Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Soja Slagroom

<<

Anoniem261

Bericht 14 Okt 2013 09:34

Soja Slagroom

Is er iemand bekend mee?
Welk merk kan ik het beste pakken?
Smaakt het een beetje naar 'echte' slagroom?

M. wordt volgende maand 1 en heeft KMA. Ik maak zelf cakejes die ze ook mag eten, maar had bedacht dat een klein beetje slagroom erop misschien ook wel lekker is (kan ze gelijk mooi mee kliederen haha).
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 14 Okt 2013 11:10

Re: Soja Slagroom

Ik vind het lekker. Ik neem Alpro om zelf op te kloppen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:41

Bericht 14 Okt 2013 12:06

Re: Soja Slagroom

Slakje schreef:Ik vind het lekker. Ik neem Alpro om zelf op te kloppen.


Ik ook, ik vind het ook erg lekker!
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Anoniem135

Bericht 14 Okt 2013 12:10

Re: Soja Slagroom

Ik gebruik zelf slagroom van minusL,die smaakt naar echte slagroom,zo lekker :D
<<

Anoniem261

Bericht 14 Okt 2013 12:11

Re: Soja Slagroom

Dank voor jullie antwoorden, dan ga ik die eens proberen :) . Kan ik 'm in de koeling vinden of gewoon in het schap bij de rest van de slagroom?
<<

Anoniem135

Bericht 14 Okt 2013 12:13

Re: Soja Slagroom

MinusL staat meestal bij de soja en de slagroom van de soja kant en klaar ook,de zelfklop staat in het koelvak
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Okt 2013 12:52

Re: Soja Slagroom

Ik ga toch ook maar eens minusL meenemen denk ik!
<<

Anoniem186

Bericht 14 Okt 2013 12:57

Re: Soja Slagroom

Heeft M. al eerder soja op?
Kinderen met KMA zijn ook vaak allergisch voor soja.

Ik had voor m'n dochter destijds slagroom op basis van rijstemelk gekocht.
<<

Anoniem151

Bericht 14 Okt 2013 18:48

Re: Soja Slagroom

Weet niet of het al mag, maar je kunt ook kokos slagroom maken
http://kblog.lunchboxbunch.com/2011/09/how-to-make-whipped-coconut-cream-from.html
<<

Anoniem261

Bericht 14 Okt 2013 18:55

Re: Soja Slagroom

Jans schreef:Heeft M. al eerder soja op?
Kinderen met KMA zijn ook vaak allergisch voor soja.

Ik had voor m'n dochter destijds slagroom op basis van rijstemelk gekocht.


Ja, ze eet ook soja yoghurt en dat kan ze goed hebben. Maar dank voor de waarschuwing ;)
<<

Anoniem30

Bericht 14 Okt 2013 20:38

Re: Soja Slagroom

Maar Minus L heeft geen lactose misschien, maar wél koemelk, dus heeft voor iemand met KMA geen zin...
<<

Anoniem85

Bericht 14 Okt 2013 21:26

Re: Soja Slagroom

Oh wat een goed topic, ik zit met precies hetzelfde, alleen wordt onze kleine volgende week 1. Was van plan het aan de bakker te vragen, maar fijn dat ze ook slagroom op soja basis hebben, de yoghurt lust hij inderdaad ook erg graag zonder last te krijgen.
<<

Anoniem261

Bericht 15 Okt 2013 20:04

Re: Soja Slagroom

Heb vandaag de Alpro Soja slagroom gekocht om zelf op te kloppen, ga 'm morgen eens proberen.

Sun; Ook al bijna een jaar, wat gaat het snel he! Wat doe jij verder met gebakjes/hapjes? Ik maak cupcakejes die M. mag hebben met hopelijk die soja slagroom dus. Verder hou ik eigenlijk geen rekening met hapjes denk ik, ze eet het verder toch nog niet. Ze is nog steeds helemaal happy met haar nijntje koekje of goodies rijstewafeltje haha.
<<

Anoniem85

Bericht 16 Okt 2013 14:06

Re: Soja Slagroom

Tijd gaat zeker snel!
Voor hem maak ik een cakeje met die soja slagroom denk ik. De rest krijgt gewoon slagroomtaart. Verder houd ik er geen rekening mee inderdaad, de Nijntje koek en soepstengels gaan er in als zoete koek.
Even off-topic, heb jij een nieuwe verklaring voor haar voeding moeten krijgen, of stap je nu over op soja melk?
Wij hebben een nieuwe verklaring moeten halen voor de Friso pep, alleen de apotheek en menzis komen er niet uit,heel lastig. :nopompom:
<<

Anoniem261

Bericht 19 Okt 2013 09:35

Re: Soja Slagroom

De verklaring loopt nog tot februari, maar voor die tijd moet er iig 1x geprovoceerd worden. Is ze er nog niet overheen gegroeid, dan krijgen we in februari een nieuwe verklaring. M. krijg de pepti van Nutrilon trouwens. Was hier in het begin ook een gedoe met de apotheek op dorp, heeft me zelf toen ruim 200 euro gekost. Daarna overgestapt naar de apotheek op m'n werk (ziekenhuis) en daar gaat het goed gelukkig. Dacht dat Agis niet de makkelijkste was, maar Menzis ook niet dus?!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers