Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twijfel: tijdelijke pil of niet?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 30 Jul 2016 22:42

Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ik ga eind augustus trouwen en wil m'n menstruatie daardoor uitstellen. Heb dus een tijdelijke pil gekregen, maar nu twijfel ik toch... Zou morgen moet beginnen om m'n komende cyclus 2 weken te verschuiven. De cyclus daarop laat ik dan wel gewoon komen, want die zou dan ruim na de bruiloft/huwelijksreis moeten komen.

Voordelen:
-ik ben niet ongesteld tijdens de bruiloft/huwelijksreis

Nadelen:
-ik kan geen pillen slikken en moet deze dingen 14 dagen lang 3x per dag slikken
-veel bijwerkingen waar ik gevoelig voor ben (hoofdpijn, moodswings, misselijk)
-ben bang om toch doorbraakbloedingen oid te krijgen, had ik ook toen ik gewoon aan de pil was. Kon nooit een maand doorslikken...
-bang dat ik m'n cyclus in de war schop of dat het toch niet werkt zoals we berekend hebben en ik dus toch ongesteld wordt.
-ik ben altijd al heel hevig ongesteld en door deze pil kan het nóg erger worden.
-neem ik die pil niet, dan word ik dus op huwelijksreis ongesteld en ik ben het zo hevig dat ik niet meer kan zwemmen....

Dus eigenlijk ben ik nu toch geneigd om het er op te gokken en die zooi niet te nemen. Ik ben het altijd héél regelmatig namelijk, bijna op het uur nauwkeurig... Ik zou dan 5 dagen ná onze trouwdag ongesteld moeten worden, dan zijn we net 3 dagen op huwelijksreis (we gaan 6 dagen in totaal).
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 30 Jul 2016 22:53

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Waarom ga je niet gewoon tijdelijk aan de normale pil? Hoef je maar 1x per dag te slikken? Scheelt weer :)
Ik zou sowieso aan de pil gaan om je menstruatie uit te stellen, zou echt niet tijdens mijn huwelijksreis ongesteld willen zijn.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 30 Jul 2016 22:55

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Omdat ik daar dus niets aan heb, omdat ik dan alsnog doorbraakbloedingen heb...
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 30 Jul 2016 23:01

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ik dacht dat je alleen bij het doorslikken zonder stopweek doorbraakbloedingen had, dat haalde ik uit je post. In dat geval had je bijvoorbeeld 1 a 2 weken voor je bruiloft kunnen beginnen aan de pil en deze tijdens je bruiloft en huwelijksreis slikken.
<<

Anoniem236

Bericht 31 Jul 2016 08:12

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ik las het ook zoals sawadee zegt, en dan zou ik dat doen.

En een doorbraakbloeding is toch een beetje bloedverlies? Dan zou je dat risico kunnen nemen en dat kan je wellicht wel gewoon zwemmen op vakantie?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 31 Jul 2016 09:15

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ik kan niet tegen de gewone pil, dus dat was ook geen optie.
En doorbraakbloedingen valt op zich wel mee te leven tijdens de huwelijksreis, maar op onze trouwdag wil ik dat toch écht niet...

Maar de vraag is dus: zouden jullie deze tijdelijke pil toch slikken of niks en dan hopen dat ik idd zoals gepland 5 dagen na de trouwdag ongesteld wordt?
<<

Anoniem315

Bericht 31 Jul 2016 09:18

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ik zou het niet doen. Je noemt meer nadelen dan voordelen en zo'n tijdelijke pil is vaak een bom aan hormonen. Troep dus!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 31 Jul 2016 11:35

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ja lastige keuze.. Het was handiger geweest als je het van te voren had kunnen testen of je er goed op zou reageren..
Zeker omdat je aangeeft niet tegen de gewone pil te kunnen, waarom dan wel zo'n hormomenbom als primolut? Zou dat toch wel een risico vinden om te slikken tijdens je bruiloft.
Op welke manier kon je niet tegen de gewone pil?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 31 Jul 2016 12:55

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Moodswings tot en met, labiel, libido van 0,0 en dus doorbraakbloedingen tussendoor (zowel als ik 'm een keertje doorslikte als gewoon zomaar tijdens m'n cyclus)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 31 Jul 2016 19:27

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ik zou liever ongesteld zijn op mn huwelijksreis als moodswings hebben op mn trouwdag.
Ik kan ook heel slecht tegen hormonen en heb ook mega moodswings dan. De menstruatie op onhandige momenten zijn voor mij en mijn omgeving vele malen beter als moodswings.
30-04-2017
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 31 Jul 2016 23:27

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ik zou het niet doen en erop gokken dat je menstruatie later komt.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 01 Aug 2016 09:25

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Bedankt voor jullie reacties. Eigenlijk bevestigen jullie mijn gevoel al, alleen m'n vriend vindt dat ik 'm wel moet slikken.

Al met al is de beslissing al gevallen: door omstandigheden ben ik het gister vergeten te nemen, dus laat ik het lekker zo!
Ik vertrouw er op dat ik gewoon zoals altijd stipt ongesteld wordt, en dan ben ik iig onze trouwdag niet ongesteld. En door stress kan het juist toch altijd later komen...? ;)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Aug 2016 09:39

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Wat je nog wel zou kunnen proberen is een menstruatiecup voor tijdens je huwelijksreis. Die vangt meer bloed op dan een tampon, voor het geval je toch wilt zwemmen bijvoorbeeld.


En leuk dat je vriend dat vind, maar de risicos zijn te groot. Als je zo heftig reageert op de gewone pil lijkt me dat je dat ook krijgt bij Primolut.
Mijn vorige huisarts adviseerde jaren geleden ook om de gewone pil een maand te slikken ivm vakantie omdat daar schijnbaar minder hormomen inzitten dan in die Primolut.

Overigens las ik in de bijsluiter dat voor het verschuiven van je menstruatie je 3 dagen voor je verwachte menstruatie moet beginnen en niet nu al? Of slik je een ander middel?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 01 Aug 2016 10:38

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ja klopt hoor! Ik moet morgen ongesteld worden. We zouden dan deze cyclus opschuiven, zodat ik m'n volgende cyclus ook later begin... Ik word dan (zonder pil dus) ongesteld op 3 en 31 augustus en we trouwen op 26 augustus :)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Aug 2016 12:23

Re: Twijfel: tijdelijke pil of niet?

Ahh ok!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers