Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke keukenmachine heb jij?

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Aug 2016 08:43

Re: Welke keukenmachine heb jij?

Even een stomme vraag, maar waar gebruiken jullie je keukenmachine allemaal voor?

In ons nieuwe huis willen we ook wel zoiets maar de prijs houdt mij heel erg tegen omdat ik niet goed voor me zie wat je er allemaal mee kunt doen. Ben bang dat we 'm uiteindelijk maar zelden gaan gebruiken in plaats van dagelijks of wekelijks.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 06 Aug 2016 10:26

Re: Welke keukenmachine heb jij?

Jans, die is mooi, ja, maar wel lichtelijk boven mijn budget ;)

Goede vraag, Ooh La La!
Leven en laten leven
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 06 Aug 2016 12:30

Re: Welke keukenmachine heb jij?

ik heb de bosch mum5 (900watt) en die bevalt ook prima. ik heb dan weer geen ervaring met de kenwood dus ik kan ook niet vergelijken.

ik gebruik de mixer voor deeg (bijv brood/pizza), beslag (cake en baksels), opkloppen (eiwitten/slagroom)
opzetstukken: blender voor smoothies, snijmessen voor het verwerken van diverse groenten. hakmolentje/multimixer voor hakken maar ook blenden van kleine hoeveelheden die onhandig zijn in de blender. bijvoorbeeld hummus of pesto.

de mum5 heeft een plasic blender dus hete gerechten zoals bijvoorbeeld soep doe ik met de staafmixer (ook gemak, ik hoef geen hete soep over te gieten). voor pannenkoekenbeslag pak ik meestal de handmixer, dat is zo klaar. maar verder pak ik snel de keukenmachine want ik kan de handmixer niet lang vast houden.

kleine minpunten van deze keukenmachine: geen grote hoeveelheden deeg. deeg voor 1 brood of 2 pizza's gaat prima dus ik word er niet door beperkt maar kan me voorstellen dat dit voor sommigen een nadeel kan zijn. wat ik wel een beetje mis is een schenktuit aan de blenderkan, maar dat is een klein dingetje.
Laatst gewijzigd door Elska op 06 Aug 2016 13:22, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 06 Aug 2016 12:55

Re: Welke keukenmachine heb jij?

Elska, bedankt voor je uitgebreide reactie. Fijn om te weten. Vind jij dat de machine veel herrie maakt tijdens het mixen?
Leven en laten leven
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 06 Aug 2016 13:23

Re: Welke keukenmachine heb jij?

alle keukenmachines maken herrie. met deze keukenmachine aan valt er nog wel een gesprek te voeren, iets wat met de oerdegelijke oude keukenmachine van mijn ouders niet lukt. ik vind het dus een stille machine maar het is maar net wat je gewend bent.

Edit: misschien online wat youtube filmpjes bekijken waar de de keukenmachines testen/gebruiken om het geluid in te schatten?
Afbeelding
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 06 Aug 2016 18:16

Re: Welke keukenmachine heb jij?

Elska, op zich maakt het me niet zoveel uit als ie iets meer lawaai maakt. Ik las dat sommige keukenmachines flinke herrie maakten. Vandaar dat ik er benieuwd naar was. De tip om er filmpjes van op te zoeken is een hele goede! Had ik nog niet aan gedacht. Dank je!

Wat gebruik jij nou het allermeest van je keukenmachine?
Leven en laten leven
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 07 Aug 2016 15:09

Re: Welke keukenmachine heb jij?

ligt eraan op welk moment je het vraagt. zomers vooral de blender voor smoothies en de snijschijven om groentes uit de moestuin te verwerken. in de winter staat de oven vaker aan dus dan vooral de deeghaken voor brood/pizza en andere ovengerechten. rond verjaardagen/feestjes komt de mixer uit de kast voor taarten en baksels.
Afbeelding
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 08 Aug 2016 09:23

Re: Welke keukenmachine heb jij?

Klinkt op zich logisch, Elska ;) bedankt!
Leven en laten leven
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 08 Aug 2016 15:47

Re: Welke keukenmachine heb jij?

Zat trouwens nog even te zoeken naar de 'bij-apparaten' van een keukenmachine (zag dat dat bij veel machines erbij zit). En daar zag ik ook een foodprocessor, alleen kan je daar alleen mee raspen, etc. maar eigenlijk mag je dit toch niet echt een foodprocessor noemen, aangezien je er bijvoorbeeld geen pasta voor currys mee kan maken.
Hoe zit dat en wie kan me er meer over vertellen?
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 08 Aug 2016 16:20

Re: Welke keukenmachine heb jij?

over welke heb je het dan?
Afbeelding
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 08 Aug 2016 17:08

Re: Welke keukenmachine heb jij?

Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 08 Aug 2016 17:53

Re: Welke keukenmachine heb jij?

dat komt denk ik door de indeling die winkel heeft gekozen. basis keukenmachines staan bij de mixers en uitgebreide sets bij de foodprocessor. die grens tussen keukenmachine en foodprocessor is ook wat vaag. deze machine kan door de extra's al meer dan alleen mixen en kneden.

bij de mum5 kan je wel een soort foodprocessor toevoegen: de multimixer.

Afbeelding
Afbeelding
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 08 Aug 2016 19:17

Re: Welke keukenmachine heb jij?

Oh ja! Dat bedoelde ik, ja.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers