Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke koekenpan?

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Aug 2016 12:53

Welke koekenpan?

Na zes jaar mijn trouwe Tefal koekenpan te hebben gebruikt, ben ik op zoek naar een nieuwe. Alleen ik wil geen anti aanbaklaag meer, want mijn gebakken krieltjes werden op den duur zwart gespikkeld en ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de nieuwe anti aanbaklagen die nu op de markt zijn.
Ik heb voor mijn verjaardag bonnen van de Blokker gevraagd en gekregen dus daar ben ik aan het zoeken.

De drie kanshebbers zijn: een geëmailleerde pan, een aluminium pan en een gietijzere pan.
Kan iemand mij het verschil in bakken uitleggen? Die van aluminium heeft een reliëfbodem, ik weet ook niet of dat juist een voordeel of nadeel is.
Ik wil er gewoon mijn aardappeltjes in bakken, vlees, vis af en toe een eitje. Algemeen gebruik dus.

Aluminium pan:
http://www.blokker.nl/nl/blknl/bk-silverline-koekenpan-28-cm

Geëmailleerde pan:
http://www.blokker.nl/nl/blknl/bk-fortalit-koekenpan-26-cm

Gietijzere pan:
http://www.blokker.nl/nl/blknl/ronneby-bruk-ulo-koekenpan-28-cm-gietijzer
<<

Anoniem186

Bericht 10 Aug 2016 11:11

Re: Welke koekenpan?

Ik zou zeker weten voor gietijzer gaan. Dat is de meest gezonde pan om in te bakken. Het vergt wel even wat oefening en geduld, maar als je dat onder de knie heb is het echt super fijn.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Aug 2016 12:21

Re: Welke koekenpan?

Bedankt voor je reactie!
Ik merk dat ik die gietijzere ook als favoriet heb.
Op welke manier moet je anders bakken? Meer boter en de pan beter laten opwarmen ofzo?
<<

Anoniem186

Bericht 10 Aug 2016 12:33

Re: Welke koekenpan?

Het beste is om je pan een paar minuten op laag tot middelhoog vuur op te laten warmen. Zeker met een ei bakken, anders blijft het plakken. Meer boter hoeft niet.
En gietijzer mag niet in de vaatwasser. Ik maak het schoon met heet water en een afwasborstel en daarna smeer ik de pan in met een beetje kokosolie. Je moet je pan met liefde behandelen, dan gaat tie een eeuwigheid mee.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Aug 2016 13:16

Re: Welke koekenpan?

Wij hebben geen vaatwasser, dus dat zit wel goed.
Met liefde behandelen klinkt zo mooi! Beetje ouderwets weer, goed voor je spullen zorgen en in goed materiaal investeren ipv steeds te vervangen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers