Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem123

Bericht 16 Okt 2013 18:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush: leuk het kindeke jezus!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 17 Okt 2013 09:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Kaas ik heb het volgende filmpje gebruikt http://www.youtube.com/watch?v=qgpAPdWzhsk

Bedankt! Het meteen even geoefend en het lukte. :thumbup:
<<

Anoniem12

Bericht 17 Okt 2013 09:39

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Kaas schreef:
Siem schreef:Kaas ik heb het volgende filmpje gebruikt http://www.youtube.com/watch?v=qgpAPdWzhsk

Bedankt! Het meteen even geoefend en het lukte. :thumbup:

Zo doe ik het ook ongeveer. Zonder de knoop aan het begin. En ik haal het draad dus een x aantal keer erdoor.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 17 Okt 2013 09:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja de knoop leg ik ook niet altijd, bij mij verdwijnt die namelijk niet helemaal.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 17 Okt 2013 18:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Romie, is het nog goed gekomen met de boekjes? Jammer dat je de verkeerde hebt gekregen.

Aziraphle, wat enorm vervelend dat dit zo moet lopen!! Ik heb haar hier ook alweer een tijdje niet gezien... Fijn dat de burgemeesters in ieder geval nog wat proberen, dat is netjes.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 17 Okt 2013 22:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Angela, ik had gebeld en zou het goede boekje opgestuurd krijgen. Dus vandaag krijg ik een envelop, zitten er 2 dvd's in! Snap er echt helemaal niks meer van haha! Dus morgen maar weer bellen, ben benieuwd wat ze me dan opsturen!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 17 Okt 2013 22:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hahaha Romie, gaat lekker daar!
<<

Anoniem123

Bericht 18 Okt 2013 16:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Eindelijk is mijn uil af...

Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 18 Okt 2013 18:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Meiden, wat bedoelen ze met een cluster haken? Ik snap er echt niks van. Op youtube al gekeken en daar is het een dubbel stokje. Klopt dat?
<<

Anoniem123

Bericht 18 Okt 2013 18:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Romie schreef:Angela, ik had gebeld en zou het goede boekje opgestuurd krijgen. Dus vandaag krijg ik een envelop, zitten er 2 dvd's in! Snap er echt helemaal niks meer van haha! Dus morgen maar weer bellen, ben benieuwd wat ze me dan opsturen!


haha oh net een soap!

Dit gebeurt ook heel vaak bij bol.com.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 18 Okt 2013 18:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hopelijk krijg ik morgen het goede boekje, en retourenveloppen om die andere spullen terug te sturen.
Leuke muts sarakey! Een sneeuwuil!

Shally, bedoelen ze met cluster haken niet gewoon 2 steken samen haken?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 18 Okt 2013 19:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dit moet gehaakt worden.

Maak een verstelbare opzetlus en haak 3l en 1 st tot een cluster, 2l, *2st-cluster, 2l* (herhaal vanaf * nog 5x. Trek de begindraad voorzichtig aan en sluit de toer met een hv in de derder beginlosse= 6 clusters.

Maar in welke lus moet ik beginnen met het stokje? In de 1e van de 3 lossen? Echt zo irritant dat ik het niet snap. Het lijkt zo simpel.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 18 Okt 2013 20:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik denk dat ze bedoelen dat je groepjes (clusters) moet haken, dus de 1ste 3 lossen en het stokje is de eerste cluster, dan haak je 2 losse en weer 2 stokjes, die 2de stokjes vormen de 2 de cluster. Als je de toer af hebt heb je dus 6x 2 stokjes gehaakt. 6 clusters dus
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 18 Okt 2013 21:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Uhh ok..als ik morgen weer fris en fruitig ben zal ik je reactie nog een keer lezen!!! Haha en thnx
<<

Anoniem 53

Bericht 18 Okt 2013 21:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nou ik heb het gister geprobeerd hoor. Ging op zich best oké, alleen de wol die ik had uit dat pakketje van Action vind ik niet fijn, dus van de week even andere wol halen en verder oefenen.
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 21:30

Re: HaakBrei&Borduur Topic

ShallY schreef:Uhh ok..als ik morgen weer fris en fruitig ben zal ik je reactie nog een keer lezen!!! Haha en thnx

Je haakt in de verstelbare opzetlus en niet in een losse van de eerste 3 losse. Je haakt een magic ring dus met stokjes. Ben je daar wel bekend mee?
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 19 Okt 2013 00:39

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jaaa leuk!! Ik ken sinds een paar dagen ook haken (langleve youtube!) wat een chille "hobby" (a.k.a. bezigheidstherapie) haha. Ik zag een gehaakt knuffeltje op internet en overenthousiast heb ik de halve winkel aan wolletjes leeggekocht, maar een doel had ik natuurlijk nog niet en haken kon ik toen ook nog niet, lol.
Ben nu bezig met zo'n poppetje van "verschrikkelijke ikke" de patronen snap ik maar voor de helft, dus grotendeels doe ik maar wat, maar op zich lukt het wel leuk en gaat het steeds beter.

Afbeelding

:cheering:
<<

Anoniem123

Bericht 19 Okt 2013 08:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Vanille queen, wat kun je al goed haken! Ik vind hem nu al leuk worden.

Romie: idd een sneeuwuil. De 'eisen' waren wit met een beetje grijs. Naja de ogen kon ik niet wit doen anders werd het allemaal wel heel wit...
En mag er nu nog zo'n 1 maken, gelukkig voor een baby die is wat sneller af :thumbup:
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Okt 2013 09:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

@vanilla queen: jij bent wel een geboren talent in haken zeg. Knap hoor! Ik ben al een half jaar met haken bezig en kom niet verder dan rondjes haken,haha.

@rush: ik heb YouTube er weer bij gepakt voor de magis hè ring. Ben benieuwd hoelang ik het weer kan onthouden.
<<

Artemis

Bericht 19 Okt 2013 11:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mijn babydeken is bíjna af, en maar goed ook want degene voor wie ik hem maak staat op knappen :thumbup:
Nog twee touren en ik ben klaar, dan plaats ik even een foto.

Maar ik ben hard op zoek naar een paar patronen: een beanie voor mijn kinderen, patroon voor haaknaald 10. En een omslagdoek voor mezelf, of een lekkere ruime col, niet zo een die na twee keer omslaan strak zit, maar echt een grote. Ook voor haaknaald 10.

Iemand iets liggen? Ik vind maar weinig leuke beanies op internet.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 19 Okt 2013 15:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Artemis, ik heb vorig jaar een beanie gehaakt voor mijn zoontje op naald 10. Gewoon op gevoel, gemeerderd tot ik dacht de juiste grootte te hebben en toen alleen maar rond tot de juiste diepte, snap je? Heb hem 1x uitgehaald omdat hij te groot was, dus heb ik 1 toer minder gemeerderd. Heel simpel.
<<

Artemis

Bericht 19 Okt 2013 16:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, dat heb ik vanmiddag ook gedaan, maar dat kwam erop neer dat ik nu een prachtbeanie voor mezelf heb, want mijn zoon verzuipt erin :thumbup:
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 19 Okt 2013 20:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Haha, nou dan heb je zelf al een mooie muts, een paar toeren minder en hij past je zoontje!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 19 Okt 2013 20:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Romie, wat balen van je boekje, hoop gedoe zo! :nopompom:

Vanille queen , heel goed hoor!

Heeft iemand het boekje 'Knuffels en speelgoed haken' van Maja Hansen? Ik ben op zoek naar het patroon van die tractor. Misschien dat we dan kunnen ruilen?
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Okt 2013 20:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat je kunt doen is het begin van die uilenmuts van ankes haakcreaties gebruiken die hier laatst genoemd werd. Je haakt er dan alleen geen oren aan (of ogen op of snavel op). Hij valt vrij klein dus het kan handig zijn om wat extra toeren te haken, maar dat kun je gewoon af en toe even passen tot hij lang genoeg is. In essentie is dat ding gewoon een beanie met wat poespas ;-).
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron