Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Deur open laten staan als je boven bent

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2016 10:14

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Ik weet nog dat bij de buren bij m'n ouders vroeger wel eens een 'gek' naar binnen is gelopen, via de garage die open stond, zo door de achtertuin naar binnen, terwijl de moeder met de kindjes boven in bad zat. Super eng, ik hoorde haar gillen! Daar denk ik dan altijd maar aan als ik de deur op slot doe voor ik naar boven ga. Ik geloof niet dat er iets engs gebeurd was verder hoor, dat ie gewoon weer omdraaide en weg liep, maar daar denk ik nu altijd aan, en vind ik het een kleine moeite om even de deur op slot te draaien. Het zal je maar gebeuren.
Let's discover the world together.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Jul 2016 10:15

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Onze tuin ligt ingeklemd tussen andere tuinen. Via de tuin kunnen wij niet weg en anderen dus ook niet naar binnen, tenzij ze eerst door de tuin van de buren gaan en dan over de schutting klimmen. De deur staat in de zomer heel vaak open, ook als ik boven ben of wat dan ook. Als er niemand thuis is, gaat hij dicht en op slot. 's Nachts gaat hij ook op slot.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Jul 2016 10:33

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Eigenlijk altijd wel omdat de katten buiten zijn. Ten tijde van een inbraakgolf deed ik de deur terug op een kier (alsof dat wat uit maakt...haha) maar ik hoor het goed als de schuttingdeur open gaat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 29 Jul 2016 14:00

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Onze achterdeur is standaard op slot behalve als we in de tuin zijn of als het mooi weer is. Ik doe de achterdeur altijd dicht en opslot als ik naar boven ga.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 29 Jul 2016 14:37

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Wij hebben de achterdeur alleen 'snachts op slot, overdag altijd van het slot en ik ga dan ook rustig naar boven:) Maar wij hebben een poort die altijd op slot zit, iedereen incl. wij komt altijd door de voordeur haha..
Wat als het lukt
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Jul 2016 15:09

Re: Deur open laten staan als je boven bent

De deur los is iets uit het noorden. Toen ik in Groningen ging studeren begreep ik ze niet met maak het raam los.
Hier doe ik de deur of de poort op slot als ik naar boven ga.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jul 2016 15:14

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Palmyra schreef:De deur los is iets uit het noorden. Toen ik in Groningen ging studeren begreep ik ze niet met maak het raam los.
Hier doe ik de deur of de poort op slot als ik naar boven ga.

Maar dat is dus niet hetzelfde als wat ik bedoel hier eerder in het topic, want dan vroegen ze je om het raam open te doen lijkt me?

De deur los doen is dus voor mij de deur van het slot af doen. Een raam kan dus ook niet los, want daar zit geen slot op.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Jul 2016 16:13

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Dat bedoel ik yadira. Was meer een reactie op Elliot.Ik kom uit het zuiden en ik heb nog nooit iemand los horen gebruiken als in niet op slot of open.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jul 2016 16:19

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Oh zo. Er is ooit eerder op het forum gesproken over 'het raam los' en toen waren het volgens mij ook forumsters uit het zuiden die dat zo zeiden. Maar als Groningers het raam ook los hebben als het open staat, dan weet ik het ook niet :P
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Jul 2016 18:59

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Ik woon al bijna mijn hele leven in Groningen, maar het raam los (ipv open) heb ik hier nog nooit gehoord. Is het niet iets uit het oosten van het land?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem184

Bericht 29 Jul 2016 19:12

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Palmyra schreef:De deur los is iets uit het noorden. Toen ik in Groningen ging studeren begreep ik ze niet met maak het raam los.

Mijn vriend is Groninger en zet de ramen en deuren gewoon open, ipv los :)

Op de vraag zelf geen antwoord trouwens, wij wonen gelijkvloers vierhoog dus dat is hier niet aan de orde.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Jul 2016 20:14

Re: Deur open laten staan als je boven bent

De achterdeur staat met dit mooie weer altijd open als we thuis zijn. Kan de hond mooi in de tuin liggen. Ook als ik boven douchen ben, want onze hond is heel waaks. De voordeur heb ik wel altijd op de knip, maar dat is meer voor de kids dan voor inbrekers.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2016 20:21

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Suus schreef:Ik woon al bijna mijn hele leven in Groningen, maar het raam los (ipv open) heb ik hier nog nooit gehoord. Is het niet iets uit het oosten van het land?


Nee ik ken het wel uit Groningen van vroeger.
Let's discover the world together.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 29 Jul 2016 20:25

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Yadira schreef:
Kira schreef:Nooit bij stil gestaan om dan de deur dicht te doen of op slot.
Mijn deur is dan dus altijd open, ook als ik ga douchen en langer boven ben.

En als er nou iemand binnen komt terwijl je staat te douchen?


Ik woon pas een maand in een huis en ik heb er eigenlijk ook nog niet bij stilgestaan. Ik douche 's morgens of als er iemand anders thuis is, maar ik ben weleens boven (was aanzetten, iets pakken). Dat is meestal van zo'n korte duur dat ik er echt niet bij stil sta. Ik snap de reden waarom wel trouwens.
L2014 & H2017
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Jul 2016 20:30

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Ik ging vanuit het zuiden naar Groningen en daar heb ik het voor het eerst gehoord en ook vaker dan 1 keer.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 30 Jul 2016 09:57

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Met dit mooie weer staat de achterdeur bijna de hele dag open. Ook als ik douche, op zolder de was aan het doen ben of de hond uit laat. De schutting deur is dan wel dicht, maar niet op slot. De kinderen moeten natuurlijk wel naar binnen kunnen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem168

Bericht 30 Jul 2016 12:46

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Ik laat de achterdeur wel open staan als ik even snel zoon ga verschonen ofzo (zijn kamer ligt aan de achterkant). Maar als ik ga douchen of langer bezig ben doe ik hem dicht. De schutting zit altijd dicht, tenzij we in de tuin zijn en we iemand verwachten.

Edit; met dicht bedoel ik dan dus ook op slot
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 30 Jul 2016 13:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem280

Bericht 30 Jul 2016 12:57

Re: Deur open laten staan als je boven bent

In ons oude huis had ik de voordeur vaak gewoon open staan met mooi weer wanneer ik stond te douchen.
Buren zaten dan buiten in de tuin en hielden altijd alles goed in de gaten.
Achterdeur had ik daar ook vaak dan gewoon open staan.
Of hij zat dicht, maar niet op slot.

Nu zijn de deuren altijd dicht, draaien hem niet extra op slot. Dicht is dicht, dan moet je nog met sleutel naar binnen.
Als wij thuis zijn, is de voordeur altijd open.
Open is hier open. Dicht is dicht, maar niet op het slot of van het slot af.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 30 Jul 2016 13:31

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Nooit. Dan zou de achterdeur altijd dicht moeten zijn, want ik ben zo ongeveer ieder uur wel boven vanwege de kids/huishouden. Ik zet de achterdeur 's ochtends meteen open bij mooi weer. Het scheelt wel dat onze achterdeur uitkomt op de achtertuin en mensen daar niet komen. Ook bekenden komen niet via onze achtertuin naar binnen. Hoewel de poort vrijwel altijd open is. Iedereen komt via de voordeur.

Douchen doe ik trouwens altijd voordat ik naar beneden ga en dus voordat ik de achterdeur überhaupt heb kunnen openen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jul 2016 14:10

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Ja ik douche dus 's avonds. Ook wel eens gelijk na het eten ofzo. Dus dan draai ik de deur wel op slot haha.
<<

Anoniem253

Bericht 30 Jul 2016 14:11

Re: Deur open laten staan als je boven bent

Als ik langer dan 5 min boven ben doe ik de deur altijd op slot.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers