Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stress en maagklachten

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Aug 2016 16:51

Stress en maagklachten

Ik weet niet precies wat ik met dit topic wil, want ik wil er niet mee naar de dokter of zo maar misschien herkent iemand dit of heeft iemand hier nog tips voor. En anders heb ik het even van me af geschreven.

Ik heb soms last van mijn buik/maag, hij wordt dan helemaal opgezet en het lijkt alsof er heel veel lucht in zit. Hij is ook hard en het doet pijn bij mijn middenrif. Deze pijn straalt dan door naar mijn rug/schouderbladen, ik heb geen trek en ga ook scheef lopen van de pijn. Zitten doet pijn omdat alles dan dubbel geklapt zit (zo voelt het), lopen gaat moeilijk omdat ik scheef loop en ik moet gewoon huilen van het ongemakkelijke gevoel en de pijn, als ik ga liggen gaat het veel beter. Het komt rustig opzetten,een ongemakkelijk gevoel in mijn middenrif alsof er iets vast zit en het wordt steeds erger. Rust (liggen) verhelpt het dus. Volgens mij komt dit dus door stress omdat ik dit al twee keer heb gehad de dag voordat ik naar huis ging van vakantie of ik iets anders belangrijks moest doen. Het stomme is dat ik dan helemaal geen stress ervaar (niet bewust in ieder geval). Het is dat ik inmiddels weet wat helpt, liggen, want anders zou ik er voor naar de dokter gaan zo vervelend is het op dat moment, als ik dan nog in de auto naar huis moet rijden doet elk bobbeltje in weg ook zeer en weet ik echt niet hoe ik moet gaan zitten. Dit gebeurd ook altijd als ik dus niet thuis ben (want als ik thuis ben heb ik dus geen stress) waardoor ik in ongemakkelijk situaties kom, ik heb het trouwens niet heel vaak hoor.

Iemand nog tips wat zou kunnen helpen? Ik denk zelf dat de enige oplossing is de stress managen of gaan liggen want de rest wat ik tot nu toe heb geprobeerd (Rennie nemen, heel veel water drinken, koolzuur drinken zodat ik kan boeren, juist geen alcohol en koolzuur drinken, stukje lopen helpt allemaal niet). Het lastige is dus dat ik op dat moment geen stress ervaar en het dus moeilijker te managen is :). En hoe reageert jou lichaam op stress?

Alvast bedankt voor het lezen.
<<

Geel

Bericht 01 Aug 2016 19:57

Re: Stress en maagklachten

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Zelf zou ik wel even naar de dokter gaan, want het klinkt niet fijn. Je trekt zelf al bijna een conclusie (dat het door stress komt) en dat kan ook heel goed zo zijn, maar misschien kunnen er andere oorzaken zijn. Het lijkt mij fijn om dat met een professional te bespreken en evt. doorverwezen te worden.
<<

ChiQ

Bericht 01 Aug 2016 20:27

Re: Stress en maagklachten

Is het niet je eisprong? Ik weet dat je maag hoger ligt hoor, maar het komt mij deels bekend voor omdat ik dan weet, o, ja eisprong.. Ebt na een kwartier weg..

Als je die link niet kan maken, zou ik toch even naar de huisarts gaan. Je pancreas zit pal achter je maag en dat kan ook wel eens last geven.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Aug 2016 20:37

Re: Stress en maagklachten

Ik heb stress gerelateerde maagklachten maar die lijken in de verste verte niet op die van jou. Vaak is er dan sprake van maagzuur en niet zulke pijnen.
Ik zou toch echt even langs de huisarts gaan :)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Aug 2016 21:15

Re: Stress en maagklachten

Laat je eens checken op galstenen. Gebeurd het na eetmomenten?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 01 Aug 2016 21:41

Re: Stress en maagklachten

Waarom wil je er niet mee naar een dokter? Als je echt zulk hevige pijnen hebt zou ik toch wel even langs gaan.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Aug 2016 22:41

Re: Stress en maagklachten

Chiq, mijn eisprong heb ik nog nooit gevoeld. Geen idee hoe dat moet voelen. Het duurt altijd wel een aantal uur, maar wordt wel een stuk dragelijker als ik lig. Omdat ik dus vaak op een andere plek ben kan ik niet meteen naar huis dus duurt het dan ook heel lang voordat ik kan liggen.

JustMeDaan: het gebeurd wel vaak als ik uiteten ben. Maar ik voel het al opkomen als ik nog niet echt veel heb gegeten. Ik zit te denken wat ik gisteren allemaal had gegeten voordat ik pijn kreeg maar dat weet ik niet meer zo goed. Ik had wel niet zo regelmatig gegeten maar niet echt bijzonder vet of zo.

Duchess: ik heb het niet heel vaak en ik dacht dat ik zelf wel het antwoord wist (stress dus).

Als ik google op galstenen dan komen de symptomen wel veel overeen, ik heb alleen dus geen bewegingsdrang als ik lig en mijn ontlasting is niet wit/crème van kleur. Zou de stress dit soort aanvallen ook kunnen opwekken?

Dee: je hebt gelijk. Ik heb ook weleens maagzuur gehad en dat is heel anders.

Ik heb ook wel eens dit soort klachten gehad waarbij ik moest overgeven en ben flauw gevallen. Dat was wel weer in een situatie waarin ik het heel druk/veel stress had. Ik zit nu te denken dat stress misschien zo'n aanval opwekt? Ik heb er dus niet heel vaak last van, een paar keer per jaar. Toch maar eens overwegen om naar de dokter te gaan.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Aug 2016 23:34

Re: Stress en maagklachten

Ik nadook niet altijd lichte ontlasting. Als een aanval snel passeerde dan had ik dat niet. Wel toen deze al ruim 48 uur duurde maar toen ben ik op de spoed beland. En ik kreeg het soms al na 1 hap eten. En op het laatst zelfs van een droge boterham. Bewegingsdrang hoef je ook niet te hebben. Had ik in het begin ook niet. Dan gingik slapen/liggen en dan ging het daarna wel weer.
D. 💙14-01-2019💙

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers