Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 08 Aug 2016 21:37

Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Dichterbij zijn/haar familie. Zou jij dat dan overwegen..?


Wij wonen op 2 auto- en 3 treinuren bij mijn familie vandaan en met name onze zoon,maar ook onze oudste dochter, wil echt dolgraag verhuizen naar hun kant. Man en ik hebben altijd tegen elkaar gezegd dat we dat alleen doen als hij ontslagen zou worden ivm zijn werk en vast contract met een zeer nihile kans op ontslag, Wat heel wat waard is in deze tijden natuurlijk. Nu is mijn man hier ook 10 dagen geweest en is hij op dag 1 al vacatures gaan zoeken omdat hij zich direct zo thuis voelde en zag direct hoe met name zoon in zijn element is met familie dicht om hem heen. En hij heeft zoiets van, beter nu ze nog jong zijn en makkelijk vrienden maken en die al hebben en voordat de jongste naar school gaat.
Zelf weet ik het alleen niet zo goed. Het zou het voor mij wel veel makkelijker maken. Maar omdat ik er eigenlijk vanuit was gegaan dat dit nooit zou gebeuren heb ik er ook nooit heel serieus over nagedacht.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Aug 2016 21:43

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Ik zou niet alleen voor mijn kinderen gaan verhuizen. Maar wil ik zelf ook die kant op? Kan ik een baan vinden? Vind ik het zelf een fijne plek om te wonen. Dat zijn voor mij belangrijkere vragen dan het feit dat mijn (jonge) kind zegt dat hij graag wil verhuizen. Natuurlijk zou ik het gesprek er over aan gaan maar als ik mezelf daar echt niet zie wonen dan zou ik het niet doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem171

Bericht 08 Aug 2016 22:00

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Het zou voor mij wellicht een aanleiding zijn om over deze keuze na te denken:
-wil jij ook verhuizen?
- kunnen jullie een baan vinden?
- zijn er geschikte huizen?
- past het gebied bij jullie?
- wat gebeurd er met bestaande vriendschappen?
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 10 Aug 2016 20:48

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Ik gok dat Chaos wel wil verhuizen, ze gaan dan de kant van haar familie op!

Als je man daar een baan kan vinden, waarom zou je die kans laten schieten? Heeft het huidige bedrijf niet nog een locatie daar in de buurt ofzo? Ik zou gewoon alle voors en tegens opschrijven en tegen elkaar afwegen!

Succes met je keuze!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2016 10:51

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Voor mij zou de mening van mijn zoon wel heel erg van belang zijn. We zouden nooit alles zomaar laten vallen of over een andere boeg gooien, maar wanneer mijn kind gelukkiger is op een andere plek, zou ik die mogelijkheden wel uitvoerig onderzoeken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Aug 2016 11:02

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Volgens mij wil jij heel graag verhuizen, dan ben je dichterbij je familie en je kinderen hebben het daar ook naar de zin. Je man wil volgens mij ook wel verhuizen omdat hij ziet dat jullie daar zo gelukkig zijn en hij het zelf ook fijn vond. Dan lijkt mij het enige probleem nog een goede baan vinden en dan lekker verhuizen. Waarom zou je het niet doen (op een goede baan vinden voor man na?).

En in wat voor branche werkt je man want in bepaalde branches zijn ze niet zo moeilijk met vaste contracten.
<<

Anoniem336

Bericht 11 Aug 2016 20:57

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Wil je dan echt in A wonen? Of in de regio?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Aug 2016 16:39

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Pinkel, nee helaas niet, alleen in het buitenland. Geen idee eigenlijk waarom we het zouden laten schieten, ik had er eigenlijk gewoon nooit serieus over nagedacht. Moet ik maar eens aan beginnen nu.

Nana, mij maakt het allemaal niet zoveel uit geloof ik, als ik het puur op mijzelf betrek. Ik werk niet dus in dat opzicht is het ook geen probleem. Qua sociale contacten zitten we daar ruimer als hier. En de woningen zijn er een stuk goedkoper. Eigenlijk heeft daar wonen voor ons vrijwel alleen maar voordelen als mijn man een redelijke baan kan vinden ( of ik, dat kan ook nog natuurlijk), alleen zal het financieel dan wel veranderen waarschijnlijk. Maar dat is absoluut geen reden om het niet te doen, zolang het maar redelijk is.

Bazinga, dat is inderdaad ook hoe ik ook denk,daarbij vind ik hun geluk ook nog altijd.belangrijker als de onze, zolang wij er niet ongelukkig van worden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Aug 2016 16:51

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Lot, oh nee hoor, het is absoluut niet dat ik dat graag wil. Ik heb het nooit in de planning gehad of gewild. Mijn man werkt in de luchtvaart maar heeft voldoende ervaring om dat in zijn functie ook wel binnen een andere branch te kunnen doen. Qua ervaring en cv zal het ook zeker geen probleem moeten zijn denk ik. Hij is qua taal en accent alleen echt een rasechte Amsterdammer en daar zijn ze daar niet altijd even gecharmeerd van.

Elja, volgens mij valt er hier een kwartje! Nee, man en kinderen zouden dat wel Will en maar ik niet. Dan zou het, denk ik, Doetinchem worden.

We hebben nu besloten om er serieus over na te denken en als ik klaar ben met de verbouwing in huis gaan we kijken of dit huis goed te verkopen is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 12 Aug 2016 17:01

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Als je zelf ook zou willen en het is mogelijk zou ik het wel overwegen. J. wil ook graag verhuizen naar de plaats waar mijn ouders wonen. Ik zou dat zelf ook wel willen maar ik vind de tegens tot nu zwaarder wegen dan voors (de belangrijkste tegens zijn o.a. dat ik denk dat het voor J. heel moeilijk wordt om te wennen op een nieuwe school en dat ik m'n werk hier erg leuk vind).
2010 2012
<<

Anoniem236

Bericht 12 Aug 2016 20:19

Re: Als je kind ontzettend graag wil verhuizen

Even wat anders chaos; heeft je vriendin trouwens nog een woning kunnen vinden waar je laatst een topic over opende?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31