Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zijn het wel of geen waterpokken?

<<

Anoniem168

Bericht 18 Aug 2016 12:39

Zijn het wel of geen waterpokken?

Zoon heeft nu voor de derde dag allemaal rode bultjes op zijn rug, buik en borst. Het ziet eruit als (beginnende) waterpokken als ik het vergelijk met plaatjes van internet. Het zijn echter nog steeds geen blaasjes, gewoon bultjes en het worden er ook niet meer. Ze lijken niet te jeuken al gaat hij wel 'wurmen' als ik eraan zit. Ook heeft hij voor het verschijnen van de bultjes geen verkoudheid/koorts/andere ziekteverschijnselen gehad, en nog steeds is hij gewoon zijn vrolijke zelf.

Ik maak me er verder ook niet druk om, maar ben wel benieuwd of hij nu gewoon een lichte vorm van de waterpokken heeft of dat het iets heel anders is. Kan dat, op deze manier de waterpokken? En zou hij het dan later nog eens krijgen omdat het relatief meevalt? Of gaat het de komende dagen misschien nog erger worden (qua jeuk of meerdere pokken)? Iemand ervaring?
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 19:12, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 18 Aug 2016 12:41

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Misschien kun je een foto plaatsen van de bultjes?
<<

Anoniem168

Bericht 18 Aug 2016 12:46

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Ja, ik zat al wat te uploaden, is onderweg :wink:
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 18 Aug 2016 13:19

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Als het niet overal zit en het zijn geen blaasjes, lijken het mij geen waterpokken. Het begint in het gezicht meestal.
Heeft ie jeuk?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem168

Bericht 18 Aug 2016 13:20

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Nope, er zit wel een verdwaalde op zijn schouder, maar niks in het gezicht. Jeuken lijkt het dus niet echt te doen.
<<

anoniem213

Bericht 18 Aug 2016 13:22

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Kun je ze wegdrukken?
<<

Anoniem184

Bericht 18 Aug 2016 13:23

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Waterpokken hoeven niet per sé overal te zitten. Sterker nog, er zijn zelfs kindjes die wekenlang met drie of vier blaasjes lopen, die niet openspringen en waar twee weken later ineens nog twee of drie blaasjes bij komen. Ik wist ook heel niet dat dat kon, maar dat waren ook 'gewoon' waterpokken. Op basis van de foto zou ik ook zeggen dat het waterpokken zijn. Doorgaans worden het wel vrij snel blaasjes, maar het uit zich bij iedereen anders. Als je er echt een naam aan wilt hangen zou ik even naar de dokter gaan.
<<

anoniem213

Bericht 18 Aug 2016 13:25

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Ik zou misschien ook even naar de dokter gaan, omdat het in de toekomst ook wel 'handig' is om te weten of hij wel of geen waterpokken heeft gehad toch?
<<

anoniem203

Bericht 18 Aug 2016 13:25

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Bij mijn oudste begon het zo maar binnen 2 uur kwamen er bij de meeste bultjes zo'n klein blaasje gevuld met vocht tevoorschijn. Als het vanavond dus nog zo is zijn het ws geen waterpokken. Bij S. begon het in zijn gezicht vlakbij zijn oren en laten zat hij helemaal onder op zijn benen en armen na. Daar zaten toen beduidend minder vlekjes dan op zijn gezicht, romp en billen.
<<

Anoniem168

Bericht 18 Aug 2016 13:31

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Dit is dus al de derde dag Ava. Maar we wachten het wel af ja.

Volgens mij is dat niet per sé nodig June. Als het ze nu niet zijn dan zal hij ze later (als hij naar psz of school gaat) vast wel een keer krijgen. En als het nodig is om te weten kunnen ze altijd je bloed bekijken volgens mij. Ik wist het van mezelf ook niet zeker en met een zwangerschap willen ze dat wel weten ja, geloof dat het bij het bloedprikken is meegenomen maar dat weet ik niet eens zeker meer.

Edit: ik zie dat mijn andere post is weggevallen.
Wegdrukken kan ik ze geloof ik wel, zal straks nog eens kijken.
Naar de dokter voor een label hoef ik niet zo nodig. Ik wil gewoon graag weten wat ik in zijn groeiboekje kan schrijven. :razz:
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 18 Aug 2016 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 18 Aug 2016 13:34

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Oh, wat dom van mij. Dat kun je natuurlijk ook aan bloed zien!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Aug 2016 17:13

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

R ziet er zo uit als er een mug op zijn kamer heeft gezeten.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem168

Bericht 18 Aug 2016 18:07

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Dat dacht ik eerst ook. Maar is wel knap van die mug daar hij alleen de bedekte huid (romper en slaapzak) pakt en de rest niet ;)

Inmiddels heeft hij ook een bultje op zijn voorhoofd en lijken er op sommige bultjes kleine blaasjes of puntjes te zitten. Ik blijf dus gokken op waterpokken.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 18 Aug 2016 20:47

Re: Zijn het wel of geen waterpokken?

Bij mijn zoon begon het precies zo. Op zijn buik en rug wat bultjes. Bleef 3 dagen zo, op de 4e dag breide het enorm uit, hij zat binnen 2 dagen daarna helemaal onder. Ik dacht ook dat dit sneller ging, was bij mijn oudste 2 ook zo maar bij de jongste was het verloop dus heel anders.
2010 2012 2015 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]