Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vive La France!

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Feb 2016 10:25

Re: Vive La France!

Ik hou ook van Frankrijk :-). Wij gaan in de zomer altijd helemaal zuidelijk, tot vlak aan de grens van Spanje en dat is ook een heerlijke regio.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 17 Feb 2016 10:41

Re: Vive La France!

Caro schreef:Ik hou ook van Frankrijk :-). Wij gaan in de zomer altijd helemaal zuidelijk, tot vlak aan de grens van Spanje en dat is ook een heerlijke regio.


Heb je toevallig nog tips m.b.t. de Languedoc-Rousillon? Daar zijn wij nu op zoek naar een huisje om te huren. Liefst aan de kant van Nîmes.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Apr 2016 19:09

Re: Vive La France!

We hebben het gisteren weer eens over de vakantie gehad en zijn er nu in elk geval uit naar welke delen we willen, namelijk: Auvergne - Languedoc-Rousillon - Provence - Bourgogne (ook in die volgorde). Wie heeft er tips voor leuke steden of plaatsjes in die gebieden? We willen overal een dag of 2/3 verblijven.
❤ 7 juni 2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 13 Apr 2016 22:17

Re: Vive La France

Wij gaan een week naar de Languedoc-Rousillion en gaan dan naar de departementen Aude en Herault. We gaan o.a. naar Pézenas, Beziers, Narbonne en Carcassonne.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 22:31

Bericht 13 Apr 2016 23:47

Re: Vive La France!

Wij gaan volgende week 10 dagen naar de zuid kust van Bretagne. Heeeerlijk. Zo zin in! Afgelopen jaar zijn we 4 keer naar Frankrijk geweest. Twee keer 10 dagen Normandië en 2 keer 5 dagen Parijs. Ontzettend genoten :banaan:
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Apr 2016 06:28

Re: Vive La France!

Wat wil je qua plekken? Een wat grotere stad in de Provence is Aix en Provence. Een studentenstad maar in de zomer wel wat toeristisch. Maar wel erg leuk! Ik kwam daar altijd met veel plezier. Orange en Avignon zijn ook leuk.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 14 Apr 2016 09:19

Re: Vive La France!

Avignon van Le pont d'Avignon.
Ook mooi; de Camargue (natuurgebied) en Arles vind ik zelf ook een leuk stadje.
Vanuit Orange kun je ook nog de Mont Ventoux bezoeken.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Apr 2016 09:29

Re: Vive La France!

Hoe zit het nou precies? Die gebieden die ik noemde, zijn dat departementen ofzo? En in welk deel ligt Avignon dan?
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Apr 2016 09:41

Re: Vive La France!

Provence is een soort regio en daarbinnen heb je nog provincies of delen zoals de Var, de Luberon, Vaucluse en nog wel meer (dat zijn departementen) . Wij gingen vroeger altijd naar van die kleine dorpjes daar.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 14 Apr 2016 09:52

Re: Vive La France!

Bliss schreef:Hoe zit het nou precies? Die gebieden die ik noemde, zijn dat departementen ofzo? En in welk deel ligt Avignon dan?


Je hebt de regio's in Frankrijk, die zijn te vergelijken met provincies in Nederland. Deze regio's zijn weer opgedeeld in Departementen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Regio%27s_van_Frankrijk

http://www.weginfrankrijk.nl/Kaart%20de ... krijk.html
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Apr 2016 10:16

Re: Vive La France!

Wij gaan ook naar de Provence. Provence-Côte d'Azur eigenlijk, een beetje de grens. In de regio Var in ieder geval. Daar heb je ergens in de buurt van Le Luc enorm leuke, kleine dorpjes en prachtige wijnchateau's! In Lorgues is elke dinsdag een van de grootste markten van de regio, erg leuk en heel Frans. Niet heel erg toeristisch, zoals in dorpjes dichterbij de kust of zo. Maar dat maakt het juist zo leuk. Als je in de buurt van Lorgues bent is dit leuk om te onthouden. Ook is een bezoek aan ons favoriete wijnchateau daar zéker aan te raden! Chateau de Berne. Prachtig om daar te lopen, enorm landgoed, chateau zelf vrij luxe (ze hebben er een hotel met een spa geloof ik zelfs) en de lekkerste wijnen die ik ooit geproefd heb. Wij nemen er dan ook altijd een paar mee naar huis.

Oh, ik kan niet wachten. Nog 9 weken, dan gaan we weer die kant op! :wink:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Apr 2016 10:24

Re: Vive La France!

Ja chateau de berne is erg mooi! Ik heb nog een lege fles wijn daarvan in de wijnkelder staan! Was mijn eerste cadeautje aan m'n man vijf jaar geleden!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Apr 2016 10:36

Re: Vive La France!

Lorgues is ook leuk ja!

Andere leuke dorpjes waar dan ook in de Provence voor zover ik me kan herinneren:

Vaison La Romaine (Romeinse afgravingen)
Fontaine de Vaucluse
Isle-sur-la-Sorgue (dorpje met riviertje en grotten)
Bonnieux
Lourmarin
Menerbes
Gordes
Châteauneuf-du-Pape (van de wijn)
Roussillon (rood dorpje met afgravingen van rood gebergte)
Tourtour
Cotignac
Village des Bories is een oud stenen dorpje dat verlaten is


Dit zijn de wat kleinere plaatjes, sommige wat slaperig, van die bergdorpjes met een pleintje en cafeetje en markt enzo, waar je gerust een huisje kunt huren en dan met de auto wat andere dorpjes aan doet. Zoiets.

Willen jullie ook door naar de Cote d'Azur of blijven jullie in het binnenland van de Provence?
Let's discover the world together.
<<

anoniem213

Bericht 14 Apr 2016 10:39

Re: Vive La France!

Leuk Bliss! W en ik gaan in september ook richting Frankrijk, maar wij gaan met een tent op de bonnefooi. Ik verwacht wel tips dus na jouw vakantie :D.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Apr 2016 10:49

Re: Vive La France!

Leuk Marin! Ik heb ook nog drie mooie lege rosé flessen staan. Vond de flessen gewoon zo mooi, hahah!

Oh, deze ben ik helemaal vergeten. Het afgelopen jaar zijn we in een heel tof park geweest bij Villecroze. Met watervallen, grotten, een prachtige tuin met mooie bloemen en bomen. We hebben hier de hele dag gezeten. Koelbox met eten en drinken meegenomen, gepicknickt naast een klein speeltuintje daar, de grotten in geweest... superleuk!

Afbeelding

Edit: het lijkt op de foto alsof dit het enige is, maar dat is niet zo :wink: Het park is een stuk groter.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Apr 2016 11:16

Re: Vive La France!

Wat tof Parisienne!!

Wij gaan ook weer eens naar Frankrijk! Normaal altijd op de bonnefooi maar nu met T voor de zekerheid toch maar een camping voor de eerste week gereserveerd. In de Vogezen, aan een meer en met allemaal beekjes op de camping. Zin in!!

Afbeelding

Afbeelding

YUM!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Apr 2016 21:21

Re: Vive La France!

Aah ik zie nu al door de bomen het bos niet meer. Te. Veel. Keuze. Ik ben normaal wel van het regelen enzo, maar ik denk dat m'n vriend nu de knopen maar door moet hakken. Ik wil overal wel heen, maar er moeten keuzes gemaakt worden en laat dat nou niet bepaald m'n sterkste kant zijn.

Ik kan die afstanden ook helemaal niet inschatten. We willen idd wel naar de Côte d'Azur, maar ik heb geen idee of dat bijv. ook voor een dagje te doen is als je wat meer in de Provence zelf zit. Oh ja, een vriendin raadde me ook Lac de Sainte-Croix aan, kennen jullie dat? Aanrader?

Ziet er gaaf uit, Parisienne en Zora!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Apr 2016 10:22

Re: Vive La France!

Woeiii het was een hele bevalling, maar gisteren hebben we de hele vakantie bij elkaar bedacht en geboekt! We gaan twee weken weg. Op maandag rijden we tot Clermont-Ferrand, daar overnachten we en dan rijden we de volgende dag door naar Nîmes. Daar hebben we via Airbnb een privéhuisje met zwembad gehuurd. We blijven daar vier nachten en rijden dan door naar Lorgues (waar iemand het hier al over had!). Daar hebben we ook een mooi huis met zwembad gehuurd (er is nog één andere kamer die geboekt kan worden) en ook daar blijven we vier dagen. We willen dan ook dagjes weg, o.a. naar de kust (Cannes ofzo). Dan rijden we door naar Avignon, daar blijven we twee nachten (ook via Airbnb) en dan tot slot nog twee nachten in Nancy (soort studio in een hotel hebben we daar). Ik heb er echt zin in!! Ben blij dat dit achter de rug is, wat een verschrikking toch altijd. Eindeloos speuren en vergelijken enzo, maar nu kan de voorpret beginnen!

Edit: shit, kreeg een mail dat het huis in Lorgues toch niet beschikbaar is op die data, dus we moeten op zoek naar iets anders. Bummer!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem174

Bericht 19 Apr 2016 09:53

Re: Vive La France!

Wat leuk dat je geboekt hebt Bliss, ben benieuwd hoe het je bevalt!
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 22 Apr 2016 16:11, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Apr 2016 10:05

Re: Vive La France!

Ben ook benieuwd! Heb inmiddels een andere b&b in Lorgues geboekt, dus we zijn er helemaal uit :)
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jul 2016 14:20

Re: Vive La France!

Inmiddels is de vakantie in volle gang & I love it! We zitten nu in een Airbnb in Nîmes, die stad is niks aan, maar zijn overdag grotendeels lekker aan het chillen bij ons privézwembad! De eigenaren wonen hier ook, wij hebben een klein huisje naast hun huis, dus die zien we ook af en toe, maar dat is geen probleem. De meeste tijd hebben we het zwembad voor onszelf, heerlijk! Gisteravond naar een wijnfestivalletje geweest en vanavond naar de Pont du Gard. Morgen gaan we hier weg, we reizen dan verder naar Lorgues. Zin in! Daar zitten we ook vier dagen in een B & B met zwembad, maar we willen sowieso ook een dagje naar St. Tropez en naar de Gorges du Verdon.
❤ 7 juni 2018
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Aug 2016 19:12

Re: Vive La France!

Top! De foto's op je FB zijn ook veelbelovend, haha.

Mijn vriend en ik gaan eind deze maand 4 dagen naar Marseille, heb ik ook wel zin in!
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron