Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winterberg

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 10 Okt 2013 17:07

Winterberg

Wie is er hier wel eens geweest op wintersport? Hoe leuk is het? MIjn man en ik kunnen een beetje skien, niet super goed en aangezien het vanwege de kosten dit jaar geen skivakantie naar Oostenrijk wordt, denken we erover om naar Winterberg te gaan. Welke periode van het jaar is daar de meeste kans op sneeuw?
Ik hoor graag julie ervaringen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Okt 2013 17:10

Re: Winterberg

Ik ben er twee keer geweest.

Als beginner / licht gevorderd vind ik het wel een leuk gebied, aangezien het niet hoog is. Als gevorderde vind ik er niet veel uitdaging aan zitten. Volgens mij zijn wij er een keer in de voorjaars- en een keer in de kerstvakantie geweest. In het voorjaar hadden we geloof ik wel goede sneeuw, in de kerst hadden we beneden in het dal regen. (En nee dat is geen pretje)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 10 Okt 2013 17:21

Re: Winterberg

Wij zijn er vooral vaak in de zomer geweest, één keer eind november en toen lag er nog geen sneeuw. Volgens de mensen daar ben je van begin december tot eind februari normaal wel verzekerd van sneeuw. Als je ernaar toe gaat, moet je echt hier eens iets gaan eten of drinken: http://www.erlebnisbergkappe.de/de/pano ... aurant.php

Dit is een hele leuke zaak met een prachtig uitzicht!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Okt 2013 17:28

Re: Winterberg

Ik ben er niet met sneeuw geweest, maar in de herfst. Het is er prachtig en niet zo ver weg.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 10 Okt 2013 19:45

Re: Winterberg

Wij zijn begin dit jaar in Willingen geweest. Is vlak bij Winterberg en iets rustiger. Voor ons was het de eerste keer skiën. Maar we waren met zus en zwager die echte skiërs zijn. Voor ons was het geweldig, terwijl het voor hun een opwarmertje was voor hun skivakantie naar Oostenrijk. Maar ze vinden het er wel leuk, gaan ook wel vaker voor een paar daagjes.
Wij zouden trouwens eerst begin januari gaan, maar toen was er dus geen sneeuw. Toen eind Januari geweest, en toen lag er een mooi pak.
<<

Anoniem17

Bericht 11 Okt 2013 12:40

Re: Winterberg

Ik ben er ooit met school geweest. Was wel leuk, maar het was mijn eerste x skiën dus ik vond alles nog vrij eng. Ik denk dat het voor de gevorderde wintersporter een beetje saai is.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 12 Okt 2013 12:30

Re: Winterberg

Ik ben er twee jaar geweest, toen wij net begonnen met skieen. De oefenhelling is prima om te beginnen en in de omgeving heb je ook wat leuke afdalingen. Verwacht geen Oostenrijk! Winterberg is ook niet altijd even sneeuwzeker, wij zijn beide keren in een groen landschap aangekomen en werden de volgende dag, of twee dagen later wakker in een wit landschap. Beide keren waren wij er in februari.
2014 2016 2019
<<

Anoniem 3

Bericht 14 Okt 2013 10:45

Re: Winterberg

Als jullie nog niet heel goed kunnen skiën denk ik dat jullie je er prima gaan vermaken. Verwacht alleen niet dat het zo is, zoals in Oostenrijk, want dat is het niet. Ik zou wel proberen de voorjaarsvakantie en de weekenden een beetje te vermijden, aangezien het dan wel behoorlijk druk is.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 16:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 14 Okt 2013 20:51

Re: Winterberg

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het voor ons wel geschikt is, omdat we nog niet super goed kunnen skien. Bovendien verwachten we geen Oostenrijk, maar vinden we het wel leuk om een paar dagen te kunnen skien.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 18 Okt 2013 12:19

Re: Winterberg

wij gaan vrijwel elk jaar een midweekje naar winterberg om te skiën. Ik kan het niet supergoed, mijn vriend een stuk beter. Wij vermaken ons altijd prima. De afgelopen jaren zijn er ook een heel aantal pistes bijgekomen. Ik zou het gewoon doen. Wij gaan trouwens altijd naar centerparcs daar in de buurt.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 18 Okt 2013 18:21

Re: Winterberg

@Plien: in welke maand gaan jullie meestal?
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 18 Okt 2013 18:48

Re: Winterberg

Vrijwel altijd in januari. we boeken wel altijd last minute nadat we de sneeuwhoogte hebben gecheckt
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers