Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleding bij borstvoeding

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 19 Aug 2016 14:48

Kleding bij borstvoeding

Wat droeg jij tijdens het borstvoeden qua kleding?
Ik heb nu zo'n tshirt gekocht waarbij je zo'n opening kunt maken bij de borst maar misschien zijn er nog wel handigere adviezen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 19 Aug 2016 14:51

Re: Kleding bij borstvoeding

Ik draag altijd een hemdje onder mijn kleding (meestal een spaghettitop) en dan een shirtje eroverheen. Bovenste shirt doe je omhoog, spaghettihemdje doe je een stukje naar beneden en dan kun je discreet borstvoeden zonder een blote buik of rug. Speciale borstvoedingskleding heb ik nooit gekocht.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Aug 2016 14:52

Re: Kleding bij borstvoeding

Ah joh, met de komende hittegolf flap je gewoon je bikinitopje even opzij ;)

Ik droeg geen speciale kleding voor de borstvoeding. Ja, wat wijdervallend spul, zodat het makkelijk opzij kon. En ik had meestal een sjaal om of bij me. Maarrrr ik was een wintermoeder.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 19 Aug 2016 15:00

Re: Kleding bij borstvoeding

Ik draag geen speciale borstvoedingskleding, vooral omdat ik die niet mooi vind of omdat een groot deel van de shirts en jurkjes óók als positiekleding bedoeld is en ik hoef die buik ná de zwangerschap niet meer zo benadrukt te zien :-) Ik draag net als Hasse hemdjes met een shirt / trui eroverheen. Op die manier kan ik makkelijk en onopvallend voeden. Grootste voordeel vind ik dat ik, wanneer dochter tussentijds weer eens loslaat, snel het bovenste shirt over een nog half ontblote borst kan gooien en dat dan discreet weer allemaal op zijn plek kan schuiven. Dat lijkt me met de meeste borstvoedingsshirts wat meer gedoe.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Aug 2016 15:04

Re: Kleding bij borstvoeding

Hasse schreef:Ik draag altijd een hemdje onder mijn kleding (meestal een spaghettitop) en dan een shirtje eroverheen. Bovenste shirt doe je omhoog, spaghettihemdje doe je een stukje naar beneden en dan kun je discreet borstvoeden zonder een blote buik of rug. Speciale borstvoedingskleding heb ik nooit gekocht.


Precies dit.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Aug 2016 15:17

Re: Kleding bij borstvoeding

Ik draag shirtjes met een decolleté (nu ik het heb laat ik het zien ook). Als hij wil drinken een hydrofiel door mijn bh bandjes, bh dubbel klappen, baby er voor, hydrofielen er over en shirt naar beneden.

Shirt omhoog is nooit zo'n mijn ding. Dan zie je het onderste hemdje strak over mijn slappe/dikke buik.
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Aug 2016 15:36

Re: Kleding bij borstvoeding

De lagere shirtjes trek ik gewoon omlaag. Ik heb ook een aantal jurkjes met flink decolleté die opzij gaan. Verder idd een hemdje er onder en bovenste omhoog. Heb ook een aantal bv-shirts en jurkjes. Vind het vinden van een goede bh lastiger.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Aug 2016 16:09

Re: Kleding bij borstvoeding

Ik had altijd een voedingshemdje aan en daar overheen gewone kleding.
Een shirtje kan zo omhoog zonder blote buik. Zelf draag ik vaak blousejes, dat is helemaal makkelijk. Gewoon een extra knoopje los, hemdje (en bh natuurlijk) naar beneden en klaar.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Aug 2016 19:20

Re: Kleding bij borstvoeding

Ik doe het net als Hasse :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Aug 2016 21:27

Re: Kleding bij borstvoeding

Ik droeg wel borstvoedingskleding en ben fan. Er zijn zeker wel hippe kledingstukken te vinden die speciaal voor de borstvoeding zijn en niet ook voor tijdens de zwangerschap. Mijn zoon kwam in de winter, dat is misschien wel net even iets handiger want ik had een paar van die shirtjes, van Noppies en Mamalicious, twee met watervalhals en eentje met een dubbele hals en ook een simpel basic zwart jurkje met een dubbele hals, daar droeg ik gewoon mijn eigen vesten en colberts over heen.
Mensen waren echt verbaasd als ik zei dat ik aan het voeden was, bij alle bovengenoemde opties is dat wel duidelijk, ook al zie je misschien niet veel. Ik voelde me hier veel prettiger bij en voedde super makkelijk in het openbaar, ik had maar een paar van die shirtjes en die trok ik 's ochtends alleen aan als ik wist dat ik misschien buiten de deur moest voeden. Zo kost het je ook geen fortuin.
Ik deed er overigens een voedings,- bh en hempje onder, maakte die eerst open onder het shirtje, hield mijn zoon voor de opening van het shirtje en schoof het shirtje opzij, met een niet grotere opening als de tepel, niks zichtbaar.

De bh omklappen heb ik ook geprobeerd, daar las ik hier toen ook tips over, maar al die BH's zijn kapot gegaan, de beugels gingen er uit, dat vind ik dus persoonlijk geen aanrader.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Aug 2016 22:19

Re: Kleding bij borstvoeding

Ik draag trouwens wel een voedingsbh, ik vind die van Noppies erg fijn.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 19 Aug 2016 22:50

Re: Kleding bij borstvoeding

In heb een voedingsbh aan en een hemdje met een shirtje er overheen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron