Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flessen minderen: HOE DAN

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Aug 2016 21:36

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Wij zijn al heel snel (met 3 maanden) maar 4 flessen gaan geven. Ze dronk de fles voor we de nacht in gingen amper (sliep gewoon zo vast) en ook overdag dronk ze niet goed. We zijn toen die laatste dus niet meer geen geven. Gingen we er vanuit dat ze dus wel heel vroeg wakker ging worden, maar dat was niet..ze sliep gewoon door.
Vanaf toen gingen overdag de flessen (180+6) goed leeg en zijn we 4 x 210+7 gaan geven (die ze overigens nooit helemaal leeg heeft gedronken).
Uiteindelijk zijn we in de fles van 19u rijstebloem gaan doen zodat haar darmen daar aan konden wennen. Dat doen we nu overigens nog (daar durf ik dan weer niet mee af te bouwen).
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem193

Bericht 09 Aug 2016 21:38

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Misschien is dat hele verhaal over 4 flessen wel bedacht Door iemand die denkt dat alle baby's van 4/5 maanden gewoon slapen van 19 tot 7. Dan is 4 flessen ipv 5 niet zo gek. Helaas is de praktijk anders.
Zolang je baby het nu goed doet op die 5, ondanks dat fles 2 en 3 minder van inhoudt zijn, dan lijkt mij dat prima.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Aug 2016 21:39

Re: Flessen minderen: HOE DAN

En idd wat Annie zegt, gewoon allemaal even grote flessen. Ik begrijp niet waarom mensen dat niet doen. S dronk iedere keer anders. De ene keer ging de ochtendfles leeg, de andere keer niet, dan weer de fles van 15u dan weer niet. Wij gaven gewoon een altijd hetzelfde en ze dronk wel wat ze nodig had.
Gaf mij ook meer rust.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 09 Aug 2016 21:46

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Ik heb ook niet veel verstand van flessen maar die grote flessen zijn toch niet nodig? 210 + 7 =240 cc. Een babymaag is niet heel groot. Ik zou eerder het gewoon nog even zo laten zoals je doet.
Verder kan je gewoon nr1 voeding blijven geven. Daar zitten alle stoffen in die ze nodig heeft.

En de bijvoeding dat komt echt vanzelf wel.
M:21072011
J :08012014
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 09 Aug 2016 21:49

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Ingewikkels he. Ik weet nog wel dat wij er ook zo mee aan het klooien waren. En nu weer nu er eigenlijk een fles af moet bij 8 maanden.

Mijn zoontje sliep op en duur door dus verviel de fles van 22.00/23.00u.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 09 Aug 2016 21:50

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Ik weet helemaal niets van flessen en kunstvoeding dus daarin kan ik je niet helpen, sorry.

Maar: ik wou even zeggen dat L. dan wel onze tweede baby is, maar ik nog steeds regelmatig denk 'huh, ik snap dit niet, hoe werkt dit, doe ik hier goed aan, waarom ..., zal ik .. of toch ..., kan iemand me even de handleiding voorlezen?' enzovoort. Dus gewoon even herkenning in dat willen sparren en alle opties op een rijtje willen zetten om dan jouw 'plan van aanpak' te kunnen kiezen. Bij mij blijkt dat echt een beetje bij die eerste hectische babytijd te horen trouwens, bij oudste dochter heb ik die behoefte helemaal niet meer en doe ik alles uiteindelijk toch eigenwijs puur op mijn onderbuik- / moedergevoel.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Geel

Bericht 10 Aug 2016 06:45

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Jongens, superfijn om jullie ervaringen te lezen! Inderdaad helemaal wat jij zegt Lilou, dan kun je eruit pikken wat je nodig hebt. Lief berichtje van je. :heart:

Happydobby en anderen: ik wil haar ook niet aan de grote flessen hebben hoor. Door dit topic heb ik ontdekt dat er waarschijnlijk gewoon te weinig tijd tussen de flessen zit. Dus ik ga proberen om te kijken of ik het zwaartepunt kan verleggen: meer overdag, minder 's avonds. Gewoon aanbieden als ze wil drinken en kijken wat ze dan wil. Even goed opletten en naar haar kijken.

Meneer de Uil: ja, ik denk dat daar een beetje de crux zit. Ze krijgt 's avonds zo veel, dat ze overdag wat minder hoeft.

De mensen die 'alle flessen even vol' suggereren: wat is daarvan het voordeel voor haar, wil iemand me dat uitleggen?

Carrie en Milou: ja, het CB raadde bijvoeding voor haar ook aan. Ik denk dat ik maar gewoon doorga, ja. Ze krijgt al met al denk ik maar een babylepel binnen, maar op een gegeven moment wordt dat vast meer. Hoe maken jullie er trouwens echt een soort zachte puree van à la een potje, nog tips op dat gebied? Want hoe minder structuur erin zit, hoe beter ze het eet/doorslikt.

Bedankt voor het meedenken!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Aug 2016 06:57

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Even snel, want ik moet mijn haar nog fatsoeneren voordat ik naar mijn werk ga. :smile: Maar even vol omdat ik dan zeker weet dat ze krijgt wat ze nodig heeft. Als ik een kleiner flesje gaf, en die ging leeg, dan was ik bang of ze niet meer had gewild.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Aug 2016 07:01

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Als je het in de blender doet krijg je de structuur van een potje.

Groenten, klein beetje kookvocht en eventueel aardappel/ rijst toevoegen als ze beter eet
<<

Anoniem301

Bericht 10 Aug 2016 07:17

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Lekker in de blendert! Of staafmixer. Je kunt er wat warme flesmelk doorheen doen bij het pureren of wat gekookt water. Of het kookvocht van de groenten die je gebruikt nog beter voor de vitamientjes. Door het vocht wordt de structuur nog gladder. En is het lekker smeuïg. Ik gebruikt nog steeds het kookvocht door haar avondeten als een soort van jus. Anders is het zo droog.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Aug 2016 07:41

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Hm wij zijn met Tobias begonnen met fruit, maar ga m vanavond ook maar s aardappelpuree aanbieden denk ik!

Geel, vindt ze een lepeltje niks? Hoe heb jij de vitamine D druppels dan gegeven?
<<

Geel

Bericht 10 Aug 2016 08:12

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Goeie van die melk en kookvocht! Dat zal idd wel helpen. Nu deed ik het in de blender, maar het bleef gewoon 'korrelig', met stukjes zeg maar.

Baz, met een lepeltje, haha! Ze vindt de lepel geweldig, maar wat erop zit glijdt d'r mond niet binnen zoals druppels, dus daar ligt het aan denk ik. Ik ga ff Carrie's tip doen, dan gaat t vast beter.
<<

Anoniem291

Bericht 10 Aug 2016 09:17

Re: Flessen minderen: HOE DAN

In het begin deed ik het met de staafmixer en inderdaad beetje kookvocht toevoegen. Nu heb ik een babycook. Werkt perfect omdat ik het nu niet meer helemaal tot moes wil pureren.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 10 Aug 2016 10:02

Re: Flessen minderen: HOE DAN

SoGood schreef:Even snel, want ik moet mijn haar nog fatsoeneren voordat ik naar mijn werk ga. :smile: Maar even vol omdat ik dan zeker weet dat ze krijgt wat ze nodig heeft. Als ik een kleiner flesje gaf, en die ging leeg, dan was ik bang of ze niet meer had gewild.


Dit dus!

Behalve dan dat ik mijn haren niet hoef te fatsoeneren voor ik ga werken ;).
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 10 Aug 2016 12:36

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Geeltje, onze dochters zijn ook slechte flessendrinkers geweest. Het is heel simpel, op een gegeven moment drinken ze gewoon bepaalde flessen avond aan avond, of dag aan dag, niet meer leeg en dan laat je hem eens een keer zitten en merk je dat het ook goed gaat! Merk je dan dat ze meer honger heeft geef je of grotere flessen, of wat bijvoeding.

Over de bijvoeding gesproken, ik ben bij mijn oudste pas met 5,5 maand begonnen en die at eigenlijk nagenoeg gelijk goed. Bij de jongste met 4 maanden begonnen en die at echt niks en ruk, en toen ze 5,5 maand was ging het ineens als een tiet. Die van mij waren er gewoon helemaal nog niet mee bezig/aan toe eerder dan een maand of 6.
<<

Geel

Bericht 10 Aug 2016 14:05

Re: Flessen minderen: HOE DAN

Ik heb vandaag appelmoes gemaakt (appels gekookt in water en toen gepureerd), het was superzacht en ze vond het heerlijk! Kon het zo naar binnen lebberen.

Fles pas om 12.15u gegeven en toen liet ze 20ml staan. En niet gespuugd, dus hoera!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder