, maar dat is 19 jaar terug en toen werd dit ook nog niet gevraagd.
Bij de tweede wel. Ik werd ingeleid en moest eigenlijk verplicht een ruggenprik.
Verpleegkundige heeft dit kunnen voorkomen en kreeg uiteindelijk een pijnstillende prik in me been.

Waarom wel waarom niet?

wilde eigenlijk geen pijnstilling. Vond dat de pijn erbij hoorde.
Kreeg uiteindelijk iets waar net het scherpe randje van weg zou gaan, ivm het zakken van de hartslag van die kleine.
welke vorm?
Als je nu kon kiezen wat zou je willen?

Nog steeds de prik die ik gehad heb.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 24 Aug 2016 20:54

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Ja. Ben ingeleid en kreeg heel snel last van heel veel beenweeën. Raakte ervan een beetje in paniek. Na de ruggenprik (anderhalf uur later gekregen na dat ik erom had gevraagd) voelde ik me helemaal zen en was de bevalling een eitje. Zo'n eitje dat ik soms het gevoel heb dat ik vals heb gespeeld, haha. Maar toch sta ik er een volgende keer absoluut weer voor open.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Aug 2016 21:06

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Bij de eerste ingeleid. Toen heb ik een pompje met remifentanil gehad.

Nu niks. Ging ook erg snel allemaal!
2014 2016
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 25 Aug 2016 06:51

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Bij beide bevallingen had ik zoiets van ik zie het wel op dat moment zelf. Ik ben beide keren ingeleid. Bij J zonder pijnstilling gedaan. Bij H had ik rugweeën die ik niet weg kon zuchten. Toen kreeg ik een pompje remifentanil. Maar dat deed niks. Het ging wel zo snel dat ik binnen 10 minuten van 4 naar 10cm ging. En in die 10 minuten ebten de weeën niet meer weg.

Als ik weer zou bevallen laat ik het gewoon van dat moment afhangen.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem280

Bericht 25 Aug 2016 07:25

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Het ging hier ontzettend hard waardoor pijnbestrijding niet mogelijk was.
Had ook niet gehoeven hoor.
Tijdens de wee dat hoofdje ging staan, had ik enorm veel pijn, maar toen had ik al 10 cm.
Heb toen wel gevraagd hoor om iets, maar mocht niet meer.
Ik vroeg het meer uit angst denk ik. Want ik keek erg tegen de bevalling op.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 25 Aug 2016 07:47

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Ik heb een pompje gehad, vooral omdat het niet opschoot en ik flinke weeën had.
gekozen voor het pompje omdat deze gegeven kon worden op de verloskamer en de ruggenprik niet. Ik zag het niet zitten om naar een andere afdeling te moeten. Uiteindelijk werd het een spoed keizersnede dus toch naar de O.K
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Aug 2016 07:56

Re: Wel of geen pijnbestrijding bij bevalling?

Bij R had ik een ruggenprik en een prik in mijn been waar ik heel vreemd van werd.

Bij D stond ik ingepland voor een gentle sectio maar kreeg eerder weeën. Ik mocht het zelf proberen met die prik in mijn been zodat ik eerst nog kon slapen. Dat wilde ik absoluut niet nog een keer dus dat werd een vervroegde gentle sectio met een ruggenprik.
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder