Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 01 Aug 2016 12:15

Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Wij vliegen morgen met zijn vieren naar Lanzarote. We vertrekken vanaf Eindhoven, 10 minuten vanaf waar wij wonen. Nu heb ik zojuist online ingecheckt. Ik heb dus het idee om morgen eerst met Levi naar Eindhoven AirPort te gaan om onze koffers af te leveren, zodat mijn man pas 1uur/1,5 uur later hoeft te komen met Jim. Kan dat? Of moet je echt met zijn vieren aanwezig zijn om de spullen af te leveren?

Sorry voor de wellicht domme vraag, maar ik weet het echt niet :good: :smile:
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2016 12:19

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Ja hoor dat kan. Ik zou wel goed kijken of je alvast online kan inchecken om te zorgen dat jullie naast elkaar zitten. Als je dat niet doet en los van elkaar incheckt heb je best kans dat jullie niet naast elkaar zitten.

Maar check in technisch zal t wel kunnen. Houd er ook wel rekening mee dat de kans groot is dat jullie bagage niet tegelijkertijd op de band bij aankomst komt maar goed, die garantie heb je sowieso nooit.

Ehm en correctie, je man zal wel zijn eigen koffer in moeten checken en die van Jim. Vanwege veiligheidsmaatregelen snap je.
Let's discover the world together.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 01 Aug 2016 12:23

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Ik hoopte al dat jij zou reageren! Het kan dus niet wat ik wil, ik had nl het idee om alle koffers gelijktijdig in te checken zodat Jim iets langer kon blijven slapen. Maar dat gaat niet, dan maar met z'n allen die kant op.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Aug 2016 12:26

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Maar je hebt al ingecheckt toch? Dan kan jij de koffers wel al meenemen toch, die van jou inchecken. Andere ff bij je houden tot je man er is en dan kan hij die inchecken toch?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2016 12:31

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Sawadee schreef:Maar je hebt al ingecheckt toch? Dan kan jij de koffers wel al meenemen toch, die van jou inchecken. Andere ff bij je houden tot je man er is en dan kan hij die inchecken toch?

Maar dan kan ze nog niet door de douane en loopt ze alsnog met kind plus twee koffers. Ook niet heel handig.

Maar ik zou gewoon met z'n vieren dan naar de luchthaven gaan op moment dat jullie er gewoon naar toe moeten.
Let's discover the world together.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 01 Aug 2016 12:34

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Ja, ik heb al online ingecheckt, stoelen uitgezocht. Maar omdat je er altijd al zo vroeg van te voren moet zijn ivm het afleveren van de bagage/in de rij staan, had ik het idee om eerder te gaan met Levi en alle koffers af te geven. Dan kan mijn man pas 45 min van te voren komen, zodat hij alleen nog door de douane moet.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

anoniem213

Bericht 01 Aug 2016 12:40

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Ga terug in de tijd en boek de koffers allebei op jouw naam :smile:. Maar als je zo dichtbij woont, zou jij ook eerst alleen met je koffer kunnen gaan en die droppen. Dan terug en dan kan je man weg met zijn koffer. Dan rijdt hij ook weer terug en vertrek je op de gewenste tijd met z'n allen weer naar het vliegveld.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2016 13:05

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Ja dat zou natuurlijk wel kunnen, zoals June het zegt.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Aug 2016 14:36

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Marin schreef:
Sawadee schreef:Maar je hebt al ingecheckt toch? Dan kan jij de koffers wel al meenemen toch, die van jou inchecken. Andere ff bij je houden tot je man er is en dan kan hij die inchecken toch?

Maar dan kan ze nog niet door de douane en loopt ze alsnog met kind plus twee koffers. Ook niet heel handig.

Maar ik zou gewoon met z'n vieren dan naar de luchthaven gaan op moment dat jullie er gewoon naar toe moeten.


Maar in Eindhoven is er toch niks achter de douane, kan ze net zo goed boven in het restaurant gaan zitten met die koffer van dr man. En dan samen door de douane.
Maar ideaal is het niet natuurlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2016 14:42

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Ja dat is waar haha.
Let's discover the world together.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 01 Aug 2016 17:19

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Ik snap er even niets meer van haha het gaat er enkel omdat ik van de koffers af ben. Door de douane ben je met 15 minuten in Eindhoven. Ik wil juist eerder gaan met Levi zodat wij alvast de bagage kunnen afleveren bij de Transavia balie, aangezien daar altijd een flinke rij staat. Mijn man hoeft dan pas later te komen met Jim zodat we enkel nog door de douane moeten, met alleen handbagage. Maar dat kan dus niet begrijp ik?
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Aug 2016 17:25

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Nee hij moet echt zelf zijn eigen koffer inchecken. Als je kinderen een eigen ticket hebben, dan kan je denk ik wel hun koffertjes inchecken met de boardingpassen.

Maar wat ik me wel afvraag.. Dit is voor jou dan niet van toepassing, maar misschien weet Marin dat.. Je hebt bij Schiphol ook van die zelfservice dropoff dingen voor je koffer, zie je dus geen personeel.. Dan scan je volgens mij je paspoort en je boardingpass. Zou je dan (theoretisch gezien) wel voor een ander een koffer in kunnen checken, als je diegene zijn paspoort hebt? Of moet je nog bijvoorbeeld iets van jezelf scannen, zoals een vingerafdruk ofzo?
Ik heb het nog nooit gedaan, vind het altijd prettiger om gewoon bij de balie in te checken ipv online en dan ook gelijk mijn koffer af te geven. (Omdat je dan een mooie boardingpass krijgt :smile:, vind ik leuk voor mijn grote reizen om te bewaren).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2016 17:40

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Ja theoretisch zou dat wel kunnen via zo'n self service baggage drop off Maar ik meen me te herinneren dat er ook altijd wel een grond medewerker staat die toch je instapkaart wil checken dus ik denk dat dat in de praktijk toch niet kan.

Maar Laced, nee, je kunt naar alle waarschijnlijkheid zijn bagage niet alvast inchecken uit veiligheidsoverwegingen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 01 Aug 2016 18:29

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Bagage van een ander kan je niet inchecken inderdaad.

Vroeger hadden wij een soortgelijk plan; pap zette ons af voor Schiphol, wij in de rij en hij parkeren. Maar we konden toen alsnog niet alle koffers inchecken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Aug 2016 23:45

Re: Vraag over gezamenlijk inchecken / bagage

Marin schreef:Ja theoretisch zou dat wel kunnen via zo'n self service baggage drop off Maar ik meen me te herinneren dat er ook altijd wel een grond medewerker staat die toch je instapkaart wil checken dus ik denk dat dat in de praktijk toch niet kan.

Klopt, die medewerker staat er wel.
08♡02♡2018
07♡04♡2020

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers