Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Ingewikkelde' traphekjessituaties, wie heeft er tips?

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Aug 2016 11:40

'Ingewikkelde' traphekjessituaties, wie heeft er tips?

D. kan sinds een tijd zelf de trap op en vindt dat erg leuk om te doen. Op dit moment hebben we nog geen traphekjes. D. weet heel goed dat ze niet alleen de trap op mag, kijkt ons altijd eerst aan als ze naar boven wil, zoekt de bevestiging dat het mag en als we 'nee' zeggen, gaat ze ook zo weer iets anders doen.
Met het oog op de 2e die op komst is, lijkt het me toch erg wijs om traphekjes te plaatsen, vooral omdat we D. dan niet constant in de gaten kunnen hebben, en we een open trap in de woonkamer hebben. Wel zitten we erg met onze handen in het haar over hoe dan, een gewoon recht toe, recht aan traphekje gaat 'm niet worden.
We hebben een offerte aangevraagd bij babyproofers, maar daar kwamen we om beide trappen van boven en onder te beveiligen uit op een bedrag van bijna €600,-, dat vinden we echt teveel geld.

Wie heeft er tips?
Dit is de trap beneden in de woonkamer (excuus voor de zooi)
Afbeelding
Afbeelding
Het muurtje aan de zijkant van de trap is hol, dat lijkt ons niet zo stevig om iets aan vast te maken. Mijn man zat nu eraan te denken om op die scheiding van tegels/parket een hekje te maken, aan de andere kant is een muurtje. Ik vind daarvan het nadeel dat ze dan in het woongedeelte 'opgesloten' wordt, terwijl haar speelhoek nu onder te trap is.

De trap boven heeft een schuifdeur. We schuiven die nu altijd dicht als we boven zijn met haar, er zat eerder ook een haakje op, dat zou er wellicht weer op kunnen, zodat ze zelf de deur niet open kan schuiven. We hebben het haakje nooit gebruikt, maar wat ik me kan herinneren zat die zodanig dat je ook als ie dicht zit en je op de trap staat je hem open kan maken, omdat je de deur iets open kunt schuiven.
Afbeelding
Bij de trap naar zolder denken wij dat de leuning/onderste traptrede in de weg zit om een hekje goed vast te kunnen maken.
Afbeelding
Afbeelding
[imghttp://i1308.photobucket.com/albums/s606/Rebeckje/image5_zpszq5qdnrv.jpeg[/img]

Op zolder staan het muurtje en de paal niet evenredig aan elkaar.
Afbeelding
Afbeelding
Misschien is een hekje op zolder ook wel een luxe. Ik vind het nu zo handig om D. mee naar zolder te nemen als ik de was op ga hangen. Op dit moment is een draaiende wasmachine nog prima vermaak en zit ze ver genoeg bij de trap vandaan (en moet eerst langs mij), dat gaat vast niet altijd zo blijven.

Iemand ideeën? En bv bij babyproofers heb je allemaal tussenstukken om de meest bijzondere constructies te maken, waar koop je zulk soort dingen?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem186

Bericht 10 Aug 2016 11:43

Re: 'Ingewikkelde' traphekjessituaties, wie heeft er tips?

Wij hebben een wenteltrap en zaten ook te klooien met een oplossing. Uiteindelijk hier een traphekje op maat laten maken:
http://www.pasopshop.nl/contents/nl/d44 ... EKJES.html

Het hekje voor beneden kostte 145 euro.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Aug 2016 12:14

Re: 'Ingewikkelde' traphekjessituaties, wie heeft er tips?

Vrienden van ons hebben ook zo'n trap en die hebben het hekje niet beneden, maar op de tweede tree ofzo geplaatst.
Een hekje beneden hoeft niet geboord te worden, dus daar kun je zo'n hekje voor gebruiken die je er tussen klemt.
Tussen de benedenmuur en de trappaal zeg maar.

Voor boven zou ik gewoon die deur goed dicht doen, met een hoog haakje waar alleen jullie bij kunnen.
En voor de trap naar boven geldt ook dat het niet geboord hoeft te worden, dus daar kun je denk ik ook wel een klem hekje tussen plaatsen.

Een hekje bovenaan de trap moet wel geboord worden, zodat een kind er niet 'doorheen' kan vallen en met hekje en al beneden ligt.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 10 Aug 2016 14:47

Re: 'Ingewikkelde' traphekjessituaties, wie heeft er tips?

Wij hebben ons traphekje op de 1e trede vastgemaakt, voor de trap kon ook niet, gaat prima!
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Aug 2016 14:48

Re: 'Ingewikkelde' traphekjessituaties, wie heeft er tips?

Wij hebben nooit traphekjes naar zolder gehad, beneden ook niet dat zou in de weg hangen.
Het hekje beneden hoeft niet vast te zitten, alleen ervoor te zorgen dat je kindje(s) niet naar boven gaan.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem178

Bericht 10 Aug 2016 17:48

Re: 'Ingewikkelde' traphekjessituaties, wie heeft er tips?

Is het geen optie om het hekje beneden pas boven de 2e tree vast te maken? Daar heb je wel een recht stuk om te bevestigen en kan ze niet hoger dan die 2 treden.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Aug 2016 08:35

Re: 'Ingewikkelde' traphekjessituaties, wie heeft er tips?

Dank voor jullie reacties, had ze woensdagavond al gelezen toen we met D. bij de huisartsenpost waren, maar daarna dit topic een beetje vergeten. We gaan op jacht voor een klemhekje om op de 2e tree vast te maken en mocht dat 'm niet worden, de site van Jans heb ik al opgeslagen op de computer :).
19 juni 2015
2 februari 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers