Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

<<

Anoniem176

Bericht 29 Jul 2016 18:02

Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Week 1 is hier net ten einde... poehhhh ben zelf al toe aan vakantie haha. Mijn zoontje van 2 is altijd thuis als ik vrij ben van mijn werk , maar mijn dochter van 4 normaal dus op school.
Die 2 samen zijn zo explosief! Ik kijk er al naar uit om het weekend te mogen werken :palm:


Hoe bevalt het jullie met alle kindjes thuis?
<<

anoniem196

Bericht 29 Jul 2016 18:53

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

E. Is nu al 3 weken vrij.
Ik vind het heerlijk om haar thuis te hebben.
We doen samen dingen zoals buiten spelen, kleuren, knutselen.
Maar ze kan ook prima alleen spelen.
Ze is 3 dagen naar de bso geweest. Deze stonden al vast ivm werk.

Geniet zo veel mee haar omdat ik haar nu de hele dag zie en niet alleen wanneer ze moe uit school komt
<<

Anoniem176

Bericht 29 Jul 2016 18:59

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Ik vind het natuurlijk ook fijn om mijn dochter meer te zien , maar de kinderen samen kosten veel energie.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 29 Jul 2016 19:33

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Dit was ook pas onze eerste week. Ik vind het ook heerlijk. Even geen schoolritme! Zelf ben ik ook lekker vrij (werk op een middelbare school). Maar goed ik heb maar 1 kindje, dus dat scheelt wel.

Maar maandag stond ik in de jumbo. En stond een moeder naast me die na 1 dag al klaar was met de schoolvakantie :laughcry:, ik heb haar succes gewenst de komende 6 weken.
<<

Anoniem219

Bericht 29 Jul 2016 19:37

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Wij hebben er hier nu twee weken op zitten... Ik heb deze twee gewoon gewerkt, en volgende week nog, en dan ben ik 3 weken vrij.

Ik vind het vooral lekker om op woensdag en vrijdag (de rest werk ik dus nog deze eerste 3 weken) niet om 8.30 op school te hoeven staan.

De eerste twee weken als ik vrij ben dan gaat de jongste op maandag en dinsdag gewoon naar het kdv, op maandag ga ik dan samen met de oudste iets leuks doen, alle aandacht voor haar, en op de dinsdagen gaat ook de oudste naar de opvang, en heb ik heerlijk twee dagen helemaal voor mezelf...

De laatste week gaan we op vakantie.

D vermaakt zich over het algemeen wel. Er zijn nu veel kinderen uit de straat op vakantie, en doen we lekker veel spelletjes samen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 29 Jul 2016 20:22

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Wij hebben er nu 2 weken op zitten. Wel zijn wij nog aan het werk, volgende week nog een weekje en dan hebben wij ook 3 weken vakantie.

Ik vond de eerste paar dagen niet leuk, ze waren beiden ontzettend moe en hadden hele korte lontjes. Maar nu ze een beetje bij geslapen hebben is het erg gezellig! Ze hebben het heel erg leuk onderling en ook de jongste vindt het erg leuk dat zijn grote broer en zus er continu zijn. Ik ben het dus nog niet zat! Zelf gaan we nog 2 weken naar Italië en daarna is er nog een speelweek hier in het dorp dus wij komen de weken wel door.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

anoniem203

Bericht 29 Jul 2016 20:29

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Dit is onze eerste week en ik ben nu ook al helemaal opgebrand. Hele dag door krijsen, ruzie, slaan, druk doen, gillen en noem maar op. Mijn oudste zoon was afgelopen woensdag jarig en zondag is zijn feestje. Hij kan totaaaal niet tegen die spanning dus ik heb op het moment echt een ontzettend druk en vervelend kind. En hij steekt natuurlijk ook de jongste aan dus de dagen duren hier ook ontzettend lang met veel gemopper. Ik hoop dat volgende week de rust wat weder keert en dat ze beide wat rustiger worden want dit is echt niet leuk..
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 29 Jul 2016 21:18

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Wij hebben hier inmiddels 3 weken erop zitten, en de eerste paar dagen waren echt vreselijk omdat ze inderdaad ineens uit haar ritme was, moe, kort lontje. Maar nu gaat het echt voortreffelijk! Ik heb een heel ander kind gekregen, op school liet ze qua kennis laten zien niet echt het achterste van haar tong zien maar hier thuis is ze ineens helemaal anders dan voorheen. Ze kan zich focussen, kleurt tussen de lijntjes als een gek, begint wat te schrijven en cijfers en letters te herkennen en ze is ontzettend fantasierijk. Ze vraagt nog steeds veel aandacht, maar niet louter en alleen negatief.

Samen gaat het gelukkig ook goed, maar de jongste is wat makkelijker dan de oudste en meer een volger, dat scheelt. Ze schelen natuurlijk ook echt nog 3 jaar, dus die jongste vindt alles mega tof wat d'r zus doet.

Maar de eerste dagen riep ik, dit zijn de 6 langste weken van mijn leven, en nu zijn er ineens al 3 voorbij! Dus ik hoop ook voor jou dat het goed komt! Gaan jullie nog op vakantie, wij zijn expres al in het hoogseizoen gedaan zodat we de vakantie braken, en niet alleen maar thuis zouden zijn. Ik zag mezelf al 6 weken uitjes verzinnen ;-)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 29 Jul 2016 21:34

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

We hebben er nu twee weken opzitten. Ik vind het ook pittig! Eerste week moest ze echt even bijkomen, was ze hangerig en huilerig. Deze week was ze toe aan meer actie. Ik merk dat ze de sociale contacten mist en probeer om de dag met vriendinnen en kids af te spreken, zodat ze haar ei kwijt kan. Soms zitten we elkaar ook in de weg. Ik ben nu fulltime thuis vanwege m'n verlof (en kan natuurlijk ook niet meer alles) en zij heeft geen opvang meer. Jongste gaat nog wel een dag in de week naar de opvang en op woensdagen is mijn vriend er ook. Maar poeh, wat duren die andere dagen soms lang.. Gelukkig komen mijn ouders volgende week terug van vakantie, dat levert vast de nodige afleiding op.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Jul 2016 21:56

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Hier zijn er al drie weken om. Gelukkig op de helft! Ik had er juist veel zin in, maar het valt me best tegen. Ze zitten elkaar enorm in de weg en het is hele dagen schreeuwen, huilen en vechten. Vooral op slechtere dagen, dan zijn we toch meer thuis. Ik probeer wel regelmatig leuke dingen te gaan doen buitenshuis en dat gaat meestal wel goed. Maar zelfs dan presteren ze het om in een enorme speeltuin precies dat te willen doen wat de ander op dat moment doet.

Aan de ene kant is het fijn om niet aan dat schoolritme vast te zitten en wat vaker leuke dingen te doen, aan de andere kant ben ik deze fase tussen mijn kinderen wel aardig zat. Dus voor de tweede helft hoop ik op veel mooi weer en een beter humeur voor beide kinderen!
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 29 Jul 2016 22:20

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Oh wat fijn om te lezen dat het niet alleen hier pittig is!
Wij hebben er nu 2 weken opzitten.
Oudste is afgelopen week een paar dagen met opa en oma mee geweest op vakantie. Dat was zowel voor hem als mij erg fijn!
Nu is hij weer thuis en vliegen de beide kinderen elkaar constant in de haren.
Alles wat de een heeft wil de ander ook en ze schreeuwen veel.
Spelletjes zijn erg lijfelijk (boven oo elkaar springen) wat natuurlijk weer leidt tot huilen.
De oudste heeft een enorme grote mond en doet alleen maar wat hij zelf wil en ook de jongste is dwars en loopt steeds voor mij weg.
Ik had vanmorgen visite en schaamde me gewoon voor hun gedrag.
Ik vind dit mede door mijn zwangerschap echt heel erg pittig.
En ik zie best op tegen de komende 3 weken waarin ik echt alleen ben met de kinderen.
De laatste week is gelukkig mijn man ook thuis.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 29 Jul 2016 23:08

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Hier is de eerste week ook niet zo heel gezellig. T. is moe en heeft een slecht humeur, samen met N. maakt ze een groot deel van de dag ruzie om wie met E. mag zitten.

Ik hoop van harte dat de komende weken leuker zijn. We hebben in ieder geval een lijstje gemaakt met wat ze deze vakantie graag wil doen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem176

Bericht 30 Jul 2016 01:01

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

parel, wij zijn eind juni al op vakantie geweest.
M. heeft 2e week van augustus nog een week vakantie ( alleen met de kinderen, ik moet werken) en ik de 3e week van augustus ( ook alleen met de kinderen). Dit hebben we zo gedaan om het ons gemakkelijker te maken met opvang tijdens de vakantie, maar heb er spijt van haha.

Nou ik hoop dat het inderdaad hier ook zo gaat zijn , dat het vanaf volgende week beter wordt.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 30 Jul 2016 08:26

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Hier is net de tweede week voorbij en het gaat nu iets beter maar ze waren echt heel huilerig en klierig. Ook tegen elkaar terwijl ze dat normaal nooit zo erg hebben. Vandaag gaan ze voor een paar dagen naar oma :cheering: en daarna gaan we een weekje op vakantie en daarna hebben we nog 2 weken vakantie met z'n allen dus dan zal het ook wel beter gaan want dan gaan we allemaal leuke dingen doen. En dan is de vakantie alweer voorbij.
2010 2012
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Jul 2016 08:39

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Ik had het echt niet verwacht maar hier ging het van de week ook echt moeizaam. We zijn meteen de eerste twee weken op vakantie geweest, dus dit was de eerste week thuis. Maar ze vermaken zich ineens zo slecht, vreselijk gewoon, alles 1 minuut heel het huis op de kopen en ze spelen er 3 minuten mee. Nee alleen op de ipad vermaken ze zich goed, maar dat wil ik gewoon niet.
Gisteren heb ik sochtend al gezegd dat ze er de hele dag niet op mochten, en toch steeds om vragen he.. op een gegeven moment heb ik gewoon een wekker gezet hoe lang ze ergens mee moesten spelen, dat werkte wel en toen ging het ook iets beter.

We hebben van de week ook wel wat dingen gedaan hoor, maar ik wil gewoon niet elke dag van huis moeten, omdat zij zich niet kunnen vermaken terwijl ze dozen speelgoed hebben die niet eens aangeraakt worden.
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Jul 2016 10:26

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Hier ging week 1 verrassend goed, maar ik heb N op dinsdag naar het kdv gebracht en ze zijn op vrijdag naar de gastouder geweest. O ja, en woensdag waren ze bij mijn ouders.
Dus was alleen maandag, donderdag en vrijdagmiddag ;).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 30 Jul 2016 11:04

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Ik vind het wel fijn dat we nu twee ochtenden in de week (dagen dat ik vrij ben) 's ochtends rustig aan kunnen doen.
Maar L moet af en toe wel erg vermaakt worden en vind het op het moment lastig om zelf te spelen. Ze is er ook echt wel aan toe om naar school te gaan na de zomervakantie. Al zegt ze zelf van niet :wink:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 30 Jul 2016 11:36

Re: Schoolvakantie..nog niet voorbij!?

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Wij hadden het de eeerste week heel druk met bezoekafspraken. Zijn nu een week op vakantie en blijven hier nog 12 dagen. Ik hoop vooral dat die laatste 2-2,5 week thuis ook zo gezellig blijven.

Ik word alleen wel moe van het geklets hele dagen. Ze zijn echt geen minuut stil. Maar verder is het tot nu toe genieten :love: .
Afbeelding

I & N juni 2010

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers