Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ja
19
46%
In het begin wel, later niet meer
5
12%
In het begin niet, later wel weer
4
10%
Nee
13
32%
 
Aantal stemmen : 41
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Aug 2016 15:13

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik werd een stuk lichter ongesteld maar wel vaak heel lang, soms duurde het wel twee weken. Ik vond het nogal irritant.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Aug 2016 15:27

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Elska schreef:lastige keuze.

een operatie heeft risico's en geeft ook geen garanties.
is het een optie om nog eens met je arts om tafel te gaan en alle opties bespreken tegen elkaar af te wegen? op het forum kan iedereen je wel vertellen hoe het spiraaltje bevalt, maar die ervaringen lopen zo ver uiteen dat je nog niet weet hoe het bij jou zal gaan. de enige manier om daar achter te komen is proberen.

wat betreft het zwanger worden, een vriendin ging daarvoor een heel traject in. ze lieten haar niet eerst vele maanden 'proberen' maar direct alles zo optimaal mogelijk maken. de jaren voor de zwangerschap was ze met medicatie in de overgang gebracht. na de zwangerschap heeft ze een spiraaltje laten plaatsen.


Dat is wel goed om te horen! Ik denk dat ik sowieso nog een afspraak ga maken, want op deze manier is het ook niet echt 'leefbaar'. Qua menstruatie wel, maar die schouderpijn maakt het gewoon ondragelijk.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 04 Aug 2016 10:12

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik heb de eerste 4 maanden bijna dagelijks wat bloedverlies gehad, nu om de paar maanden hooguit een paar drupjes, verder niet. Heb hem nu 2,5 jaar trouwens.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 13 Aug 2016 16:07

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ja, en niet zo'n klein beetje ook. Heb hem totaal 1 jaar gehad, nou, nooit meer.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 13 Aug 2016 19:43

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

En jaar niet, nu bijna 3 jaar om de 3-5 weken. Minder bloedverlies maar wel met meer lichamelijke klachten
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 13 Aug 2016 22:09

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Nee, ik had alleen na het plaatsen nog wat bloedverlies en daarna helemaal niet meer tot hij eruit ging na 5 jaar.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Aug 2016 20:53

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Nee ik werd niet meer ongesteld. Nou ja toen ik hem 4,5 jaar had af en toe een heel klein beetje. Heb sinds vorige week weer een nieuwe. Ben heel tevreden!
<<

Anoniem186

Bericht 14 Aug 2016 21:07

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Wat een verschil bij iedereen. Is me vaker opgevallen dat de 1 zo enthousiast is over de mirena en de ander absoluut niet. Die van mij zit er nu 4 maanden in en ik heb besloten het 6 maanden aan te kijken, in hoop echt dat het dan wel gaat bevallen. Het had de beste anticonceptie geweest voor mij. Maar al die klachten, man man, ben het echt beu.
<<

Anoniem239

Bericht 15 Aug 2016 07:35

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Dat heb ik ook Jans. 4 jaar geleden was het al drama en nu weer... vloei nu al 7 weken non stop en denk dat dit zo blijft net als de vorige keer. Ik hoorde wel van een collega dat je tijdelijk iets van extra hormonen kan nemen waardoor het vloeien wel kam gaan stoppen en er een soort van regelmaat in komt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Aug 2016 13:06

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ja en vloeide vaak en onregelmatig.
M:21072011
J :08012014
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 15 Aug 2016 15:09

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Jans schreef:Ik heb mijn mirena bijna 4 maanden geleden laten plaatsen en ik bloed nog bijna dagelijks. Wat een ellende.


Herkenbaar. Ik heb hem er om die reden kort geleden na 5 maanden uit laten halen. Mijn libido was daarnaast ook naar het vriespunt gezakt (wel prima anticonceptie wat dat betreft :laughcry: ) en ik had om de haverklap bacteriele vaginosen terwijl ik daar eerder nog nooit last van gehad had.

Ik ben echt blij dat hij eruit is!
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 15 Aug 2016 17:24

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Mouette schreef:
Jans schreef:Ik heb mijn mirena bijna 4 maanden geleden laten plaatsen en ik bloed nog bijna dagelijks. Wat een ellende.


Herkenbaar. Ik heb hem er om die reden kort geleden na 5 maanden uit laten halen. Mijn libido was daarnaast ook naar het vriespunt gezakt (wel prima anticonceptie wat dat betreft :laughcry: ) en ik had om de haverklap bacteriele vaginosen terwijl ik daar eerder nog nooit last van gehad had.

Ik ben echt blij dat hij eruit is!


Serieus?! Komt dat daardoor? Ik heb vanmorgen nog de ha gebeld voor een tweede kuur, omdat ik die bacterie in korte tijd nog een keer heb gekregen. Dus dat is gerelateerd aan de mirena? Zo, dat is echt zwaar kut....
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 15 Aug 2016 17:52

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Serieus?! Komt dat daardoor? Ik heb vanmorgen nog de ha gebeld voor een tweede kuur, omdat ik die bacterie in korte tijd nog een keer heb gekregen. Dus dat is gerelateerd aan de mirena? Zo, dat is echt zwaar kut....[/quote]

Nou ja, dat zou best kunnen ja. Het is een bijwerking die vaak voorkomt, bij >10% van de vrouwen. Ik heb er geen last meer van sinds hij eruit is.
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Aug 2016 23:35

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Jans schreef:
Mouette schreef:
Jans schreef:Ik heb mijn mirena bijna 4 maanden geleden laten plaatsen en ik bloed nog bijna dagelijks. Wat een ellende.


Herkenbaar. Ik heb hem er om die reden kort geleden na 5 maanden uit laten halen. Mijn libido was daarnaast ook naar het vriespunt gezakt (wel prima anticonceptie wat dat betreft :laughcry: ) en ik had om de haverklap bacteriele vaginosen terwijl ik daar eerder nog nooit last van gehad had.

Ik ben echt blij dat hij eruit is!


Serieus?! Komt dat daardoor? Ik heb vanmorgen nog de ha gebeld voor een tweede kuur, omdat ik die bacterie in korte tijd nog een keer heb gekregen. Dus dat is gerelateerd aan de mirena? Zo, dat is echt zwaar kut....



Ja die hormonen zorgen voor infecties, en wat gebruik je voor het opvangen van het bloedverlies?
M:21072011
J :08012014
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 16 Aug 2016 17:19

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik heb het spiraaltje sinds oktober 2015. Ben iedere vier weken ongesteld. En dit ongeveer 1.5 week. Maar wel veel minder heftig dan voorheen. Ik houd nu mijn HB ook op pijl en de pijn is veel minder.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 20 Aug 2016 06:48

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik was na het zetten van de mirena zeker 3 van de 4 weken aan het vloeien. Een week gewoon echt ongesteld, en dan twee weken continu licht bloedverlies. Na een jaar was ik er zo klaar mee dat ik hem eruit heb laten halen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers