Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bedelaars

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 26 Jul 2016 12:23

Re: Bedelaars

Ik heb in Rome in de metro een keer gehad dat een man voorbij kwam schuifelen in de coupe, bedelend voor wat geld. Vervolgens stapt hij bij de volgende halte de coupe uit, rent (!!) naar de volgende, stapt in en doet precies hetzelfde trucje.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 26 Jul 2016 12:45

Re: Bedelaars

Nee, ik geef eigenlijk nooit geld aan bedelaars.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Jul 2016 14:19

Re: Bedelaars

Ik ben ook wel wantrouwend geworden. Samen met mijn vriend een keer een vrouw geholpen die met het OV naar Duitsland moest en geen bruikbare pas had en geen contant geld. Inmiddels heb ik haar al 3 keer hetzelfde verhaal horen vertellen. Grote onzin dus.

Daarmee wil ik niet iedereen over 1 kam scheren. Het valt me gewoon op dat er steeds meer verhalen zijn van mensen die worden opgelicht en daar heb ik geen zin in. Ik kan mijn geld zelf ook goed gebruiken.
<<

Anoniem198

Bericht 26 Jul 2016 14:37

Re: Bedelaars

Urban Naked schreef:Bedelaars geef ik geen geld. Bedelen mag niet en ik ga het niet supporten. Wel koop ik af en toe een daklozenkrant van een dakloze.


Dit idd.

In het buitenland geef ik al helemaal niks vooral als er kinderen bij zijn.
Toen ik in India was zag ik ieniemini baby's met brandwonden en andere verminkingen
die door volwassen worden aangebracht om geld te krijgen.
Hartverscheurend maar hier kan ik niet aan meewerken en wil dat al helemaal niet stimuleren.
<<

Anoniem236

Bericht 26 Jul 2016 14:54

Re: Bedelaars

Ooh Victoria, dat moet mij aan die film denken. Over die jongen die weekend miljonair wint.
Dat gebeurd daar inderdaad echt, vreselijk.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 26 Jul 2016 20:15

Re: Bedelaars

Bij het winkelcentrum hier staat regelmatig een koppel. Als ik nog boodschappen moet doen vraag ik vaak of ik iets mee kan nemen. Ze vragen dan een potje groente, tube tandpasta of een pot pindakaas oid. Dat neem ik dan voor ze mee, geen moeite. Geld geven doe ik nooit.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Jul 2016 21:51

Re: Bedelaars

Bedelaars geef ik niets. Als je nog iets doet voor je geld, wil ik nog wel wat geven. In Spanje heb ik vaak genoeg gezien dat oude vrouwen doen alsof ze amper kunnen lopen en heel zielig zijn en dan opeens gaan ze rechtop staan en lopen in normaal tempo over straat (zodra ze hun spulletjes hebben ingepakt). In Praag zag ik vooral bedelaars destijds die met wonden op hun lijf aandacht proberen te trekken; sorry, maar dat vind ik gewoon ranzig. In India waren het vooral kinderen, maar kon ik er echt niet aan beginnen, omdat ik anders binnen no time tig kinderen om me heen had staan. Enige keer dat ik iets aan een meisje heb gegeven, was ergens op de Filipijnen. Zij werd door haar ouders in de gaten gehouden en op blote voeten (ze was hooguit 10) door een uitgaansgebied rond middernacht (overal glas op straat) telkens weer langs toeristen gestuurd. Net zo lang tot ze iets bij elkaar had verzameld. Ik gunde het die ouders uiteraard niet, maar ik vond dat dit meisje echt niet meer op straat hoorde op dat tijdstip en heb haar toen wel wat geld gegeven. Ik zag het haar afgeven aan haar ouders en toen mocht ze eindelijk ermee stoppen (voor die avond).
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 26 Jul 2016 22:27

Re: Bedelaars

Carrie schreef:
Lotus schreef:In Rome schijnen ze de baby's/kinderen ook een of ander middeltje te geven dat ze blijven slapen de hele dag, anders is het geen doen de hele dag voor het Colosseum zitten met een baby/dreumes.


Dit heb ik ook wel eens gehoord. Wat afschuwelijk, arme kindjes :snik:



Schijnt pure wodka te zijn.
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jul 2016 05:12

Re: Bedelaars

Een enkele keer geef ik wel wat, afhankelijk van de situatie. Vaak word ik geleid door angst, bang om beroofd te worden. Helaas hebben bedelaars een slechte naam door dat soort situaties, waarbij even later je portemonnee weg is. Zo ook in de trein tegenwoordig weer vaak. Daar waar ik dan echt voor, terwijl in sommige situaties het best zou mogen.

Straatartiesten geef ik soms wel wat, vooral als de muziek me raakt. Ik heb eigenlijk als stelregel voor mezelf dat zodra ik merk dat ik van de muziek geniet, betaal ik er voor. Zo had ik ooit in Engeland een shitty day en toen hoorde ik een straatartiest Black Bird van de Beatles spelen en dat was zo mooi dat ik moest huilen. Toen heb ik 'm vijf pond gegeven. Alleen al omdat hij m'n dag maakte. Dat vind ik dan mooi en dat heeft hij dan ook echt verdiend.

Ook hebben we een keer in Myanmar pizza gegeven. We hadden toen zelf pizza gegeten en het was veel te veel en namen een restje mee terug naar de hotelkamer. Lekker voor later, vonden we, dus we liepen straal voorbij een bedelend gezien op de stoep. Eenmaal op de hotelkamer keken we elkaar aan, zeiden we tegen elkaar hoe achterlijk we waren, vieze rijke Westerlingen met hun pizza op hun hotelkamer, hoe egoistisch, en zijn de pizza alsnog gaan brengen naar de familie. Ze waren intussen verplaatst, het was wel even zoeken, maar ze waren er (geloof ik) heel blij mee. Het kindje kreeg in elk geval eten.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 27 Jul 2016 05:22

Re: Bedelaars

Nee ik geef nooit geld, ook niet in het buitenland. Weet in Thailand bijv dat het vaak oplichting is, vaak gedwongen door anderen en zien de "bedelaars" er zelf niets van terug.
Wel een keer in Thailand een grote tros bananen en flesje water gekocht voor een bedelaar vlakbij het vliegveld. Was er al langs gelopen toen ik eten ging halen en wist dat ik dus weer langs hem zou komen.
Kreeg toen een hele diepe wai (buiging met handen tegen elkaar) als dank, hij was er dus geloof ik wel blij mee.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Jul 2016 07:52

Re: Bedelaars

Ik geef echt nooit wat. In Nederland idd niet omdat ik het niet wil stimuleren en in het buitenland ( Europa) zijn het vaak Roma. Zij doen bijvoorbeeld ook aan vaak (zelf)verminking om meer geld bij elkaar te kunnen bedelen, of kinderen worden ingezet. Daarbij vind ik Roma over het algemeen erg opdringerig en daar ben ik niet van gediend. In Zuid-Afrika heb ik ook wel eens eten gekocht voor iemand.
<<

Anoniem316

Bericht 28 Jul 2016 22:47

Re: Bedelaars

Ik geef ook niks. Ik ben van mening dat je in Nederland niet hoeft te bedelen om inkomsten. Dat is een keuze.
En 9 van de 10X wordt je ook nog uitgescholden ook als je te min of niks geeft.
<<

Anoniem249

Bericht 29 Jul 2016 08:24

Re: Bedelaars

Ik geef nooit geld. Er staat altijd een daklozekrant verkoper bij mijn AH, die koop ik vaak een maaltijdsalade, een stuk fruit of een croissant.
Bedelaars geef ik nooit wat, behalve als ik toevallig nog wat eten/drinken in mn tas heb zitten.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Jul 2016 08:25

Re: Bedelaars

In het buitenland geef ik soms iets maar in Nederland nooit. Heb ooit meegemaakt in Nederland dat iemand geld voor eten vroeg. En toen ik aanbood om een broodje voor hem te kopen werd ik uitgescholden.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 30 Jul 2016 10:28

Re: Bedelaars

Dat zal er aan liggen waar ik ben. In NL sowieso niet, demeesten halen er meteen drank of drugs voor. In NL is het ook alleen nodig als je het er zelf naar maakt.

In Parijs zitten vooral veel roma's die de boel oplichten. Ik woonde op een minuut of 3 lopen van de grens van Parijs en ze parkeerden hun goede auto's bij mij voor de deur (gratis) om daarna de metro te nemen naar de binnenwijken.
Afbeelding

I & N juni 2010
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron