Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

<<

Wish

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 15 Mei 2016 09:36

Bericht 17 Aug 2016 11:17

Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Wanneer hebben jullie je kind vertelt dat je weer in verwachting bent?
Dochter is ruim 3, en ik ben nu 5,5 week zwanger. Ouders en zus van beide kanten weten het, de andere dichtbijstaande willen we t na de eerste echo zeggen (7weken) en de rest met 12 weken.
Aan de ene kant wil ik t graag vertellen, want wil haar ook meenemen naar de echo en intake. En ik verwacht dat ze een hele leuke zus is/wordt! Aan de andere kant heb je t nog kunnen vertellen tegen anderen, maar ben ik meer bang voor het wat als t mis gaat voor de 12 weken.
Babietje komt rond 24-6-17!!
<<

Anoniem315

Bericht 17 Aug 2016 11:30

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Zo laat mogelijk. Met een week of 20. Voor een jong kind duurt het zo onvoorstelbaar lang!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 17 Aug 2016 11:42

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Eens met exo. Mijn oudste was nog net geen 4 toen k zwanger was van de derde. Ze wist het al gauw door ziekenhuis afspraken en omdat volwassenen die het wisten tegen haar zeiden "leuk dat mama een baby krijgt". Voor haar heeft het enorm lang geduurd (en dan is onze jongste nog met 38+2 geboren).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 17 Aug 2016 11:46

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Wij vertellen het na de eerste echo dus met 7/8 weken. Natuurlijk duurt het dan nog lang voor een kind. Vind het niet leuk als iedereen het weet en erover praat terwijl mn kind het nog niet weet. Opa en oma en anderen mensen gaan toch vragen hoe leuk het wel niet is dat er een broertje of zusje in mama haar buik zit.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 17 Aug 2016 11:50

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Zo laat mogelijk. Duurt anders echt veel te lang voor een kind. Dus iedere dag dat je het vertellen uit kunt stellen zou ik aangrijpen.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 17 Aug 2016 12:39

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Wij hebben het onze dochter verteld toen ik een week of 7 zwanger was. Zij was de eerste die het nieuws te horen kreeg en zo kreeg ze het dus ook van ons te horen. Ik zou het niet leuk vinden dat iedereen het al weet en zij niet, of nog vervelender: dat andere mensen tegen haar over de baby zouden beginnen. Dat ze dan wat langer moest wachten nam ik op de koop toe. Dat wachten gaf hier trouwens ook helemaal geen problemen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 17 Aug 2016 13:29

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Onze oudste is natuurlijk al een stuk ouder (bijna 6 nu) maar we hebben juist heel bewust ervoor gekozen om het haar als allereerste te vertellen. We hebben de eerste echo bij 7 weken afgewacht en daarna hebben we het haar verteld.
We vonden dat zij dat 'recht' had als grote zus, plus dat ik het inderdaad ook echt niet leuk had gevonden als ze het per ongeluk via iemand anders zou hebben gehoord.
Dat snoetje toen we het vertelde hadden we voor geen goud willen missen :love:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Aug 2016 14:03

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Met twaalf weken. We wilden het niet eerder vertellen maar ik was blij toen we het eindelijk konden vertellen. Hij snapte er niks van dat ik al zo lang ziek was en zo konden we het uitleggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem181

Bericht 17 Aug 2016 14:14

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 14 Jan 2017 00:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 17 Aug 2016 15:01

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Wij hebben het onze dochter verteld na een goede echo geloof ik, ze was 2 jaar en 4 maanden toen ik zwanger bleek. Ik vond het juist wel handig dat ze het wist, zo konden we haar zelfstandiger maakte en snapte ze ook waarom. Ze heeft zelf dr spenen destijds doorgeknipt omdat spenen voor haar zusje waren, etc. Heb ook niet het idee dat het heel lang heeft geduurd voor haar eigenlijk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Aug 2016 15:07

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Ik heb natuurlijk geen oudste, maar mijn neefje was ruim 2 (bijna 2,5) toen ik zwanger bleek en hij wist het al vrij snel. Wij hebben hem steeds gezegd dat het nog heel lang duurt en dat begrijpt hij ook gewoon. Telkens als ik hem zie zegt hij: Eerst moet mama nog jarig zijn, dan ben ik jarig, dan nog m'n broertje en dan kan de baby komen toch? Inmiddels is z'n mama jarig geweest, dus misschien dat ie nu een beetje ongeduldig gaat worden, maar hij begrijpt het volgens mij echt prima.

Met een eigen kindje is dat waarschijnlijk toch anders, maar wachten tot 20 weken lijkt mij onmogelijk. Alleen al omdat ik na een week of 10 al een zwanger buikje ontwikkelde, maar ook omdat je het er thuis toch wel over hebt. Als je kindje nog klein is dan is dat niet zo erg, maar vanaf een jaar of 2,5-3 hebben ze dat volgens mij vrij snel door.

♥♥
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 18 Aug 2016 13:21

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Hier wist N. het dezelfde dag dat wij het wisten, wij vonden het onzin om te wachten. Er kan altijd iets gebeuren in de zwangerschap we zijn liever eerlijk naar onze kinderen en als mensen het in de omgeving het al weten vind ik het een beetje krom dat onze eigen dochter het niet eerder zou weten. N. begreep het ook prima.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Aug 2016 15:53

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Wij hebben het verteld na de eerste echo. We hebben verteld dat hij grote broer werd en een broertje of een zusje kreeg en dat die in mama's buik zat. Hij was toen net 3 toen we het hem vertelden. Overigens heeft het voor hem niet té lang geduurd. Hij vroeg wel geregeld of de baby nog in mama's buik zat en of de baby nog niet geboren was, maar hij nam er dan ook genoegen mee als wij zeiden dat de baby nog eventjes in mama's buik moest blijven zitten.
2012 & 2016
<<

Anoniem184

Bericht 18 Aug 2016 16:02

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Als je het zo laat mogelijk wilt vertellen: hou er rekening mee dat er altijd mensen in je omgeving zijn die (met de beste bedoelingen) wat aan de oudste laten vallen. Wij op het werk bespreken de zwangerschap van ouders ook wel eens met de kinderen (van wie de moeder zwanger is). Ik vind het ook altijd lastig te peilen hoor, ik begin er pas over als ik zeker weet dat de oudste het al weet, maar er zijn zo collega's die het er zomaar uit floepen. 'Wat hoor ik nou, heeft jouw mama een baby in d'r buik, wat leeeeuukkk!' Het zou jammer zijn als ze via een ander horen dat ze grote broer/zus worden.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Aug 2016 17:05

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Wij hebben het verteld voordat we voor de echo naar de vk gingen en ze mee ging. Dat was met 13 weken.
Mijn ouders en schoonouders wisten het al wel eerder, maar hebben het er niet met L over gehad.

Van tevoren hadden we eigenlijk bedacht om het eerst aan L te vertellen en dat zij het dan aan de opa's en oma's zou vertellen. Maar dat liep door omstandigheden anders.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 18 Aug 2016 17:40

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

We hebben het verteld toen we een goede termijnecho hadden. L. was toen ruim 2 en besefte het niet helemaal. Bij deze zs beseft ze het heel goed. Onze ouders wisten het al eerder en hielden tov haar, hun mond. Wij vonden het fijn haar dit in alle rust te kunnen vertellen en inderdaad volgden reacties naar haar toe al heel snel. Ze was toen 3,5. En uiteindelijk duurt alles lang. 5 maanden duurt lang, maar 2 maanden ook. Dat overzicht heeft ze nog niet. Wij hebben ook ahv verjaardagen duidelijk gemaakt wanneer de baby ongeveer komt.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Wish

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 15 Mei 2016 09:36

Bericht 18 Aug 2016 18:10

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Ik wacht in ieder geval een echo af, en ga het dan wel vertellen. Ik kan t er nu met anderen ook over hebben (bijv toen mvm langs kwam), want de woorden zwanger en in verwachting weet zij nog niet.
Babietje komt rond 24-6-17!!
<<

Wish

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 15 Mei 2016 09:36

Bericht 19 Aug 2016 12:00

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Nou, heb vandaag een oorzichtige poging gedaan. Dat ging zo;
Ik; we gaan vandaag even naar t dorp wandelen
Zij; wel met de kinderwagen?
Ik; nee, met de buggy, kinderwagen is gepoetst en opgeruimd
Zij; waarom?
Ik; voor de baby
Zij; welke baby?
Ik; in mijn buik.
Zij lacht een beetje, en zegt; nee jij hebt geen baby in je buik
Ik; jawel hoor, straks krijgt mama een dikke buik
Zij trekt mn trui omhoog, kijkt naar mn buik en zegt; zie je wel, zit geen baby in

Voor zover de poging ;)
Babietje komt rond 24-6-17!!
<<

Anoniem234

Bericht 19 Aug 2016 13:05

Re: Wanneer oudste vertellen over zwangerschap

Wij hebben het zo'n 2 weken geleden verteld. Rond de 17 weken. Ze snapt het ook al heel goed en begrijpt dat het nog heel lang duurt. Ze zegt er verder zelf ook noet zoveel over. Ze is 4 dat scheelt natuurlijk ook wel.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers