Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alternatief voor brood

<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2016 13:31

Alternatief voor brood

Hoiloi mijn dochter van ruim 8 maanden eet wat brood en daarna kauwt ze erop en spuugt het op de grond. Iemand tips voor alternatieven?

In de ochtend en avond krijgt ze een papfles dus weer pap lijkt me wat teveel. In de ochtend krijgt ze kwark met fruit, in de namiddag fruit. Dus ik weet het niet zo goed!
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 08 Aug 2016 13:39

Re: Alternatief voor brood

Mijn jongste eet ook amper brood, ze is nu 17 maanden.
Als ontbijt eet ze met mij mee, kwark of havermout pap
Bij de lunch eet ze: fruit, gekookt ei, stukje kaas, komkommer, tomaat en dat soort dingetjes, soms krijg ik er een halve boterham met pindakaas in..
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Aug 2016 13:53

Re: Alternatief voor brood

Hier ook liever geen brood! Rijstwafels misschien? Hier geen succes maar het valt te proberen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Aug 2016 14:22

Re: Alternatief voor brood

Misschien iets als gezonde bananenpannenkoekjes
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 08 Aug 2016 14:25

Re: Alternatief voor brood

Dat deed Izzy ook. Ik ben gewoon brood blijven aanbieden maar dan steeds in andere vormen. Zachte broodjes, naderhand harde broodjes. Verschillende brood soorten, tarwe, bruin, wit, Sterre of zuurdesem en ook knäckebröd. . Soms geroosterd brood en nu eet ze dus gewoon alle soorten. Sommige soorten hebben voorkeur maar bij haar hielp en helpt vooral afwisselen.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Burgemeester Saar

Bericht 08 Aug 2016 14:26

Re: Alternatief voor brood

Hoi Carrie, misschien heb je nog iets aan de tips in dit topic: gezond-alternatief-voor-brood-t15793.html
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2016 19:23

Re: Alternatief voor brood

Bedankt Burgermeester zal daar eens kijken!
Fender, slim om het zo te doen.
Parisienne oja! Had die vorige week voor haar gemaakt en die vond ze muah :) Maar kan het natuurlijk nog eens proberen!

Een zoutloze rijswafel krijgt ze wel eens tussendoor, de helft. Als we aan het wandelen zijn ofzo.

Heb haar vanmiddag een banaan met een halve avocado gegeven, dat vond ze wel lekker!

Zal het andere topic eens lezen.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2016 19:26

Re: Alternatief voor brood

Ok gelezen! Meeste kan ze nog niet eten. Ze heeft 6 tandjes maar het kan nog niet te grof allemaal. Maar zaten ook prima tips tussen!
<<

Anoniem184

Bericht 08 Aug 2016 19:26

Re: Alternatief voor brood

Ze is net acht maanden, zo lang eet ze nog geen brood, toch? Misschien moet ze gewoon enorm aan de structuur wennen. Van alle bijvoeding die ze tot nu toe waarschijnlijk gehad heeft, heeft brood toch wel de meest 'vreemde' structuur voor die kleintjes.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2016 19:30

Re: Alternatief voor brood

Maple schreef:Ze is net acht maanden, zo lang eet ze nog geen brood, toch? Misschien moet ze gewoon enorm aan de structuur wennen. Van alle bijvoeding die ze tot nu toe waarschijnlijk gehad heeft, heeft brood toch wel de meest 'vreemde' structuur voor die kleintjes.

Ja klopt hoor! Ruim 8 maanden, niet net :smile:
Eerst at ze zo een hele boterham op, maar nu sinds een paar weken spuugt ze het uit.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 08 Aug 2016 19:58

Re: Alternatief voor brood

Hier ging Brinta met daarna een beetje Roosvicee er doorheen er goed doorheen
<<

ChiQ

Bericht 08 Aug 2016 19:59

Re: Alternatief voor brood

julian at toen een craqotte met appelstroop! Hij lust ze nog steeds graag. Brood vindt hij ook lekker maar destijds at hij echt geen brood. Je kan ook een soepstengeltje aanbieden, of een beschuitje.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2016 20:01

Re: Alternatief voor brood

saskias schreef:Hier ging Brinta met daarna een beetje Roosvicee er doorheen er goed doorheen

Oja. Maar ze krijgt al 2x per dag een papfles dus nog een keer pap vind ik wat veel. En Roosvicee met 8 maanden vind ik persoonlijk nog wat vroeg en zou ik sowieso niet elke dag geven. Toch bedankt voor de tip!
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 08 Aug 2016 20:23

Re: Alternatief voor brood

Iedere opvoeding is weer anders en bij ons was het al met 7 maanden en nu gezonde sterke kids. Alleen heel veel CB naar mijn hoofd gehad.

Warme bananenmelk, yoghurt met banaan (of ander soort fruit) of een soort Smoothies maken
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Aug 2016 21:46

Re: Alternatief voor brood

Roggebrood misschien? Ik zit er niet meer in dus weet niet of het van alle richtlijnen al mag hoor.

Maar dun insmeren met appelstroop en even laten liggen en dan is het echt lekker. R had met 11 maanden 1 tand en at die dingen prima. Niet altijd met appelstroop want dat geplak vind ik niet zo prettig. Ook wel kaal of met alleen boter.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2016 21:51

Re: Alternatief voor brood

Appelstroop geef ik voorlopig ook nog niet. Wat ik nu op brood doe is avocado, of alleen roomboter, pindakaas zonder toevoegingen, of ik doop het brood in ei en bak het dan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Aug 2016 22:07

Re: Alternatief voor brood

Ik geloof ook niet dat R dat al kreeg hoor maar ik weet het allemaal niet meer.

Avocado of pindakaas op roggebrood lijkt me intens ranzig. Dan maar kaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Geel

Bericht 08 Aug 2016 22:10

Re: Alternatief voor brood

Misschien kun je nog wat inspiratie vinden op Chickslovelittleones?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Aug 2016 22:10

Re: Alternatief voor brood

Vindt ze trouwens broodkorst niet lekker? Zo begonnen wij, lekker op zuigen. Even in de melk en het is helemaal zacht.

Of van die groente muffin dingen misschien?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 08 Aug 2016 22:17

Re: Alternatief voor brood

Ik gaf ter afwisseling vaak rijstwafels. Soms soepstengels. Op het kdv gaven ze veel crackers/cracottes. En anders gewoon een lekkere banaan. Fruit geeft ook vezels.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2016 22:42

Re: Alternatief voor brood

Spencer schreef:Vindt ze trouwens broodkorst niet lekker? Zo begonnen wij, lekker op zuigen. Even in de melk en het is helemaal zacht.

Of van die groente muffin dingen misschien?

Broodkorst geef ik wel eens net als een halve rijstwafel. In de wagen en een broodkorst bijvoorbeeld als ik aan tafel even wil eten, zij nog niet hoeft te eten maar ook iets heeft. In melk is nog wel een idee hoewel ze nog geen koemelk krijgt maar flesvoedingsmelk. Kan natuurlijk maar dan zit je weer met het max aantal melk dat ze per dag mogen ivm de niertjes en ze zit nog op 4 flessen. Tis net een puzzel soms!

Crackers kan ook nog wel Exo, tnx voor de tip! En Geel ik ga op jouw site kijken!
Ik zoek iets vullends want ze kan al best wat op.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Aug 2016 22:55

Re: Alternatief voor brood

Watermeloen zit vol vezels toch? Dat kauw je ook lekker weg zonder compleet gebit.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 09 Aug 2016 06:55

Re: Alternatief voor brood

Ik heb even in zijn boekje gekeken gisteravond maar Julian kreeg ook nog geen appelstroop. Wat vergeet je dingen snel zeg :nopompom: hij kreeg gewoon broodkorst en pas met een maand of 11 roomboter.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers