Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonmaken

<<

Anoniem30

Bericht 03 Sep 2013 17:34

Schoonmaken

Vind je dat leuk om te doen? Doen je het vaak? Heb je nog tips om het helemaal schoon te krijgen? Bepaalde producten die heel handig zijn, of juist helemaal niet? Speciale trucs om iets opgelost te krijgen?

Vertel hier alles wat met schoonmaken te maken heeft :!:
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Sep 2013 17:38

Re: Schoonmaken

Ik ben vooral blij als het klaar is. Heerlijk als alles schoon, fris en opgeruimd is.
<<

Anoniem9

Bericht 03 Sep 2013 17:41

Re: Schoonmaken

Ik vind de stofdoek en ramenwasdoek van Tupperware ideaal! Verder gebruik ik veel van die snelle schoonmaakdoekjes. Lijkt het weer even netjes. Eens in de zoveel tijd ga ik alles bij langs met water+allesreiniger.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Sep 2013 17:44

Re: Schoonmaken

Ik vind het niet heel leuk maar ook niet verschrikkelijk om te doen (ligt er ook een beetje aan wat) en het ligt ook een beetje aan mijn bui.
Ik probeer iedere dag wel wat te doen (dingen als stofzuigen en de tafel/keuken afnemen doe ik sowieso dagelijks) zodat ik niet alles in 1 dag moet proppen.
En ik maak het liefste schoon in de ochtend en met een muziekje op de achtergrond.
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Sep 2013 17:58

Re: Schoonmaken

Ik vind het niet leuk. Maar het hoort er wel bij, en als iets eenmaal schoongemaakt is vind ik het wel weer fijn dat het gedaan is.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Sep 2013 18:30

Re: Schoonmaken

Ik hou niet van schoonmaken, maar ik hou er wel van als het schoon is. Ik probeer alles doordeweeks goed bij te houden, zoals een doekje over het aanrecht en het fornuis na het koken, een doekje over tafel na het eten, even stofzuigen. In het weekend maken mijn man en ik samen het hele huis schoon. Hij doet beneden alles, ik doe de wc en boven alles. Voor grotere klussen, zoals ramen wassen, alle keukenkastjes uitdoen of de afzuigkap schoonmaken hebben (of nemen) we eigenlijk wat te weinig tijd. Dat zouden we vaker moeten doen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 03 Sep 2013 19:13

Re: Schoonmaken

ik vind het niet erg als ik eenmaal bezig ben maar daarvoor....
<<

Anoniem170

Bericht 04 Sep 2013 19:41

Re: Schoonmaken

Ik hou ook niet zo van schoonmaken, in het weekend doe ik de was, de rest doe ik een beetje tussendoor.
Ik kreeg nog een goede tip wat echt goed werkt, nog beter dan antikal!
Een lege fles half vullen met water, andere helft schoonmaakazijn en een drupje afwasmiddel. Bij de was doe ik 1/3 waspoeder en 2/3 natuurazijn, is goed voor de wasmachine en kleding gaat langer mee.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Sep 2013 19:48

Re: Schoonmaken

Ik maak 's avonds altijd beneden schoon met Achter Gesloten Deuren op de achtergrond, lekker trash tv. Dion doet dan de kinderen in bad. Ik vind het altijd wel een beetje me-time, al ben ik dan aan het schoonmaken. Als er niks op de televisie is dan zet ik een leuk muziekje op.

Als ik achterloop met schoonmaken vind ik het wel balen, dan ren ik me rot om alles af te krijgen. Boven schoonmaken vind ik ook vervelender.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem2

Bericht 05 Sep 2013 19:46

Re: Schoonmaken

Ik hou van schoonmaken en opruimen! Als het "schoon" maar vooral opgeruimd is, is het in mijn hoofd ook een heel stuk rustiger.
Ik word van rommel echt heel erg onrustig is mijn hoofd.
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:15

Bericht 05 Sep 2013 20:22

Re: Schoonmaken

Forti schreef:Ik vind de stofdoek en ramenwasdoek van Tupperware ideaal! Verder gebruik ik veel van die snelle schoonmaakdoekjes. Lijkt het weer even netjes. Eens in de zoveel tijd ga ik alles bij langs met water+allesreiniger.


Ik hou ook van de stofdoek! Maar de ramen doek een rotding, die is van jemako veel fijner!
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Anoniem193

Bericht 05 Sep 2013 20:28

Re: Schoonmaken

Ik vind schoonmaken verschrikkelijk, ik kan het ook niet, dus ik doe maar wat. Voor het oog lukt meestal wel, maar echt spil en span, nee dat valt tegen.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 05 Sep 2013 20:39

Re: Schoonmaken

Ik woon nog niet zo lang op mezelf, maar vind schoonmaken niks aan. Ik ben er ook niet echt goed in... Zoals Alibi zegt, ik doe maar wat. Ik vergeet het ook vaak, vind het niet nodig (het lijkt allemaal nog erg schoon) en ik weet nooit zo goed hoe frequent ik alles moet doen. Toen ik laatst aan mijn ouders vertelde dat ik eigenlijk nooit stof afneem, kreeg mijn moeder zowat een hartverzakking.
Nu lijkt het alsof ik echt een varken ben, maar dat is absoluut niet het geval. Ik ruim vaak op en ik maak het ook wel regelmatig schoon, maar ik moet nog wel een beetje oefenen ;)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Sep 2013 21:37

Re: Schoonmaken

Ik maak vaak op vreemde tijden de badkamer of wc schoon. Vaak als ik er toevallig loop en bedenk dat het wel weer tijd is voor een schoonmaakbeurt. Dat kan dus rustig zijn als ik mijn tanden 's avonds aan het poetsen ben of vlak voor het douchen. Neem ik eerst de douchecabine mee met een spray en doekje en ga daarna douchen.
Laatst was ik om 1.00 uur de wastafel aan het poetsen....
Afbeelding
Afbeelding
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 06 Sep 2013 09:21

Re: Schoonmaken

Shopaholic schreef:Ik hou van schoonmaken en opruimen! Als het "schoon" maar vooral opgeruimd is, is het in mijn hoofd ook een heel stuk rustiger.
Ik word van rommel echt heel erg onrustig is mijn hoofd.


+1

Hoewel schoonmaken niet echt mijn sterke kant is.
<<

Anoniem12

Bericht 06 Sep 2013 09:24

Re: Schoonmaken

Lenthe schreef:Ik woon nog niet zo lang op mezelf, maar vind schoonmaken niks aan. Ik ben er ook niet echt goed in... Zoals Alibi zegt, ik doe maar wat. Ik vergeet het ook vaak, vind het niet nodig (het lijkt allemaal nog erg schoon) en ik weet nooit zo goed hoe frequent ik alles moet doen. Toen ik laatst aan mijn ouders vertelde dat ik eigenlijk nooit stof afneem, kreeg mijn moeder zowat een hartverzakking.Nu lijkt het alsof ik echt een varken ben, maar dat is absoluut niet het geval. Ik ruim vaak op en ik maak het ook wel regelmatig schoon, maar ik moet nog wel een beetje oefenen ;)

Hahaha. Ik heb weinig prullaria in huis, dus ik stofzuig de vensterbanken en op het dressior altijd even met het borsteltje eraan. Kleine moeite en heb hebt toch gestoft!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Sep 2013 08:03

Re: Schoonmaken

Ik heb een hekel aan schoonmaken. Ik maak schoon als ik zin heb of als het nodig is.
Behalve het aanrecht en de tafel die doe ik dan wel elke dag en de wc elke dag met zo'n (wegwerp) doekje.
2014 2016
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 07 Sep 2013 08:30

Re: Schoonmaken

Ik vind het niet erg om te doen: klein huis en als vriend en ik het samen doen zijn we binnen 1,5 uur klaar :) En dan is het heerlijk dat het klaar is! :)

Edit: echte tips ofzo heb ik niet, ik 'doe ook maar wat'.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 07 Sep 2013 09:38

Re: Schoonmaken

Ik vind er niks aan. IK doe het wel, maar meer omdat ik anders gek word van de rotzooi.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 09:42

Re: Schoonmaken

Ik vind er ook echt niets aan. Maar ja het moet natuurlijk het is alleen zo jammer dat met twee kleine kinderen het effect van een schoon huis ook weer zo snel verdwenen is... Ik zou enorm graag een poetshulp willen maar vind dat veel te duur.
<<

Anoniem 63

Bericht 07 Sep 2013 10:36

Re: Schoonmaken

Opruimen vind ik niet erg om te doen. Ik ben erg van het structureren, opruimen en organiseren. Kan ook slecht tegen 'rommel' in huis. Schoonmaken daarentegen heb ik echt een hekel aan. Stoffen en stofzuigen gaat nog wel, maar je zult mij niet snel een badkamer zien boenen. Gelukkig heb ik een man die dat niet zo erg vind om te doen. Maar het liefst zou ik een schoonmaakster nemen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Sep 2013 10:42

Re: Schoonmaken

Ik doe t veel te weinig, heb er een schurfthekel aan en kan me er vaak niet toe zetten. Het is nu ook weer een zooi thuis :thumbdown:
❤ 7 juni 2018
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:15

Bericht 07 Sep 2013 10:45

Re: Schoonmaken

Tips:

Streeploos ramen wassen: Warm water met een scheutje spiritus en een paar druppeltjes afwasmiddel. Raam schoonmaken met een spons, trekker erover en de trekker weer droog maken met een zeem. Zo heb ik streeploze ramen, wil dat niet helemaal lukken: een door midden gesneden ui schijnt ook te helpen, of na poetsen met een krant!

Badkame:r Schoonmaak azijn met allesreiniger! Kan in een emmer, maar een spuitbus is nog makkelijker!
Schoonmaakazijn ontkalkt en dus geen water vlekken! Ik doe echt een kwart liter in een sopje, poets de muren, spoel het af met de douche kop en laat het gewoon zo opdrogen. Geen watervlekken! (een liter fles kost rond de 40cent)

Keuken: Driehoek groene zeep! Dat ontvet echt als een tiet! En voor het fornuis: Dasty van de wibra! Super chemisch, maar het maakt zelfs de meest aangekoekte troep makkelijk schoon!

Stofzuigen: Dat laat ik mijn vriend doen :^^:

Was: Ik gebruik ongeveer de helft van de aangegeven hoeveelheid wasmiddel en vul het aan met (natuur) azijn. Is goed voor de wasmachine (ontkalkt) en voor de was, de kleuren blijven mooier en de stof zachter!

Vaatdoekjes: Doekje een minuut in de magnetron en de bacteriën zijn dood!


NB: Schoonmaak azijn kan niet op alle tegels! Natuursteen kan er niet tegen!
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
<<

Anoniem135

Bericht 07 Sep 2013 11:04

Re: Schoonmaken

Ik hou van schoonmaken,als het schoon en opgeruimd is thuis is dat het ook in mijn hoofd,en dat geeft een fijn gevoel.
Nu wonen wij helaas erg klein,weinig opbergruimte en het huis is oud en vies,dus moet elke dag stoffen,stofzuigen en dweilen,juist daardoor is het ook erg gestructureerd hier en dat heb ik nodig haha.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Sep 2013 19:31

Re: Schoonmaken

Susan schreef:Ik maak 's avonds altijd beneden schoon met Achter Gesloten Deuren op de achtergrond, lekker trash tv. Dion doet dan de kinderen in bad. Ik vind het altijd wel een beetje me-time, al ben ik dan aan het schoonmaken. Als er niks op de televisie is dan zet ik een leuk muziekje op.

Als ik achterloop met schoonmaken vind ik het wel balen, dan ren ik me rot om alles af te krijgen. Boven schoonmaken vind ik ook vervelender.



Whahahha ik dacht eerst echt: 'Wat is dat nou weer voor schoonmaakmiddel'.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers