Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Okt 2013 12:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zo ik heb eens tijd om achter de laptop te kruipen en uitgebreidt te reageren op iedereen..

@Uiltje; Rennies mag je gewoon hebben tijdens je zwangerschap. Maagzuur is echt zo vervelend, ik heb er ook onwijs veel last van..

@HD; Vanaf welke kant kom jij aanrijden? Wie weet rijdt je wel langs mijn huis? Ik woon aan het velperbroekcircuit ;-) Veel plezier iig, ik las dat het definitief doorgaat! Ik ben benieuwd hoe je het vind!

@Stokstaartje; Goed dat je toch de ziektewet ingaat en dat je op tijd op de rem hebt getrapt! Ik hoop dat je je er snel in kan berusten en kan genieten van je zwangerschap! Want daar heb je nu meer tijd voor ;-)

@Penelope; He gadver wat een naar situatie zo met je vader! Lijkt me onwijs heftig! Maar ook voor jou is het zaak om wel aan jezelf te blijven denken. Het is heel heftig om dit als dochter zo te horen van je vader. Ligt hij in het ziekenhuis? Daar is namelijk ook maatschappelijk werk waar hij mee zou kunnen praten. Ik weet dat het moeilijk is, maar soms is het wel belangrijk om voor jezelf te kiezen, ook in dit soort verschrikkelijke situaties. Bah, ik heb er helemaal kippenvel van. Wat betreft jullie plafond, ik zou toch echt proberen om de woningbouw aansprakelijk te stellen.

@Kajaka; Hoe was de echo??

@MzCharlotte; Hoe gaat het met jou?

@Theezakje13; Joehoe, hoe gaat het? ;-)

@LCN; Kom je ook nog deze kant op? Zou het heel leuk vinden om jou zwangerschap te volgen!

Hier gaat het nog niet je van het. Ik heb nog geen acupunctuur gehad, ik wacht even af hoe het bij mijn schoonzus gaat. Ik ben er toch wat sceptisch over namelijk. Aan het einde van de dag kan ik vaak niet eens meer lopen van de pijn. Mijn man heeft me laatst uit de auto moeten tillen (gelukkig heb ik een sterke man ;-)) omdat ik gewoon echt niet kon opstaan, ik had de tranen over mijn wangen van de pijn. Ik leef ontzettend toe naar mijn verlof, nog 3 weekjes!! Wel nog veel dingen die ik af moet maken en dat zorgt wel voor stress. Verder gaat het hier zijn gangetje, Ruben en ik gaan straks naar het afscheid van een leidster van zijn kdv (waar ik overigens laaiend over ben, haar contract is niet verlengd terwijl zij er vanaf het begin van dit kdv bij is en een onwijs goede leidster is, maar goed).
Over het kaartje zijn we nog steeds niet uit, maar ik hoop dat ik daar vanavond verandering in kan gaan brengen! Ik wil er samen even voor gaan zitten (voor de 100ste keer) en als we er dan niet uitkomen maak ik gewoon een beslissing denk ik. Ben er nu wel een beetje klaar mee haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Okt 2013 14:04

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@ Uiltje: Spannend hoor, morgen wordt het kamertje geverfd he? Mijn man heeft vorige week al veel gestuckt, maar nu moet hij nog een klein deel van de muur en het plafond. Wat fijn dat jullie het kaartje al hebben uitgezocht, het maakt het wel een soort van echt he?

@ Happydobby: Op die manier snap ik wel dat de box meteen intensief gebruikt kan worden. Wij hebben alles gelijkvloers en het appartement is maar een paar vierkante meter groot.

@ Stokstaartje: Ben je al met kaart en naam aan de slag gegaan? Maak je er niet druk om, juist dat soort dingen regelen zich echt wel op tijd. Hoe was de GTT (Suiker Test)? Fijn dat je je serieus genomen voelt en dat er een oplossing is. Natuurlijk faal je niet, maar ik kan me je gevoel wel voorstellen. Ik heb datzelfde.

@ Penélope: Wat een leuke reactie op mijn ambitie om tot 36w te werken. Ik tel ook wel echt af hoor en zoals je hebt gelezen, begin ik ook wel te twijfelen. Jouw verlof is al snel zeg, maar ik begrijp ook wel dat je er naar uit kijkt! Zeker als je nachten al niet meer lekker lopen.
Mijn kat loopt ook als een bezetene achter me aan. Naar de buurvrouw, naar de wc, naar bed, naar bank. Ze heeft voor anderen ook momenteel niet zo veel interesse.
Grappig dat je al vormen van nesteldrang aan begint te nemen. Ik herken dat nog niet, maar goed ik loop ook bijna 3 weken achter op jou. De box staat hier al weken, te meer omdat het de ideale opslagplaats is voor baby-spullen die we nu nog niet in de babykamer kwijt kunnen; het is daar nu namelijk één en al stof.
Oh ja en over de 3d echo, als de kleine eruit is kan het best zijn dat je een compleet ander gezichtje ziet, zeg maar. Ik vind de foto's altijd een beetje vertekenend. Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is of onze zoon van die hele dunne lippen heeft als zijn vader of meer vollere lippen zoals zijn moeder! Wij hebben 9 november een commerciele 3d echo.
Fijn dat je een betaalbare, niet gebruikt bad hebt gevonden!

Wat ontzettend verdrietig van je vader Penélope. Ik kan begrijpen dat je het slecht trekt en natuurlijk slaat dat op je gezondheid. En dan zit het plafond ook nog tegen. Je kan maar zoveel hebben natuurlijk. Hele dikke knuffel voor jou :hug:

@ Steep: Ik heb nu nog een handje vol vakantiedagen, waarmee ik wil kijken of ik de laatste week voor het verlof vrij kan nemen. Ik zit er ook over te denken om direct na het verlof nog wat vakantie op te nemen met mijn 'nieuwe' dagen.

@ Filoria: Jij hier? Hihi! Ik heb een baan waarbij ik eigenlijk veel naar klanten toe moet gaan, dat trek ik slecht dus beperk ik dat. Maar ik denk dat ik de week voor verlof vrij neem.

@ Printje: Dat gevoel heb ik dus ook, ik vind het "zonde" voor mezelf. Ik banjer werksgewijs toch wel makelijk mijn grenzen voorbij. Als je je fit voelt, dan is het natuurlijk ook wel goed te doen. Ik kan me niet meer herinneren hoe het einde van de zwangerschap voor jou was.

@ Kajaka: Hoe was jullie 3d/4d echo? Hoe was de cursus? Leuke groep?

@ Ooh La la: Hoe ver ben jij nu eigenlijk? Ik mis een tikker hihi! Ik zag trouwen in Londen een trui met Ooh La la erop, moet nog even de foto's uploaden. Moest aan je denken! :)

@ Steep: Niet zo lang wachten hoor. Ik begrijp niet zo veel van acupunctuur maar ik heb dan wel zoiets van 'baat het niet, schaadt het niet'. Wat naar dat je zoveel lichamelijke klachten hebt! Veel succes bij het afscheid van de KDV leidster. Het kaartje vond ik niet moeilijk om met mijn man uit te komen, het is alleen de naaaaam... Komt wel.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Okt 2013 14:12

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wat was er trouwens veel geschreven, leuk om weer even bij te lezen. Normaal doe ik dat zaterdag 's morgens, maar morgen hebben we nogal een druk programma.

Ik ben blij om te lezen dat het maagzuurprobleem algemeen bekend is bij iedereen. Ik zit ook aan de Rennies en dat helpt meestal wel. Het eten is voor mij geen probleem, ik kan overal goed tegen!

Verder gaat het zo-zo. Ik heb wat stress om het werk, maar goed contact met HR dus ik voel me wel gesupport zeg maar. Zoals bij iedereen slaan de zorgen op mijn gezondheid en bij mij dus met name op mijn maag. Soms voel ik mijn maag zo inkrimpen zeg maar en dat is pijnlijk. Thuis voel ik me eigenlijk het fijnst. Gisteren voelde ik me niet lekker en toen heb ik in de middag thuis gewerkt, vrijdags werk ik sowieso van huis. Het ging echt niet en ik heb me toch om 12u ziek gemeld. Ik houd wel mijn e-mail in de gaten, maar verder heb ik geslapen eigenlijk. Dadelijk mag ik weer naar de fysiotherapeut.

De kleine houdt mij nog niet wakker, maar ik voel 'm 's nachts wel bewegen als ik naar de wc ben geweest. Ik heb verder totaal geen moeite met slapen, maar ik ben wel doodmoe gedurende de dag. Verder geniet ik van elke beweging die hij maakt, soms vind ik het raar en vaker gewoon heel fijn. Ik maak me zorgen als ik denk dat ik hem niet voel, maar meestal laat hij zeker eens in het uur van zich horen - voelen. Afgelopen week zag ik zo mijn buik een wave maken op een klein plekje, tegen de tijd dat je dat tegen je man kan zeggen is het natuurlijk alweer weg. Mijn man heeft de kleine nog niet gevoeld. Wat dat betreft is hij nu al een muppet, want hij kan heel bewegelijk zijn maar als wij onze handen er dan op leggen, kapt hij er mee.

Oh ja, ik vroeg me af of er interesse zou zijn voor een pre-Mama meeting. Daarbij dacht ik aan een high-tea ofzo in of nabij Utrecht omdat we volgens mij allemaal van alle windstreken komen. Ook dacht ik aan zaterdag 16 of zondag 17 november. Kunnen we even ongegeneerd over zwangerschap, kamers, kaartjes en klachten kletsen :yes:

Fijn weekend!
L2014 & H2017
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 18 Okt 2013 14:20

Re: Winter 2013/2014 mama's!

bedankt voor de lieve berichtjes meiden. Gister voelde het nog als falen, maar dat gevoel is snel de kop in gedrukt!! Sinds gisteravond weer gigantische pijn in mijn re SI gewricht :( Ik heb het nu redelijk geaccepteerd. Ik stel me niet aan ik heb echt pijn dat scheelt. Wat ik straks wel moeilijk zal gaan vinden is de deur uit gaan voor een boodschap of om iets leuks te gaan doen. Ik ben immers in de ziektewet en in nederland heerst toch wel een beetje de cultuur als je ziek bent zit je thuis. En als ik straks doordat ik meer rust heb minder of geen pijn heb zal ik snel gaan denken dat ik er wel een dagje weer bij kan gaan doen. Daar moet ik wel echt voor gaan waken denk ik. Ook ben ik bang voor reacties van familie/vrienden. Bang dat ze denken dat ik me aanstel. aangezien ik de enige tot nu toe ben die in ze ziektewet is gegaan door een zwangerschap. Maar aan de andere kant als ik ga vergelijken met wat voor werk hun doen en ik doe is de mijne lichamelijk vele vele malen zwaarder. Als ik een kantoorbaan had gehad was het makkelijker vol te houden voor mij merk ik nu ik nog in de lesperiode zit. Pff ik moet niet zoveel denken aan wat anderen vinden he, maar meer aan mijzelf. Ik weet het wel, maar die verdomde perfectionisme he :angel:

@Suikertest: het was net 7up zonder prik, met een boel extra suikerklontjes haha. Enigzins wel makkelijk weg te drinken totdat je op de helft bent. Dan wordt het eigenlijk te zoet. Daarna ene moment misselijk andere moment niet. Nuchter vingerprik was 4.3 daarna hebben ze bloed geprikt uit de elleboog, toen moest ik het suikerwater drinken en na 2 uur werd opnieuw bloed afgenomen uit mijn elleboog. Ben benieuwd naar de uitslag, want ben verschrikkelijk bang voor naalden dus dit was al een straf laat staan als ik ook nog diabetes heb en moet spuiten. In die 2 uur kwam het steeds een beetje weer omhoog. Of als ik een boertje moest laten kwam er ook weer wat in mijn mond. Bah. Ook hier regelmatig last van maagzuur. Ook al vanaf het begin eigenlijk

EDIT: heb nog steeds geen tijd gehad om te kijken naar kaartjes en namen, maar daar heb ik straks idd hopelijk meer tijd voor. Soms denk ik weleens. Misschien moet ik gewoon afspreken dat als ik me goed voel ik wel kom werken en als ik teveel pijn heb zoals nu dat ik gewoon thuis kan blijven, maar ik vraag me af of dat wel mogelijk is. Ik weet natuurlijk nooit wanneer ik wel en niet zoveel pijn heb. Zoals vandaag had ik echt niet graag op de OK gestaan. Heeft iemand misschien tips hierover? Ik kan maandag pas bellen voor een afspraak met de arboarts want vandaag was er alleen iemand die waar nam en volgens haar was volgende week de hele week al vol :shock: Maar stom gezegd wil ik niet nog langer wachten. De kogel is nu door de kerk dus nu moet ik eigenlijk ook direct een afspraak om alles te regelen. Niet helemaal reeel natuurlijk maar ben bang dat ik weer iets vind waardoor het toch niet hoeft ofzo :confused:
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 18 Okt 2013 16:05

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Bedankt meiden voor de lieve woorden m.b.t. mijn vader!


Mzcharlotte Lijkt mij erg leuk een meeting! Ik kan alleen 16 november niet dan hebben wij een fotoreportage bij Munk! Ik heb even gekeken voor mij is het 2 uur met de trein maar dat heb ik er wel voor over om jullie te ontmoeten. Ik hoop dat ik dan wel een dagkaartje via een actie kan vinden omdat het anders 50 euro kost...

Is het geen optie dat je vaker vanuit thuis gaat werken als dat voor jou fijner is?
Jammer dat je man de baby nog niet heeft gevoeld. Onze baby is sowieso wel rustig in de buik. Mijn vriend voelt de kleine wel eens maar geen harde trappen of zo. Vanmiddag voor het eerst een keiharde trap tegen mijn ribben wat ik nu nog voel.

Steep Nee hij ligt niet in het ziekenhuis daar is die nu sinds een week uit omdat ze toch niks meer voor hem kunnen doen. Hij woont nu in een verpleeghuis. Hij heeft wel maatschappelijk maar zijn arts adviseert om ook medische dingen met de familie te bespreken..
Zou je de acupunctuur toch niet proberen? Het werkt bij iedereen anders en baad het niet schaad het niet toch?
Wat heftig dat je zoveel pijn had en je man je moest tillen. Gelukkig heb je een sterke man :thumbup:
Vervelend van die leidster helaas hoor je steeds vaker zo'n dingen.

Stokstaartje Dat kan niet dat je alleen gaat werken als je goed voelt omdat het uwv een vast aantal uren door moet krijgen hoeveel je in ziektewet zit. Op mijn werk was dat erg lastig omdat ik voor zoveel uur was ziek gemeld maar soms meer thuis zat omdat het niet uitkwam met beschikbare gezinnen. Je werkgever krijgt een hoge boete als je niet de resterende uren op je werk bent dan waarvoor je ziek gemeld bent.
Zoals je zelf ook al zegt niks aantrekken van reacties van vrienden en familie. Alleen jij kan weten hoe je je voelt!
Bij ons heeft het ook even geduurd voordat we uit de geboortekaartjes waren omdat ik niks leuk vond! Uiteindelijk wel iets gevonden en hun hebben dat aangepast naar onze wensen. Het is wel prijzig maar nu is wel helemaal naar mijn smaak!
De namen hebben we ook pas een paar weken over de meisjesnamen zijn we erg tevreden. De jongensnaam vinden we leuk maar ik heb er geen geweldig gevoel bij maar kom ook niks tegen waarbij ik dat wel heb.


Maandagmiddag komt er iemand van de woningbouw voor het plafond ben eens benieuwd! Volgende week ook met de auto op apk hopelijk wordt die goedgekeurd maar ik heb er twijfels over met name de banden. Hopelijk valt het allemaal niet te duur uit. Afgelopen week heb ik een sollicitatie de deur uit gedaan ben eens benieuwd. Erg lastig om zwanger te solliciteren ook omdat ik dan pas vanaf maart beschikbaar ben. Van mijn werkgever heb ik nog steeds niet gehoord of ik kan blijven. Ze heeft gezegd iets te laten weten zodra ze meer weet...
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Okt 2013 16:25

Re: Winter 2013/2014 mama's!

mzcharlotte schreef:@ Ooh La la: Hoe ver ben jij nu eigenlijk? Ik mis een tikker hihi! Ik zag trouwen in Londen een trui met Ooh La la erop, moet nog even de foto's uploaden. Moest aan je denken! :)


Oh wat grappig :)
Ik ben vandaag precies 22 weken. Heb het idee dat ik mijlen ver op jullie achter loop, haha.
Zal snel een nieuwe ticker maken, ik mis 'm zelf ook een beetje!

Verder gaat het hier goed. Buik groeit lekker en mooi naar voren. Vooraf was ik bang dat ik zou 'ontploffen'. Dat is tot nu toe gelukkig nog niet het geval. Afgelopen week heb ik wel wat last van m'n lies gekregen. Ik wacht het weekend nog even af, maar anders bel ik maandag de vk even om te kijken of het echt bekkenpijn is en wat ik het beste kan doen.

Vanmiddag hebben we het kamertje leeggehaald en de verhuisdozen met troep naar de kringloop en de stort gebracht. Het ledikantje staat ook al, maar er moet nog een matrasje enzo in.

Ook zijn we bezig geweest met het geboortekaartje. We willen graag een speciaal kaartje en daar hebben we een opzetje voor gemaakt en bij een drukker een offerte opgevraagd. Jammergenoeg zijn ze zó druk dat we pas in januari 2 ontwerpen toegestuurd krijgen. Maar goed, dan hebben we hopelijk iets heel moois. Voordeel is wel dat we tot die tijd nog even kunnen sparen... Word echt moe van mijn te dure smaak :nopompom:

Ik zal wat beter m'n best doen om mee te schrijven de komende tijd!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 18 Okt 2013 17:45

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Na een radiostilte van weken van mijn kant ook weer eens een berichtje. Ik werd erg opgeslokt door mijn nieuwe opleiding en bijpassende 46-urige werkweek en heb wel af en toe meegelezen, maar vond niet de energie om ook nog te schrijven. Sorry, ik ga vanaf nu weer beter mijn best doen!

Qua zwangerschap gaat alles hier eigenlijk prima. Ik voel ons mannetje veel en mijn buik wordt steeds zichtbaarder, wat nu ook zorgt voor reacties van onbekenden. Best leuk!
Verder hebben we een paar weken geleden het wiegje, ledikantje en de kinderwagen besteld. Nu nog wachten tot alles geleverd wordt en dan het kamertje langzaamaan eens wat op orde brengen. Ik voel nog niet echt haast :D

@ Ooh la la: Leuk dat jouw buik ook steeds duidelijker wordt. En ik heb ook het gevoel stukken achter te lopen op de rest in het topic, maar wij 'schelen' eigenlijk maar een paar daagjes. :)

@ Steep: Wat vervelend dat je zoveel klachten hebt, gelukkig bijna verlof!

@ MzCharlotte: Leuk dat je binnenkort een 3D echo hebt, wij gaan dat niet laten doen denk ik, maar ik vind het wel gek dat we ons kleintje dan nu misschien helemaal niet meer zien tot hij geboren is.

@ Uiltje: Wat leuk al een kaartje uitgezocht. Waar hebben jullie besteld? Of wil je dat liever niet zeggen?

@ Stokstaartje: Wat vervelend, ook al zo'n bekkenklachten. Goed dat je naar je lichaam luistert en een stap terug doet. Probeer je niet te laten tegenhouden om juist wel naar buiten te gaan en in beweging te blijven, dat is alleen maar goed voor je lijf inclusief bekken.

@ Iedereen die ik nu vergeten ben: Sorry, maar ik moet weer even inkomen. Ga mijn best doen!
Afbeelding
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 18 Okt 2013 17:46

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oh, zie nu dat mijn ticker het niet doet. Wie heeft de gouden tip? Ik heb nu de HTML code gekozen, moet ik een ander format kiezen?
Ik ben echt een digibeet.. :lol:
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Okt 2013 18:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb net alle mogelijke opties geprobeerd.
Je moet de BBcode hebben van de lilypie site. Staat in hetzelfde rijtje als de HTML voor forum.

Die kun je gewoon plakken in je profiel en that's it!

Ben blij dat wij maar een paar dagen schelen Mouette! Kunnen we elkaar een beetje in de gaten houden qua ontwikkeling, leuk!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 18 Okt 2013 18:34

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Gelukt! Dank je wel Ooh la la :D
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Okt 2013 18:37

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Graag gedaan!

Weet jij al of je een jongetje of meisje krijgt? Of willen jullie het een verrassing houden?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 19 Okt 2013 06:27

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ooh la la: wij krijgen een jongen! We hebben met 15 weken een geslachtsbepaling laten doen en daar was het (voor de echoscopiste dan :P ) duidelijk te zien. Bij 20 weken werd het nog eens bevestigd.

@ all: ik heb mijn eerste streep/striae ontdekt! Op de onderkant van mijn buik.. Nog meer meiden zo vroeg al strepen? Ben bang te eindigen als een zebra! :thumbdown:
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Okt 2013 06:52

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Mouette; Niet zo vroeg al.. maar ik meld me wel als tijger. Kadootje van Ruben in de laatste week en nu krijg ik er steeds meer bij.. Gelukkig heb ik een gekleurde huid en zie je er bijna niks van.

@Penelope; hmm lastig idd als ze dat wel adviseren. Ik snap hun gedachtengang wel, alleen denk ik dan niet dat ze beseffen hoe zwaar het jou belast. Lekker onduidelijk ook dat verhaal van je werkgever.. Sterkte, het is zo zeker geen leuke tijd.

@MzCharlotte; leuk idee van de meeting! Moet ff kijken of ik dan kan...

Oeeeh plicht roept, Ruben wil een broodje en wordt driftig... lekkere start van de ochtend weer!!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 19 Okt 2013 09:23

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mouette en Ooh la la: Ik ben ongeveer net zo ver als jullie. Leuk! Ik heb trouwens nog geen nieuwe striae ontdekt. Ik heb van mezelf al striae op mijn buik maar nog geen nieuwe strepen gezien gelukkig. Hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ik heb het idee dat het na de 20 weken bij mij ineens hard gaat qua kilo's. Ik heb ook veel meer honger.

Mzcharlotte: ik vind de meeting een heel erg leuk idee. Ik kan alleen het betreffende weekend niet. En daarna wordt het voor mij sowieso lastiger iets te plannen omdat alle weekenden al redelijk vol zitten tot het einde van het jaar... Ik kan dus helaas niet. Ik heb trouwens ook steeds vaker last van maagzuur. Vooral 's avonds.

Stokstaartje: vervelend dat je zoveel last van bekkenklachten hebt. Ik werk zelf al een aantal weken minder i.v.m. harde buiken. Het oorspronkelijke doel was dat we zouden gaan kijken of ik mijn uren wel weer wat kon gaan opbouwen maar ik merk dat als ik teveel doe dat ik dan direct weer een pijnlijke harde buik krijg. Ik vond het ook moeilijk te accepteren dat ik minder moest gaan werken maar dit is uiteindelijk wel beter voor me.

Hier gaat het op zich wel goed. Het behang voor het kamertje is binnengekomen en verder weinig bijzonderheden eigenlijk. Ik heb aanstaande vrijdag de suikertest. En de kraamzorg heeft gebeld om een afspraak in te plannen. Wat kan ik hiervan verwachten?
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 19 Okt 2013 23:04

Re: Winter 2013/2014 mama's!

bedankt voor jullie lieve worden dames! Hier vandaag de 3d echo gehad. Vond het superleuk en mooi! Mijn vriend ook ondanks dat hij het eerst niet nodig vond hihi. Aan het eind van de echo ben ik dan toch gezwicht onder mijn nieuwsgierigheid en weten we dus het geslacht. Ene kant errug leuk om het te weten en aan de andere kant had ik het ook niet erg gevonden als ik het nog steeds niet wist. Eigenlijk is mijn mening dus nog steeds niet veranderd in vergelijking met een paar weken geleden alleen weet ik nu wel het geslacht en toe niet haha

Nou ik zal jullie niet langer in spanning laten. Zo zwaar als ik er van overtuigd was dat ik een jongetje in mij droeg zo zwaar zat ik ernaast en heeft mijn vriend gelijk! We krijgen een dochter :cheering:
Afbeelding
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 20 Okt 2013 13:53

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@steep, ja ik ook echt niet prettig dit gelukkig helpen de kauwtabletten wel :)
Wat vervelend zeg dat je zn last hebt :( Is het jullie nog gelukt met het geboortekaartje?

@mzcharlotte, ja kamertje is nu af :D kamertje is geverfd en we hebben net de stickers erop geplakt dus zal straks even kijken of het lukt om hier een foto te uploaden .
Wel fijn zeg dat je je gesteund voelt, let vooral op jezelf en de kleine !
Blijft bijzonder he om je kleintje te voelen :D ik vind alleen soms vervelend als ik midden in de nacht wakker word van getrappel in me buik en ik nog wel kan slapen ;) val dan ook vaak daarna slecht in slaap maar vind het stiekem ook wel erg fijn om te voelen :cheering:
Leuk idee van de meeting ! Ik moet even kijken of ik kan want vriend en ik wouden in november nog weekendje weg dus zal even van de week kijken wanneer we willen gaan :)

@stokstaartje, ik ken dat wel een beetje maak me ook altijd druk om wat anderen kunnen denken/vinden terwijl het achteraf eigenlijk gewoon belachelijk is want je gaat toch zelf echt voor.. maarja je hoofd denkt er soms anders over ;)
Maar waak voor je eigen gezondheid ! Gefeliciteerd met jullie dochtertje ! :cheering:

@penelope, Wel fijn dat er iemand voor het plafon komt en hopelijk valt de apk mee.. wij moeten in januari dus hebben gelukkig nog even ;).
Ik ben ook aan het solliciteren en is niet ideaal nu je zwanger bent , heb wel nul uren contract maar wil het liefst wat vastigheid en op mijn huidige werk is nu een vacature stop ivm de bezuinigingen . En zit al ruim maand thuis omdat ik niet mag werken ivm agressie van clienten. Heb wel een gesprek staan volgende week donderdag voor minimaal 8 uur maximaal 28 dus ben benieuwd, heb niet in de brief gezet dat ik zwanger ben . Zit nu al in de stress hoe ik dat ga zeggen , heb eerst gesprek maar moest wel meteen diploma en id meenemen.. beste is denk ik om het gewoon over me heen te laten komen.

@oohlala. jeej wat druk zeg bij de drukkerij , nog even geduld hebben dus ;)

@mouette, jeej is dat niet pittig dan ? petje af hoor voor jou !Wanneer ben je precies klaar met je opleiding dan :)
Leuk zeg dat je al spulletjes heb gekocht :) We hebben het kaartje besteld bij kaartje2go.nl :) hij is erg leuk, tenminste dat vinden wij :)
Hier ook al straie :thumbdown: flink paar strepen en heb ook al paar spataders ontdekt :(

@isabel, wat voorn behang hebben jullie besteld dan ?

Hier gaat het verder goed op de misselijkheid na ;) druk maar gezellig weekendje gehad .
Vriend heeft de kamer gisteren geverfd en we hebben net de stickers op de muur geplakt en is erg leuk geworden , zal zo proberen foto`s te plaatsen :) de moet nog wel het een en ander opgehangen worden en wat opgeruimd worden maar het grote werk is gelukkig gedaan.
Vandaag heerlijk dagje thuis beetje aanrommelen , moet dinsdag weer voor controle naar de verloskundige :)
Heb trouwens gisteren mijn kraampakket van zilverenkruis ook gekregen, erg handig alles zit in een plastic doos op wieltjes :)
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 20 Okt 2013 13:58

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Iemand enig idee hoe ik een foto upload hier :nerd: ?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Okt 2013 16:40

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje, je zal ze eerst op een site moeten loaden (photobucket, mijnalbum bv) en daarna kan je de link van de foto kopieëren. Je plaatst 'm dan door [img ]te typen, link te plakken en af te sluiten met [ / img]. Nergens spaties tussen.

Mijn man heeft vandaag eindelijk de kleine gevoeld, we hadden 'm te pakken. Ik werd er helemaal emotioneel van, vond het zo'n mooi moment. :dance:
L2014 & H2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 20 Okt 2013 17:39

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zoo.. Ik heb ook eindelijk even tijd om te updaten. Van de week dus onze eerste samen bevallen cursus gehad. We zijn met een mooi klein groepje. In totaal 4 stellen. Waarvan wij het eerst zijn uitgerekend. We hebben nog niet heel veel gedaan, even een voorstel rondje enzo. En daarna wat stellingen de groep in gegooid waar iedereen op reageren moest. Vond het wel leuk en heb al weer zin in volgende week.
Donderdag hebben we de 3D/4D echo gehad. Was echt bijzonder mooi! Ons kleintje ging er mooi voor liggen, al zat het wel weer steeds met de handjes bij het gezichtje. Maar na wat wakker schudden gingen de handjes soms wel even weg. Haha. Ik heb een lekker bol kindje in m'n buik. Qua groei liep het een weekje voor. Maarja ik was zelf bij de geboorte ruim 4 kilo en 54 cm dus dat ie lekker bol is is niet van een vreemde. Zie hier 2 fotootjes.
Afbeelding
De mensen die de foto zien zeggen allemaal hetzelfde geslacht, ik ben benieuwd wat jullie denken :D.

Het idee van een meeting vind ik erg leuk, ben wel benieuwd naar iedereen in het echt. Al moet ik wel even kijken of het haalbaar is. Utrecht is voor mij 2 uur met de auto.

Uitlje, ben je ook weer misselijk? Of is je misselijkheid nooit weggeweest? Ik ben namelijk de laatste dagen ook vaak weer wat misselijk. Heb niet hoeven overgeven, maar ik voel me steeds zo naar in m'n maag. Ik heb en honger, ben misselijk en tegelijk voel ik me ook heel vol. Ook als ik bijna niks heb gegeten.
Ben trouwens benieuwd naar je kamertje, hopelijk lukt het foto's te plaatsen :D .

Stokstaartje, toch gezwicht?! Haha! Maar wat leuk, een meisje!! Ze vroeg bij ons ook steeds op het eind, is er nog iets wat jullie graag willen zien?? Wij nee.. Zo is het wel goed. Haha. Ik word nu ook wel erg nieuwsgierig hoor. Maar vind het toch ook nog steeds wel leuk dat het een verassing is.

Isabel, je kraamzorg is er vroeg bij. Of zijn die van mij gewoon laat? Dat kan natuurlijk ook. Weet dus niet wat je verwachten kan, hier nog niks gehoord.

Mouette, jeetje 46 uur werken en dan ook nog leren. Knap hoor!

Mzcharlotte, hier gaat het vaak net zo met de schopjes van de kleine. M'n man heeft m wel al meerdere keren gevoeld hoor. Maar vaak als ik zeg dat de baby druk is, en hij gaat voelen, dan stopt ie d'r mee. Haha. Vanmiddag lag ik ook even en ging m'n buik flink heen en weer, riep ik m'n man ook. Toen was het natuurlijk ook gebeurd met de pret. Ik vind het gewoon ook zo lekker bijzonder voelen als de kleine beweegt. Vraag me dan af wat wat is. Voetjes, handjes of hoofdje? Kon ik zelf maar in mijn buik kijken, haha.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 20 Okt 2013 18:11

Re: Winter 2013/2014 mama's!

* weg
Laatst gewijzigd door Uiltje op 21 Okt 2013 18:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 20 Okt 2013 19:59

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@ Steep: Bekend probleem dus van die striae. Ik had aan mijn puberteit alleen een paar heel kleine streepjes op mijn heupen overgehouden dus hoopte de dans te ontspringen. Maar ik ga mijn tijgerstrepen dus ook wel verdienen verwacht ik. :laughcry:
Lijkt me best een pittige combi trouwens, zo met zo'n kleintje wat al rondloopt en een zwangerschap. Beleef je het ook anders dan de eerste keer?

@ Isabel: Leuk dat het behang binnen is! Wat hebben jullie besteld? Klinkt ellendig die suikertest, is dat iets standaards en kan ik dat dus ook nog verwachten?

@ Stokstaartje: Een meisje, wat leuk! Gefeliciteerd! :queen:

@ Uiltje: Nog een met strepen. Toch wel 'fijn' om te horen, ik had al het idee dat het idioot vroeg was maar lijkt dus (helaas) toch wel normaal te zijn.
De combinatie zwanger zijn/opleiding/werken is soms best pittig, maar ik ben wel heel dol op mijn werk dus dat maakt het toch goed vol te houden. En ik hoef gelukkig niet zwaar te tillen/veel te lopen o.i.d., dus dat scheelt! Ik ben net begonnen aan mijn specialisatie dus heb, als ik geen verdere vertraging op loop, nog 3 jaar voor de boeg.

Wat een lief kamertje hebben jullie er trouwens van gemaakt. Fijn idee dat alles dan zo'n beetje klaar staat voor de komst van je baby.

@ Kajaka: Wat een mooie echofoto's! Je kunt het gezichtje echt al heel goed zien zo, echt bijzonder.

Hier hebben we gister de commode gekocht, die ik vandaag in elkaar heb gezet. Altijd leuk, Ikea meubels knutselen :thumbup: ! En daarna heb ik de lades netjes ingeruimd zodat al het babyspul nu bij elkaar is. Nu nog wachten op het ledikant, een wandje behangen en een paar planken monteren boven de commode en dan is het wel zo goed als af.
Heeft iemand trouwens een goede tip voor greywash eiken of sloophouten wandplanken? Ik zoek me suf op internet, maar vind alleen planken van 200 euro per stuk en dat gaat toch net iets te ver. :thumbdown:
Afbeelding
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 21 Okt 2013 11:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@mouette, dat scheelt al een hoop dat je je werk met veel plezier doet :) Ja ben wel blij dat het grootste gedeelte nu klaar is ;) straks komt de decembermaand er al weer aan en dan heb je het druk genoeg.

Even vraagje , ik wil nog een nieuwe pyjama voor als ik bevallen ben aangezien ik nu alleen maar bij elkaar geraapte dingen heb :P en wil er toch wel een beetje fatsoenlijk bijliggen in het ziekenhuis en kraambed . Hebben jullie nog tips waar te kijken?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 21 Okt 2013 11:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Uitje; gaaf joh jullie kamertje!!. Ik heb voor de bevalling van Ruben een stretch slaapjurkje van de Hema gekocht. Die ga ik bij deze bevalling weer dragen. Rekt goed mee en zit heerlijk.

@Mouette; Cool he om alles in elkaar te zetten! Dat vond ik bij Ruben ook zo leuk! Ik heb nu de commode anders ingedeeld (ene kant voor Ruben, andere kant voor de baby). Nu nog de kledingkasten.. Das echt een enorme berg voor mij.. Eerst het dressoir uitmesten, dan onze papierkast (is gewoon een kledingkast van de ikea, 1 kant leg en 1 kant hang), want dat wordt de nieuwe kast van Ruben en dan de babykast met alle oude kleertjes van Ruben sorteren..
Deze zwangerschap is idd heel anders. Ik ben veel minder met de baby bezig maar meer met hoe onhandig het is. Dat vind ik m wel jammer, zo had ik het me totaal niet voorgesteld namelijk.

@Kajaka: Wat een gave foto's! Ik vind het moeilijk om te zeggen, maar het lijkt me meer een jongenstoet! Haha!

@Stokstaartje; Wat leuk!! Een meisje!! En nu los op de kleertjes? Houden jullie het voor je?

@All:Nog steeds geen beslissing genomen over het geboortekaartje! Man had vrienden uitgenodigd dit weekend en gister was hij zelf weg.. Vanavond poging. ..? Mijn arme kleine man is ziek. 39,5 en alleen maar hangen, kroelen en huilen. Hij heeft pijn in zijn buik en wil niet eten en drinken. Hij ligt nu bij me in bed te slapen. Dus ik doe ook ff de ogen dicht..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 21 Okt 2013 13:00

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@uiltje, ik was naar Anouk idd.
Rennies mag je gebruiken idd. helaas is hier het effect maar tijdelijk.
ik had een tuniekje aan met de bevalling, deze is nooit uitgegaan haha.

@oohlala, gaviscon drank is ranzig haha. vind gaviscon ook te duur. je betaald voor het merk.

@steep, we waren via A15 gereden vanwege file A12, terug wel langs je op gereden. we hadden mooie parkeerplek bij rijnhal.
Beterschap met R.

@mzcharlotte, meeting lijkt me leuk maar dat weekend werk ik. (als ik nog werk haha)

@penelope, hoe is het met je plafond?

@mouette, leuk dat je er weer bent.
hier geen stiae, bij de vorige schoten er de laatste week nog een paar stepen in helaas maar niet heel ernstig

@isabel, kraamzorg steld vragen en legt uit hoe het allemaal werkt.

@stokstaartje, wat leuk een meisje! kan je nog een beetje roze shoppen.

@kajaka, wat mooi!

niemand vergeten?

hier vrijdag naar een anouk geweest, supertof maar mijn rug lag eraf, rotstoelen. :thumbdown:
nu 2 nachtjes gewerkt, merk nu wel dat het pijn gaat doen. even aankijken dus.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem57

Bericht 21 Okt 2013 13:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dames, tegen maagzuur helpt het laten staan van koolzuur (frisdranken) en zure producten zoals sinaasappels. Verder veel zuivel zoals vanille vla eten, dat verlicht de pijn. En van Rennies mag je er 16 (!) per dag, maar pepermunt doet eigenlijk net zo goed zijn werk. Succes!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers