Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jongens en schietspelletjes

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Aug 2016 21:08

Jongens en schietspelletjes

Mijn beide jongens zijn momenteel helemaal in de ban van elkaar en alles 'neerschieten'. Dit hebben ze geleerd van wat oudere jongens uit de buurt en gezellig overgenomen. Ze gebruiken van alles als pistool; stokken en stukken plastic speelgoed van auto's ofzo. Het is dus niet zo dat ze echte nep pistolen hebben, maar met een beetje fantasie is blijkbaar overal een wapen in te zien.
Hoe doen andere jongensmama's dit? Begrens je het? Vooral in deze tijd, met al dat geweld op de wereld, zou ik mijn kinderen graag een beetje onschuldig laten zijn. Ik schaam mij er ook zelfs een beetje voor als mijn tweejarige in de supermarkt roept 'BOEM! Ik jou doodschiet!'
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Aug 2016 21:15

Re: Jongens en schietspelletjes

Herkenbaar, mijn zoon doet dat ook en met zijn vriendjes ook. Is denk ik ook wel echt een beetje jongens eigen want mijn dochter en haar vriendinnen hebben dit nooit gedaan.
Ik zeg tegen mijn zoon op bepaalde momenten dat ik het niet fijn vind als hij het doet (bijvoorbeeld dus in de supermarkt). En ik heb hem wel uitgelegd dat in het echt (dood)schieten helemaal niet zo leuk is en heel verdrietig is. Dat snapt hij wel en hij zegt dan ook maar ik doe het 'voor het neppe'.
Ik laat hem verder maar gewoon en zeg wel dat ik niet wil dat hij het naar anderen gericht doet omdat dat heel onaardig over komt en andere kinderen daarvan kunnen schrikken, meestal doet hij met zijn vriendjes of alleen net alsof ze pokemon doodschieten of boeven of iets anders. Of hij speelt het met de playmobil.
<<

ChiQ

Bericht 20 Aug 2016 21:30

Re: Jongens en schietspelletjes

Jep, die van mij doet dit ook, incl schietgeluiden en vergiet op zijn hoofd over de grond rollen en ik ben de 'vijand..' Boys.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Aug 2016 21:31

Re: Jongens en schietspelletjes

Hier ook een bekend fenomeen. En met een vader, moeder en stiefvader die alledrie ex-militair zijn kun je het hem ook niet kwalijk nemen. Maar ik heb er wel moeite mee.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem239

Bericht 20 Aug 2016 21:40

Re: Jongens en schietspelletjes

Hier ook herkenbaar. Het is een pistool of een zwaard. Ik zeg er alleen wat van als hij het persoonlijk maakt bijvoorbeeld "ik schiet mama/papa/broer etc dood.
<<

Anoniem236

Bericht 20 Aug 2016 22:08

Re: Jongens en schietspelletjes

Hier wilde ik geweren in huis weren, dat is, op een klein kermis dingetje na, ook gelukt. Alleen inderdaad, alles is een wapen.
Hij zegt alleen , ik maak... overleden, :palm:

Thuis en in de tuin laat ik het maar zo, in de supermarkt ofzo wil ik het miet horen, maar is ook niet voorgekomen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 20 Aug 2016 22:28

Re: Jongens en schietspelletjes

Zoon doet dat ook maar het mag niet van ons, dat weet inmiddels ook wel. Wat hij op school en bij anderen thuis doet kunnen we niks aan veranderen maar hier mag het niet. Hij is nu into de superhelden en heeft het over boeven vangen met laserstralen en spinnenweb enz. Dat vind ik een stuk beter.
2010 2012
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Aug 2016 23:03

Re: Jongens en schietspelletjes

Ik keur het niet goed op het KDV, er wordt niet geschoten, ik vind dat zo onvriendelijk. Ik vind het soms wel lastig want ze vinden het zelf een leuk spelletje en onderzoeken wijzen ook uit dat ze het verschil echt wel weten tussen echt en nep. Maar ik vind het geen leuke sfeer wanneer er geschoten wordt. Of ik het thuis goed zou keuren weet ik nog niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Aug 2016 00:06

Re: Jongens en schietspelletjes

Ja dat doet mijn oudste ook wel. Mij maakt het weinig uit. Op straat naar onbekenden zou ik niet goedkeuren, no way. Maar verder doet ie maar, hij speelt liever Ninjago btw en dat ziet er heel kneuzig uit :laughcry:
#teammaple🍁
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 21 Aug 2016 09:17

Re: Jongens en schietspelletjes

Ik wil het ook niet horen of zien en heb dit jaar ook pas voor het eerst een waterpistool in huis gehad, ook alleen maar omdat ik op een warme dag geen waterspuiten in de winkels in de buurt kon vinden.

Toch denk ik dat het heel onschuldig is. Wij speelden vroeger op straat altijd het stoepkrijten spel 'ik verklaar de oorlog aan' en in de wei met grote zandbak bouwden we bunkers en speelden we oorlogje waarbij we elkaar met ballen zand (wat bommen/handgranaten moesten voorstellen) moesten raken. Zijn nu allemaal brave volwassenen.

Toch wil ik die spelletjes nu niet hebben, er zijn nu veel meer oorlogsslachtoffers onder de kinderen die daar enorm van schrikken en angstig worden. Dat heb ik zoon ook uitgelegd en ik hoor hem er nu ook eigenlijk niet meer over.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem168

Bericht 21 Aug 2016 11:48

Re: Jongens en schietspelletjes

Ik heb er nog niet mee te maken natuurlijk maar zie er nu al soort van tegenop. Ik vind dat zelf namelijk heel naar, dat soort spelletjes. Ik denk dus dat ik het wel degelijk zal proberen flink te begrenzen of misschien zelfs helemaal te verbieden. Aan de andere kant kan dat wel averechts werken.
<<

Anoniem184

Bericht 21 Aug 2016 11:52

Re: Jongens en schietspelletjes

Mijn kind mag dat later éécht niet spelen. Zeg ik nu. Maar ik denk dat het jongens-eigen is en je het moeilijk tegen houdt. Ik denk ook dat het vrij onschuldig is.
<<

Anoniem168

Bericht 21 Aug 2016 12:00

Re: Jongens en schietspelletjes

Er zijn inderdaad best wat artikelen te vinden hierover die allemaal op dezelfde conclusie komen: jongenseigen, testosteronding, onschuldig, manier om te ontladen, niet te voorkomen of tegen te houden.
<<

Anoniem245

Bericht 21 Aug 2016 13:50

Re: Jongens en schietspelletjes

Mijn zoon deed dat ook en nu nog vind hij schietspelletjes leuk.
Mijn moeder vind het ook niks maar zolang hij weet dat het doden van mensen in het echt, echt niet grappig en leuk is, vind ik er niks van. Richten op mensen en dieren wil ik ook niet hebben.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 21 Aug 2016 14:07

Re: Jongens en schietspelletjes

Onze dochter ontzeggen we het nu nog, ze mag geen 'pieuw pieuw' doen dat weet ze.
Waterpistolen enzo snapt ze de connectie met een echt pistool nog niet, dus daar sprayt ze puur water mee.
Ik heb er zelf echt een hekel aan, maar mijn man deed het vroeger ook, dus ja .. het hoort er ook wel een beetje bij. Zolang ze naar me luistert prima, en verder zien we daarna wel weer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers