Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kolven

<<

Anoniem260

Bericht 20 Aug 2016 07:34

Kolven

Zijn er hier meiden die alle voedingen kolven/hebben gekolfd?
S drinkt niet/nauwelijks bij me aan de borst en ik kolf nu alle voedingen. Dit nu 6x per dag. De verwachting is dat ik naar 4x per dag kan uiteindelijk.

Voor meiden die dit ook doen of gedaan hebben: hoe lang heb je t gedaan/doe je dit?
Wanneer ben je naar minder vaak op een dag gegaan en hoe heb je dit gedaan?

Het bevalt me nu nog goed, gaat vrij snel dus daar heb ik geluk mee. Het kolven snachts is alleen n gepuzzel (ook in combi met voeden van S).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Aug 2016 07:47

Re: Kolven

Bij m'n oudste heb ik alles gekolfd, dat heb ik 6 weken volgehouden en toen was ik er helemaal klaar mee. M'n jongste dronk redelijk aan de borst maar ik kolfde de helft van de voedingen om een beetje bewegingsvrijheid te hebben. Dat heb ik twee maanden gedaan.

Ik vond het pittig dat je er dus dubbel zoveel tijd aan kwijt bent.
#teammaple🍁
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 20 Aug 2016 08:20

Re: Kolven

Ik heb net iets langer dan een jaar fulltime gekolfd. Qua aantal keren kolven volgde ik het drinkschema van mijn zoontje (7 x 130, 6 x 150, 5 x 180, 4 × 200, 3 x 180. Wel ging ik de nachten er uit om te kolven, terwijl mijn zoontje doorsliep. Deed ik dat niet, dan kelderde mijn productie behoorlijk. Na een maand of 8 stabiliseerde mijn productie en ging ik er 's nachts niet meer uit. Ik vond het kolven bij vlagen zwaar. Maar mijn mening is wel gekleurd door ernstig reflux van mijn zoontje. Voeden kostte veel tijd en hij moest na de voeding een half uur over eind blijven. Vervolgens moest ik dan nog kolven. Dus ik was steeds veel tijd kwijt. Maar achteraf ben ik erg blij dat ik zo lang op deze manier bv heb kunnen geven.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 20 Aug 2016 08:21

Re: Kolven

Heb je een dubbele kolf of een enkele Jerry? Je kunt de kolf evt vast zetten met een naadloos topje. Of een speciale kolf bh kopen zodat je handen vrij hebt. Dan kun je evt tegelijk voeden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Aug 2016 08:32

Re: Kolven

Wow Ysa, wat een toewijding. Lijkt me een dagtaak worden ook, en dan die 'nachtvoedingen' er nog bij, poeh.
#teammaple🍁
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 20 Aug 2016 09:59

Re: Kolven

Dat klopt ook wel UN! Van te voren ook nooit gedacht dat ik zo lang zou kolven. Eerst dacht ik, ik stop met 3 maanden. Maar toen liep het goed en ging toch maar door. Zo was het uiteindelijk elke keer hetzelfde. Mijn man heeft de eerste maanden alle nachtvoedingen gedaan, zodat ik ondertussen kon kolven en we tegelijk weer konden slapen. Dat scheelde ook een heleboel. Toch ben ik achteraf blij dat ik heb doorgezet en hem dit heb mee kunnen geven. Al weet ik niet of ik het met dezelfde toewijding bij een 2e weer zou kunnen (als dat nodig is) en zo lang vol kan houden. Het was bij vlagen echt heftig, laat staan wanneer je nog een kindje rond hebt lopen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Aug 2016 10:09

Re: Kolven

Nou dat snap ik! Ja met een tweede erbij wordt het nog meer puzzelen. Ik vond het vooral pittig dat m'n oudste voor het eerst naar school ging toen m'n jongste was geboren, en m'n man als zzp'er aan de slag hun waardoor ik er smorgens vaak alleen voor stond. Op tijd opstaan, kleuter in de kleren, kolven, baby voeden en naar school lopen. Het lukte allemaal wel maar makkelijk was het niet :)
Misschien gaat een eventuele tweede bij jou ineens wel aan de borst drinken, dat zou ook nog kunnen! Ik had er zelf niet op gerekend maar had een fijne kraamverzorgster die het de tweede keer heeft laten slagen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem260

Bericht 20 Aug 2016 10:27

Re: Kolven

Ysa, 's nachts doen wij t nu ook zo. Al weet ik niet of m'n man dat blijft trekken als ie straks weer werkt.

Ik kolf nu 6x per dag. LK gaf aan dat ik dit sowieso de eerste 4 weken moet doen en daarna kan kijken of ik naar 5x kan. Heb nauw contact met haar, das heel fijn. Zijn verbonden aan de VK-praktijk en mag altijd bellen zolang ik bv geef.

September ik heb n enkele kolf. Kan een dubbele lenen van n vriendin maar 'handsfree' lijkt me toch wat gek, ik masseer tijdens t kolven ook harde plekken weg (bang voor borstontsteking :omg: ). En kolf nu niet beide kanten even veel ivm overproductie dus is n enkele voor nu oké. Scheelt dat t kolven (nu nog?) best snel gaat, met n kwartiertje ben ik wel klaar.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Aug 2016 11:21

Re: Kolven

Ik heb 7 weken fulltime gekolfd bij de oudste. Daarna was ik er klaar mee. Ik vond het veel tijd kosten alles bij elkaar!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem250

Bericht 20 Aug 2016 13:24

Re: Kolven

Je weet het al, maar toch. Ik heb voor mijn tweeling alles gekolfd 3,5 maand lang. Afgebouwd omdat ik ging werken en ik er ook helemaal klaar mee was. Twee kinderen is al alles dubbel en dan ben je met kolven nog een keer dubbel aan het werk. Ik heb het terug kunnen brengen naar 5x per dag, maar ik moest dan ook twee kinderen voeden. Dus ik kan me zo voorstellen dat jij het verder kan terugbrengen. Ik moest ook 1x in de nacht kolven om borstontsteking te voorkomen en productie hoog genoeg te houden voor twee kinderen. Ik voelde me in die tijd net een melkfabriek/koe.

Ik ben het nu weer aan het doen, omdat F moet oefenen met een flesje. Ik vind het weer heel ongemakkelijk, omdat ik naast voeden ook moet kolven en ik nog twee dreumessen heb rondlopen. Ik ga daarom alvast 1 voeding afbouwen en kunstvoeding geven.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 20 Aug 2016 13:28

Re: Kolven

Dat klinkt inderdaad pittig UN! De factoren die je noemt zijn zo bepalend. Knap dat je het toch nog zo'n tijd hebt volgehouden!

Ik hoop inderdaad dat een eventuele 2e probleemloos aan de borst drinkt. Anderzijds gaf het kolven en voeden met de fles mij ook soms wat vrijheid (hoe gek dat ook klinkt, maar zo te lezen ook wel herkenbaar). Dus bij een volgende spreekt een combi mij ook wel aan. Mijn zoontje dronk die eerste weken overigens meer dan prima, maar groeide niet vanwege het vele spugen. Ik ben toen eigenlijk noodgedwongen gaan kolven na 5 weken, om de voeding in te dikken en exacter te weten hoe veel hij binnen kreeg.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Aug 2016 18:41

Re: Kolven

Ik ben eind mei alles gaan kolven, J dronk al langere tijd onrustig aan de borst en haalde 's nachts alles in. Ben nu bijna 3 maanden fulltime aan het kolven, wat ik een groot nadeel vind is dat er veel tijd in het kolven gaat zitten. Ik kan niet opstaan en klaarmaken om naar het werk te gaan, ik moet dan ook een kolfmoment inplannen. Dit kost me veel tijd en energie maar goed ik vind het dan ook erg belangrijk min. een jaar borstvoeding te geven. Ik ben minder gaan kolven toen mijn kolfrecht erop zat, ik heb die voedingen rond 10-11 u en 14-15 u toen laten vallen. Daarna ben ik 1x gaan kolven in mijn pauze tussen 13 en 14 u. Die heb ik de laatste maand laten vallen en nu zit ik op 's morgens en 's avonds nog een keer kolven.
<<

Anoniem260

Bericht 20 Aug 2016 19:25

Re: Kolven

CCC, blijft je productie goed dan met maar 2x per dag kolven?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers