Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stinkende kater

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Okt 2013 21:11

Stinkende kater

Nemo is nu (geschat) een ruime 5 maanden. Begin volgende maand staat de afspraak gepland voor zijn castratie.
Hij krijgt, net als onze andere 2 katten, royal canin indoor.
En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe een klein zakje natvoer.

Maar MAN MAN MAN wat kan hij stinken... Als hij naar de bak is geweest, je vergaat gewoon zowat van de lucht. Maar niet alleen dat, hij laat ook echt stink windjes.
Hij is bij zijn laatste inenting (nu ruim 1,5 maand terug) voor het laatst ontwormt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En zal ik afwachten tot we begin nov sowieso naar de dierenarts moeten, of zal ik even bellen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Okt 2013 21:13

Re: Stinkende kater

Overigens heeft hij echt behoorlijk wat medicijnen al gehad, hij was meer dood dan levend toen de mensen van het asiel hem vonden (bij het grofvuil). Had belachelijk zwaar de niesziekte, ontstoken ogen enz.
<<

Anoniem237

Bericht 15 Okt 2013 21:18

Re: Stinkende kater

Onze kat liet ook van die stink windjes tot een maand of 6, toen was het ineens over. Ik heb het idee dat ze moest wennen aan het volwassen voer.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Okt 2013 21:25

Re: Stinkende kater

Daar heb je een goed punt inderdaad.

Overigens eet hij ons echt arm. Hij is ook veel te klein voor zijn leeftijd, het lijkt wel of hij alle schade aan het inhalen is nu..
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 15 Okt 2013 21:58

Re: Stinkende kater

Misschien ander voer geven? Ik weet niet welk voer hij eet? Onze kater werd nogal dik van het kittenvoer, dus toen overgestapt op indoor 32 van RC en toen viel hij weer af!

Ennuh... RC lijkt heel goed voer..maar is het eigenlijk ook niet. Wellicht eens kijken naar voer met meer vlees en minder granen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Okt 2013 18:30

Re: Stinkende kater

Royal Canin indoor krijgen ze.
Kijk dit nog even aan, en anders toch misschien overstappen.

RC is natuurlijk ook niet het goedkoopste..
<<

Anoniem17

Bericht 17 Okt 2013 11:59

Re: Stinkende kater

Lejow, Willem had dat ook toen hij die leeftijd had. Heb ik volgens mij ook nog topics over geopend, omdat we soms z'n buik echt hoorde rommelen en vervolgens kwam er zo'n stank omhoog.. Als je 'm over z'n buik aaide ging hij standaard ruften. Bij hem was het na z'n castratie ineens over. Ik denk ook dat 't met het wennen aan het voer te maken had.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Okt 2013 15:32

Re: Stinkende kater

Onze jongste kat heeft dat ook gehad.
Maar die had ook echt darmproblemen. Flinke diarree met soms wat bloed. Hij heeft toen ook een tijd op speciaal dieetvoer gezeten en een kuur om zijn darmen rustig te krijgen. Zijn kontje moesten we toen een paar keer per dag insmeren met zalf voor brandwonden. Zo knalrood was dat geworden.
Na die periode heeft hij nog een tijdje Sanabelle sensitive gehad. Daarna gemixt met urinary en nu eten ze alleen de Sanabelle urinary en mss 1 keer id week een half zakje natvoer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Merel

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 17 Okt 2013 19:24

Re: Stinkende kater

Is zijn ontlasting ook dun Lejow? Bij mijn kater was dat wel zo en daarbij stonk dat beest ook verschrikkelijk. Niet normaal! Bij het uitscheppen van de bak stonden wij echt te kokhalzen. De dierenarts heeft hem toen eerst gecheckt op Giardia vanwege het besmettingsrisico voor zowel de andere kat als voor ons. Hier kwam gelukkig niks uit waarna we gewoon eens een ander merk voer zijn proberen en dit bleek de oplossing te zijn. Bij ons was het overigens een kwestie van overstappen van Whiskas naar Felix of Gourmet dus niet ineens naar Royal Canin ofzo.

Grote kans overigens dat je kater klein blijft als het met 5 maanden nog zo'n ukkie is. Onze kater was ook te klein toen wij hem kregen. Hij heeft in de eerste paar maanden van zijn leven veel belangrijke voedingsstoffen gemist door een soortgelijk verhaal als die van jou. Inmiddels is hij dik 2,5 maar wordt hij door veel mensen nog steeds voor kitten aangezien.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Okt 2013 20:53

Re: Stinkende kater

Het is niet enorm dun, maar zijn ook niet echte drollen zoals bij de andere 2.
Hij moet ook wel vaak naar de bak..

Het voer is nu bijna op, dus ben aan het twijfelen wat ik moet doen
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:07

Bericht 18 Okt 2013 21:19

Re: Stinkende kater

Onze Charlie had helaas wel Giardia toen we m kregen en zijn ontlasting was dun en hij stonk vreselijk!
Uiteindelijk zijn we 5 maanden bezig geweest, maar het is ons gelukt!
Wel heeft hij gevoelige darmen, maar hij doet het erg goed op Royal Canin. Ik geef ze verschillende smaken en dat werkt goed. Als ik bijvoorbeeld Whiskas ga geven, dan is hij meteen weer aan de diarree, het is veel te zout en te vet.
Ook is Charlie erg klein voor zijn leeftijd. Hij is ongeveer 1,5 jaar en hij weegt nu 3,5 kilo. En hij was amper een kilo toen we m kregen, zo zielig!
Kan het zijn dat jouw kat misschien iets van wormen heeft waardoor hij wat dunnere ontlasting heeft?
Misschien kan je zijn ontlasting laten onderzoeken en kijken of daar wat uitkomt?
Succes!!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Okt 2013 21:29

Re: Stinkende kater

Hij is bij zijn laatste inenting begin sept nog ontwormd, kan dat dan?

Nemo woog nog geen 600 gram, met een week of 12, echt heeeeeel mini...
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:07

Bericht 18 Okt 2013 21:33

Re: Stinkende kater

Je kan het misschien doen om alles uit te sluiten?
Ik weet van de Giardia dat ze meteen weer herbesmet kunnen worden, met wormen weet ik het niet precies.
Charlie was een half jaar en amper een kilo.
Bah ik snap niet dat mensen die beestjes zo verwaarlozen en ook nog dumpen!
Die van ons hebben geluk gehad Lejow! :D
<<

Merel

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 18 Okt 2013 21:51

Re: Stinkende kater

Als je twijfelt gewoon even de dierenarts bellen. Als ze aan de hand van zijn symptomen vermoeden dat het Giardia is dan moet je volgens mij drie dagen ontlasting verzamelen en ondertussen in de koelkast bewaren. :pale: Daarna breng je het langs en doen ze een sneltest. Je krijgt bij een positieve uitslag dan een kuur van meerdere dagen mee. Volgens mij pakt een standaard ontworming Giardia niet meteen aan. Overigens is giardia is ook erg besmettelijk voor andere katten maar eigenlijk vertonen alleen jongere katten de bijbehorende symptomen. Ik vermoed echter dat het bij jouw kat toch iets met de vertering te maken heeft. Anders zou hij wel echt diarree hebben. Misschien gewoon een keertje ander voer proberen, dit kan nooit kwaad.

Maris, jij ook al zo'n kleintje. Ons katertje weegt maar 2,8 kilo met zijn 2,5 jaar. Gelukkig maakt zijn ego een hoop goed. :laughcry:
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:07

Bericht 18 Okt 2013 22:01

Re: Stinkende kater

Wij hoefden maar 1 keer ontlasting te brengen en het was ook meteen duidelijk dat het Giardia was. Helaas nalatigheid van het asiel want ze hebben het niet behandeld.
Wij hebben een heleboel verschillende kuurtjes gehad, maar niets hielp. Elke dag de kattenbak schrobben, manden en speeltjes wassen, na elk kattenbakbezoek moesten we Charlie schoonmaken en de muren, want het zat dan overal. Ik ging regelmatig over mijn nek maar hij moest het redden! Uiteindelijk heb ik op internet een homeopatisch middeltje gevonden en dat hielp!! En we hebben ook geluk gehad dat de andere kat niet besmet is geraakt.
Giardia is vreselijk en ik gun het niemand!! Wat zijn we er druk mee geweest!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers