Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gelukkig op je werk

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Aug 2016 21:54

Re: Gelukkig op je werk

Ik kom niet dagelijks met champagne en vuurwerk binnen maar ik heb het wel prima. Sommige dingen zijn heel leuk (mensen trainen), sommige dingen minder leuk (schoonmaken) maar ik zie er nooit tegen op.

Zelfde geldt voor collega's, hele leuke (mijn man haha) en mensen waarvan ik na een half jaar de naam nog niet weet.
R. 2013
D. 2016
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 08 Aug 2016 10:44

Re: Gelukkig op je werk

Ja ik ben op dit moment heel gelukkig op mijn werk!
Het is afwisselend werk, heb erg leuke collega's, de werksfeer is prima!
Tuurlijk zijn er ook wel eens ditjes of datjes, maar dat wordt tot nu toe altijd prima opgelost.
Werk er nu ruim 13 maanden en hoop hier niet meer weg te gaan :)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 08 Aug 2016 12:20

Re: Gelukkig op je werk

Ik ben ook gelukkig op mijn werk. Ik doe mijn werk heel graag en heb ook hele fijne collega's.
Al vind ik het voor nu ook wel fijn om even een halfjaar er tussenuit te zijn en voor mijn kinderen te zorgen, al weet ik wel bijna zeker dat ik het ook weer fijn vind om weer aan de slag te gaan in januari.
2012 & 2016
<<

Anoniem273

Bericht 17 Aug 2016 22:32

Re: Gelukkig op je werk

Ik vind mijn werk heerlijk. Ik werk nu 10 jaar als groepsleerkracht in het basisonderwijs en zie mezelf dit nog jaren doen. Geloof niet dat ik iets anders wil :) Werk nu 6 jaar op m'n huidige school en heb fijne collega's, prettige werksfeer, toffe directrice en veel vrijheid. Ik heb dan ook erg veel zin om het nieuwe schooljaar te starten, ben de zomervakantie onderhand wel zat :nerd:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2016 22:42

Re: Gelukkig op je werk

Azi, zoals jij het beschrijft, zo moet het zijn denk ik! Zo voel ik het totaal niet. Ik begin maandag aan mijn zevende schooljaar op deze school, maar ben heel blij dat ik een andere baan heb gevonden waar ik vier weken later begin :) Ben toe aan wat nieuws en ben erg benieuwd wat dat me zal brengen!
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Aug 2016 07:45

Re: Gelukkig op je werk

Nee ik vind het helemaal niets meer. Wel erg jammer want ik heb eigenlijk maar kort gewerkt nog. Ben ook aan het zoeken naar wat anders. Het probleem is dat ik voornamelijk uitdaging mis. Ik merk nu ook al aan mijn lichaam dag dit zo niet goed gaat.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Aug 2016 08:34

Re: Gelukkig op je werk

Uitdaging is bij mij ook het grootste probleem. Ik merk eigenlijk altijd wel dat het na de inwerkperiode bij een nieuwe functie de uitdaging er bij mij daarna vrij snel af is. Het nieuwtje is er dan af en meestal ga ik dan aardig op de automatische piloot werken ondanks dat het geen lopende band werk is voelt het soms wel zo.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Aug 2016 08:37

Re: Gelukkig op je werk

Ja weet je Fred, als je zo'n briljante man bent is die uitdaging natuurlijk nergens te vinden. Misschien kun je het beste zelf een bedrijfje oprichten, dan kun je meteen al die handige tips die je anderen geeft in de praktijk toepassen en snel de titel 'beste werkgever' binnen halen.

♥♥
<<

Anoniem184

Bericht 18 Aug 2016 08:39

Re: Gelukkig op je werk

Fred schreef:Uitdaging is bij mij ook het grootste probleem. Ik merk eigenlijk altijd wel dat het na de inwerkperiode bij een nieuwe functie de uitdaging er bij mij daarna vrij snel af is. Het nieuwtje is er dan af en meestal ga ik dan aardig op de automatische piloot werken ondanks dat het geen lopende band werk is voelt het soms wel zo.


En dat ligt dan denk ik vooral aan jezelf en je eigen karakter. Ik kan me voorstellen dat in sommige banen en bij sommige werkgevers het op een gegeven moment wel klaar is met de uitdaging, maar als het keer op keer gebeurt, na de inwerkperiode zelfs al (!), dan is dat denk ik toch je eigen ding. Uitdaging moet je zelf altijd ook een beetje maken, natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat je keer op keer banen hebt die je na zo'n korte periode al geen uitdaging meer kunnen bieden. Tenzij je bollenpeller bent ofzo.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Aug 2016 08:48

Re: Gelukkig op je werk

Toch is het zo Maple... Toen ik in de accountancy werkte werd jaarrekeningen maken en rapportages maken gewoon lopende band werk voor mij. Als er bijv iets in het resultaat veranderde wist ik al gelijk welke dossierstukken ik moest aanpassen. Ook verschillende adviespunten haalde ik er zo uit. Baal daar zo van. Nu in het bedrijfsleven is het niet veel anders, maar heb ik gelukkig geen urenverantwoording meer dus als ik daar uit het werk loop (ik ben van het efficiënt werken) valt het niet zo op.
<<

Anoniem184

Bericht 18 Aug 2016 08:50

Re: Gelukkig op je werk

Huh dus je gaat eerder naar huis, krijgt je uren uitbetaald maar maakt ze dus niet eens vol? Nee, dát is mentaliteit.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Aug 2016 10:11

Re: Gelukkig op je werk

Maple schreef:Huh dus je gaat eerder naar huis, krijgt je uren uitbetaald maar maakt ze dus niet eens vol? Nee, dát is mentaliteit.


Er staat toch nergens dat ik naar huis ga?

Met een contract van 40 uur schrijf ik mijn uren zo eerlijk mogelijk en als ik dan efficiënt werk en eerder klaar ben en er geen werk is schrijf ik de uren op indirect (dus op mijn werkgever die dan geen omzet heeft. Ik ben gewoon in loondienst). Gelukkig heb ik daar in het bedrijfsleven geen last meer van, want ik heb nu geen urenverantwoording.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 20 Aug 2016 18:02

Re: Gelukkig op je werk

Ik heb het prima naar mijn zin. Het werk is leuk en ik heb een groep leuke collega's, alleen daar zou ik al voor blijven :)
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers