Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 22 Aug 2016 19:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Studiebol, welke dingen zouden ze dan moeten kunnen volgens de juf die ze niet kunnen?
2010 2012
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 22 Aug 2016 19:45

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat vervelend dat je op de eerste schooldag al zo'n gevoel hebt gekregen door de juf. Is het dezelfde juf als vorig jaar?
<<

Anoniem331

Bericht 22 Aug 2016 19:48

Re: Schoolgaande kinderen topic

Vind ik ook bijzonder om te horen na een eerste dag. Geef kinderen in ieder geval even tijd om te aclymatiseren en weer even in het ritme te komen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 22 Aug 2016 19:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lexi schreef:Studiebol, welke dingen zouden ze dan moeten kunnen volgens de juf die ze niet kunnen?


Ze vond dat ze niet netjes gekleurd hadden, van de een deel ik die mening, maar goed die vind kleuren volgens mij gewoon ontzettend stom, de ander vind ik wel dat ze het netjes had gedaan. Ze hadden haar na het werkje gevraagd wat ze moest doen, de juf had gezegd dat heb ik uitgelegd, vraag maar aan je maatje, volgens mij dochters wisten hun maatjes het ook niet. Dus de juf zei tegen mij ja dan weten ze niet wat ze moeten doen en worden ze afwachtend...Ik snap dat dat de regels zijn in groep 2 hoor.. maar goed het is dag 1...
Ze had al met cijfers geoefend, een van de twee wist niet alle cijfers als in visueel, dat je het cijfer op een blad ziet staan en dan kan zeggen welke het is, verbaast mij want ik heb het idee dat ze ze wel kent. Mijn dochter zei dat de juf ze dan door elkaar aan wijst, dus eerst 9 dan 5, dan 12 en dat ze toen niet alles wist. Alles onder 6 kent ze wel zei de juf. Zoals de juf zei daar word ze op getest bij de cito, ik vroeg wanneer de cito was, antwoord was in Januari.. toen dacht ik nou als je dat nu met haar oefent dan kent ze dat echt wel tegen die tijd...


Er is in groep 1 al gezegd dat ze meer voor zichzelf moeten op komen anders gaan ze het niet redden in groep 3.. Maar 1 van de 2 is gewoon niet zo, die is gewoon zachtaardig, vind al gauw iets goed en zo niet dan dan speelt ze wel alleen. Dat is dan toch ook gewoon moeilijk om te veranderen als dat niet in je karakter zit.
Ik heb me voorgenomen het gewoon goed in de gaten te houden en als het niet goed voelt over een paar weken gewoon een gesprek aan te vragen.
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 22 Aug 2016 19:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:Wat vervelend dat je op de eerste schooldag al zo'n gevoel hebt gekregen door de juf. Is het dezelfde juf als vorig jaar?


Ja.. ervaren juf al wat ouder.. ik kan best goed het gesprek met haar aan gaan, maar ben soms verbaasd over de dingen die ze dan zegt. Ik dacht vanmiddag echt, ze zijn pas 4!
Gelukkig zeggen mijn kinderen dat ze haar aardig vinden dat vind ik heel fijn om te horen anders was ik nog onzekerder geworden.
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 22 Aug 2016 19:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat is wel erg voortvarend zo op dag 1 zeg. Ze kan zelf toch ook wel begrijpen dat het weer wennen is na 6 weken vakantie.
Mijn dochter gaat naar groep 5 en kleurt nog steeds meestal niet netjes trouwens, zij is meer van de kwantiteit dan de kwaliteit, daar heb ik nooit een juf over gehoord. En die cijfers komen ook echt vanzelf wel hoor en het is ook maar een momentopname, misschien was ze afgeleid, moe, had ze geen zin, dat kan ook nog.
Jammer dat de juf niet wat positiever was in het gesprek.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Aug 2016 20:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Sweet LORD het is de eerste dag na de vakantie :O
Ik kan hier eigenlijk serieus gewoon een beetje boos om worden. Prima dat je lekker de vaart er in wilt hebben, maar de kids hebben net 6 weken vakantie gehad, zijn voor het eerst in een nieuwe groep (dan wel zelfde klas/en juf) maar toch in groep 2 ipv 1..)
Echt wow.. Laat je niet gek maken hoor meid!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 22 Aug 2016 20:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Helemaal eens met Lejow. Ik zat het ook met open mond te lezen. Laat je niet gek maken, echt niet. Het zijn kleuters, inderdaad nog maar 4 jaar oud. Dat ze over een aantal weken iets willen gaan zien, oké. Maar op zo'n eerste dag. Bizar.

Hier begint dochter haar eerste dag morgen pas. Vandaag was als studiedag ingepland, i.v.m. een verbouwing afgelopen vakantie. Zo hadden ze nog net even een dagje extra de tijd alles in orde te maken. Morgen dus groep 3 voor N. Ze vindt het erg spannend, ik ook wel weer. Ben benieuwd hoe ze het gaat ervaren.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 22 Aug 2016 20:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik weet dat ik me niet gek moet laten maken, maar als het om mijn dochters gaat wordt ik daar gewoon onzeker van.
Daarom was ook wel blij dat ik even heb kunnen vertellen hoe onze dochters thuis zijn echt wel anders dan op school op sommige gebieden. Ik hoop dus dat ze dat wel in haar achterhoofd heeft nu.
:heart: :heart: 2011
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 22 Aug 2016 20:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou inderdaad wat een eerste dag. Mogen ze weer even wennen op school, hallo zeg. Lijkt me geen fijne juf, ik zou inderdaad als het zo blijft een gesprek aanvragen. Ik dacht misschien kunnen ze nog niet zelf hun jas aantrekken ofzo maar de juf is gewoon al bezig met de cito :laughcry:
2010 2012
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 22 Aug 2016 20:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wow Studiebol, ik vind deze juf ook erg bijzonder reageren. Ik snap dat je daar onzeker van wordt, maar deze juf is wel echt heel fanatiek op de eerste dag. De eerste schooldag begin ik als juf niet op deze manier met de kinderen, dan is het de bedoeling dat ze eerst aan de nieuwe situatie wennen. Dat ze het op de eerste schooldag al heeft over de cito in januari vind ik eigenlijk best wel bizar. Ik vind het ook niet vreemd dat je dochters de cijfers nog niet vlekkeloos kunnen benoemen. Mijn zoon komt volgende week ook in groep 2 en zal dan uitdagend werk op rekengebied krijgen, omdat hij daar volgens de juf erg goed in is. Maar hij herkent echt nog niet alle cijfers hoor, daar zou ik me geen zorgen over maken!

Annie wat gek van die lange dagen. Als leerkracht heb ik dat ook niet eerder gezien. Weet je zeker dat ze niet meer vrije dagen hebben, zoals bijv. 2 weken meivakantie? Scholen mogen zelf de schooltijden bepalen (in overeenstemming met de MR), maar alle uren boven het wettelijk minimum worden normaal gesproken vrije dagen. Een school met meer lesgebonden uren heeft normaal gezien dus ook meer vrije dagen. Ik zou hier als leerkracht zijnde ook niet erg blij van worden. Je zou het eens bij de MR kunnen navragen, die weten hier ook vanaf.

Onze oudste mag volgende week weer naar school naar groep 2. De jongste gaat die week beginnen met proefdraaien en mag vanaf 12 september starten in groep 1. Ze komen dan bij elkaar in de klas. Ze hebben er beide ontzettend veel zin in!
2011 2012 2017
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 22 Aug 2016 21:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ze begrijpen een opdracht niet, vragen het na aan de juf (die het vertikt het te herhalen zo ga ik nog niet eens met 16 jarigen om, laat staan met kinderen van 4...) en dan vindt ze dat afwachtend?
Het komt allemaal flink prestatiegericht over, jammer zeg. Dat zou ik bij een oudere juf juist niet zo snel verwachten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Aug 2016 21:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Sjonge zeg... mijn tiener kleurt nog beroerder dan een kleuter. Behalve 'tekenen is niet echt zijn hobby hè' (en een onvoldoende op z'n rapport) heb ik er weinig van gehoord. Bijzonder zeg, en dat na 1 dag al.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 22 Aug 2016 21:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Indigo; ze hebben niet meer vrij/vakantie dan normaal. De meivakantie is hier standaard 2 weken. Als ik vergelijk met de andere school: die hebben per week minder les, dezelfde vakantie en 9 studiedagen terwijl er bij ons 4 op de planning staan. Ik wacht de jaarkalender nog even af en dan ga ik een reply doen op de mail van begin dit jaar waarin de directrice aangaf dat er meer studiedagen/vrije dagen kwamen door de langere lestijd.

Studie; wat een fanatiekeling zeg, zo de eerste dag! Ik zou het even een paar weken aankijken en anders een gesprek na schooltijd aanvragen. Hebben ze nu dezelfde juf als vorig jaar of een andere? Ze zijn niet voor niets naar groep 2 gegaan denk ik dan maar, dat zal die juf hopelijk ook wel snappen. Ik merkte vorig jaar bij Y. in de klas wel verschil. Jouw kids zijn vroege leerlingen en Y. een gemiddelde/late. Hij is van januari, dus is nu al 5,5 geweest en vandaag gestart in groep 2. Jouw kids moeten nog 5 worden. Ik zag vorig jaar wel duidelijk verschil tussen de oudere kindjes en de wat jongere kindjes. Het is zo verschillend in groep 1: van nét 4 tot 5,5 of zelfs (bijna) 6. Dat verschil merk je echt wel en een leraar hoort daar ook wel rekening mee te houden vind ik. Zeker op zo'n eerste dag als alles nieuw en spannend is.

Hier is de 1e dag goed gegaan, al was hij totaal gesloopt toen hij uit school kwam. Hij heeft gelukkig een geweldige meester, mees Cees :laughcry: die in een lokale band van hier speelt en vanmorgen zijn gitaar al midden in de klas had staan. Y. vond het geweldig :love: Hij heeft gelukkig goed gegeten ook: 1,5 boterham, een mix van druifjes/bosbessen/frambozen, 6 tomaatjes en een mini babybel. We wisten niet of hij ook voor de ochtend iets moest hebben, want in groep 1 kregen ze een kaakje van school, dus vandaar dat ik wat meer had meegegeven, maar dat kaakje krijgen ze in groep 2 dus ook nog.
Het nieuwe gebouw is wel heel steriel, net een ziekenhuis. Witte muren, beige vloeren en nieuwe lichte meubels. Nog nergens tekeningen of posters aan de muur, dus dat was best raar vanmorgen. Maar snel wat knutselen en kleuren zodat het er wat gezelliger uit gaat zien.

Nu weer de lunch voor morgen voorbereiden en dan naar bed. Morgen een drukke ochtend, want er moet ook ingesmeerd worden en dan maar hopen dat hij morgenmiddag, op het heetst van de dag, niet verbrand met buitenspelen. Ik had eigenlijk nog hoop op een tropenrooster ergens deze week, maar bij navraag bij mees Cees bleek dat ze dat niet doen 'omdat het nieuwe gebouw goed geisoleerd is waardoor het daar niet warm zal worden'. Helaas pindakaas dus, nooit meer een tropenrooster :(
Afbeelding
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 22 Aug 2016 22:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Meivakantie van twee weken is in principe niet standaard, daar draaien wij op onze school niet voldoende uren voor. Maar als ze meer uren draaien dan de andere school, maar minder vrije dagen hebben, dan klopt er inderdaad iets niet. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken dat het verschil zou kunnen maken is dat bepaalde groepen minder vaak naar school gaan. Kleuters bijv. een dag vrij in de week bij jullie of dat de onderbouw op de andere school op vrijdagmiddag langer naar school gaat ofzo, dat soort verschillen. Als daar ook geen verschil in zit, dan is het wel erg krom. Goed dat je opheldering vraagt! Wat fijn trouwens dat de eerste schooldag zo goed ging!
2011 2012 2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 24 Aug 2016 09:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bedankt meiden, voor jullie relativerende woorden. Ik vind de juf ook erg fanatiek maar goed ze heeft er vast een reden voor. Ik oefen met mijn dochters wel wat cijfers en dan kent ze die echt wel voor januari :-) Meiden gaan gelukkig ook wel met zin naar school dat vind ik wel belangrijk.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem193

Bericht 29 Aug 2016 10:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier zijn de kinderen weer naar school.
Allebei hadden ze er enorm zin in!

Nu officieel geen kleuters meer in huis. De oudste naar groep 5 en de jongste naar groep 3.
Ben benieuwd hoe ze het hebben.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Aug 2016 11:19

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier nog een week vakantie. Mijn dochter doet de hele week mee met de kindervakantieweek, vandaag gaat ze om 13 uur en blijft ze er slapen. Ze heeft er heel veel zin in.
Mijn zoon doet niet mee, is niks voor hem.
Volgende week weer naar school, mijn zoon gaat naar groep 2 en dochter alweer naar groep 5. Volgende week begint zoon met zwemles, ik ben vooral benieuwd hoe dat zal gaan.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 29 Aug 2016 11:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Studie, wat een domper zeg! Onze dochter is van eind november zoals je weet, dus die is ook over naar groep 2. Gelukkig zit ze in groep 1-2 en is zij nu gewoon bij dezelfde juf. Ik heb mezelf er ook op voorbereid dat de kans heel groot is dat ze nog een jaar groep 2 doet, dit heb ik ook tegen L. gezegd. Dat ze vooral haar best moet doen, en meer dan haar best kan niet.

Ik zou je meiden goed in de gaten houden, en toch nog eens een gesprek aangaan met die juf. Zeggen dat jullie op de verkeerde voet zijn begonnen.

En die cito, die hadden ze bij L. ook afgenomen afgelopen juni inderdaad, die had een 4 en een 5. Ze luistert totaal niet naar de juf maar is alleen maar naar de grotere kindjes aan het kijken, en doet die na. Ze is heel verzorgend en oplettend, maar niet zozeer op haar eigen werk. En die cijfers is ze ook geen kei in hoor, net als met dingen als het alfabet, dat interesseert haar gewoon geen zier. Moet je haar eens in het klimrek zien hangen in de pauze, daar zit haar kwaliteit ;)
<<

Anoniem331

Bericht 29 Aug 2016 12:33

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn zoon vanmorgen wakker gemaakt, hij deed zijn ogen open en zei; ik heb zo'n zin in groep 3 mem! <3

Ben erg benieuwd hoe ze het hebben gehad, ze zitten nu weer samen in 1 klas en ben echt nieuwsgierig hoe dat gaat.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 29 Aug 2016 12:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat lief popcorn!

Ik ga zo mijn dochter ophalen. Heb haar zelf laten kiezen of ze een hele of halve dag wilde. Ben zo benieuwd hoe het gegaan is! Wel stil in huis zo zonder haar hoor.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 01 Sep 2016 09:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier zijn de negen weken vakantie ook weer voorbij. Vandaag de eerste schooldag. De oudste had het er het moeilijkst mee en de jongste, die vandaag voor het eerst ging, liep zonder een traan te laten met de juf mee :)

Afbeelding

Helemaal trots met haar nieuwe tas :love:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 01 Sep 2016 10:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hoe gaat het nu bij de meiden op school Studiebol? Heb je nog met de juf gepraat of laat je het voor nu even op zijn beloop? Ik vond de juf wel heel hard van stapel lopen op de eerste dag en zou me niet zo gauw druk maken als ik jou was. Maar ik kan me voorstellen dat het een domper is om na de eerste schooldag dit soort commentaar van de juf te krijgen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Sep 2016 14:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh, wat schattig Pineco!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 01 Sep 2016 14:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ahh wat een super zoete foto!
Heerlijke blonde haartjes en een te leuk jurkje!!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers