Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pseudokroep?

<<

Patsy

Bericht 29 Jul 2016 07:35

Pseudokroep?

Ik ben zo geschrokken vannacht!

Onze oudste werd ineens heel benauwd wakker, hij klonk als een zeehond en gierde met ademhalen. Zo eng!
Na een tijdje bij mij gezeten te hebben werd hij weer rustig en is gaan slapen. Een paar uur later begon het weer. Ik ben bij hem op zijn kamer gaan liggen en na een tijdje werd hij rustig en ging weer slapen. Om 3 uur later weer, op dezelfde manier, wakker te worden.

Is dit nou pseudokroep?

We hebben hem iedere keer een pufje gegeven, die we van de huisarts hebben gekregen voor als hij verkouden is en benauwd. Kunnen we nog meer doen?
<<

Anoniem251

Bericht 29 Jul 2016 07:39

Re: Pseudokroep?

Dat klinkt inderdaad heel eng. Als het echt pseudokroep is, kun je ook de douche aanzetten en ernaast gaan zitten.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Jul 2016 07:55

Re: Pseudokroep?

Klinkt inderdaad als pseudokroep. Dat is inderdaad schrikken he.
Mijn zoontje heeft het nu ook al een paar keer gehad dn ik ga dan met hem buiten zitten. Frisse lucht helpt goed bij hem. Soms stomen maar daar raakt hij van in paniek. En rustig blijven maar dat bleef je al zo te lezen.
<<

Patsy

Bericht 29 Jul 2016 07:59

Re: Pseudokroep?

De eerste keer raakte ik een beetje in paniek, toen nam mijn man het even over. Later ging dat beter. De tweede en derde keer bleef ik rustig, maar toen M weer sliep lag ik te rillen in bed. Het ziet er echt eng uit, was zo bang dat hij zou stikken.

Frisse lucht en de douche ga ik onthouden!

Nu is er niks meer aan de hand, hij staat automerken op te noemen met de autoweek voor zijn neus. Pfieuw!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Jul 2016 08:48

Re: Pseudokroep?

Yes. pseudokroep it is! Fijn dat het wel weer afzwakte.

Stomen in de douche helpt bij B nooit, frisse (t liefst vochtige) buitenlucht vaak wel een beetje. Helaas eindigen wij vrijwel altijd op de HAP en moet ze of verneveld worden, of moet er een shotje medicijnen in.
<<

Patsy

Bericht 29 Jul 2016 09:23

Re: Pseudokroep?

O jeetje, dat is helemaal heftig Lejow! Arme B en arme jullie. Ik heb net contact met de huisarts gehad, die zei ook dat naar buiten gaan met vochtig weer vaak het beste helpt.

Komt het bij jullie meestal meerdere nachten achter elkaar?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Jul 2016 09:42

Re: Pseudokroep?

Katrien schreef:O jeetje, dat is helemaal heftig Lejow! Arme B en arme jullie. Ik heb net contact met de huisarts gehad, die zei ook dat naar buiten gaan met vochtig weer vaak het beste helpt.

Komt het bij jullie meestal meerdere nachten achter elkaar?


Nee, dat gebeurt maar heeeeeeeeeel soms. Meestal horen we het overdag al aankomen, door een bepaalde soort hoest, dan krijgt ze 's nachts een aanval en blijft ze vervolgens een dag of wat (soms 2 weken :O ) flink zeehonderig hoesten.
Ze ademt 's nachts dan wel pieperiger, maar slaapt er dan vaak zelf wel doorheen.

Ze is nu gelukkig op een leeftijd dat ze zelf weet dat ze rustig moet blijven. Toen ze nog jonger was, was het een groot drama. Van paniek ging ze hard huilen, waardoor ze nog benauwder werd, nog harder ging huilen enz..
<<

Patsy

Bericht 29 Jul 2016 12:50

Re: Pseudokroep?

O gelukkig, dat bied hoop voor vannacht. M is nu schor, ook niet raar natuurlijk.

Fijn dat B nu weet datze rustig moet blijven en knap dat ze dat ook kan. Ik merkte vannacht dat hem afleiden kan werken om rustig te worden, dus dat blijf ik sowieso doen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 29 Jul 2016 19:46

Re: Pseudokroep?

Hier ook ervaring, gelukkig niet zo erg als bij lejow. De eerste keer schrok ik me ook wild en heb ik meteen de hap gebeld en mochten we meteen langs komen. Als het nu voor zou komen, zo ik eerst stomen en dan een frisse neus halen. Dat werkt hier het beste.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 29 Jul 2016 20:18

Re: Pseudokroep?

Mijn dochter heeft het ook regelmatig, ze krijgt dan paracetamol en we gaan met haar naar buiten. We lopen even een rondje, dan gaat ze bij ons in bed en na een tijdje vraagt ze of ze terug mag naar haar eigen bed. Dan valt ze wel weer in slaap. Soms gebeurt het meerdere keren in de nacht maar vaak ook maar een keer.
2010 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder