Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan ik dit eisen?

<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 11:03

Kan ik dit eisen?

Vroegah zat ik op een site met een forum en als je een beetje Googlewerk verricht, kan je vrij simpel al mijn forumberichten achterhalen, die zijn nog gewoon gekoppeld aan je profielnaam. En laat ik zeggen dat ik toen ik 15/16 was niet echt oplette wat ik plaatste. Enkele jaren heb ik daar mijn profiel laten verwijderen en daarvoor heb je de kans om je berichten te verwijderen, dit ben ik toen vergeten of heb ik gewoon zo gelaten.

Nu wil ik heel graag die berichten verwijderd hebben. Of in ieder geval dat de koppeling met mijn profielnaam weg is. Maar die website (gewoon nog helemaal actief) wil er niet aan mee werken, omdat dit geen dringende reden is. Zij vinden dat niemand mij aan die berichten kan koppelen, terwijl iemand in mijn omgeving het al wel gevonden heeft.

Anyway, ik wil gewoon dat zij mijn forumberichten verwijderen. Kan ik dat eisen? Iets wat ik zelf geplaatst heb, moet ik toch ook 'zelf' weer weg kunnen halen wanneer ik dat wil? Ik snap ook wel dat ik toen beter had moeten nadenken, maar dat had ik wel over meer dingen moeten doen. Ik wil gewoon niet dat iemand dat soort dingen leest.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Okt 2013 11:11

Re: Kan ik dit eisen?

Of je dat juridisch gezien kunt eisen bedoel je? Ik weet het niet, maar ik ben bang dat je achteraf moeilijk kunt bewijzen dat die dingen van jou zijn. Wat je wel kunt doen is Google verzoeken om die zoekresultaten te verwijderen. Mijn ervaring met Google is dat zij best welwillend zijn. Ik heb ook wel eens dingen van mezelf van Google laten verwijderen, ik hoefde toen alleen maar een mailtje te sturen en binnen een paar dagen was het geregeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 18 Okt 2013 11:12

Re: Kan ik dit eisen?

Ai.. Ik vind dat eigenlijk wel een hele lastige. Ik kan me goed voorstellen dat je er vanaf wilt, maar aan de andere kant; je hebt het zelf op internet gezet en het niet verwijderd. Maar begrijp ik goed dat jouw forumnaam nog gewoon zichtbaar is? Zou jouw profiel dan niet op inactief staan? Misschien kunnen ze je weer actief maken zodat je zelf al die berichten kan verwijderen?
Ik denk niet dat je echt iets kunt eisen, dit is gewoon het grootste nadeel van internet.. :(
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 11:13

Re: Kan ik dit eisen?

Susan schreef:Of je dat juridisch gezien kunt eisen bedoel je? Ik weet het niet, maar ik ben bang dat je achteraf moeilijk kunt bewijzen dat die dingen van jou zijn. Wat je wel kunt doen is Google verzoeken om die zoekresultaten te verwijderen. Mijn ervaring met Google is dat zij best welwillend zijn. Ik heb ook wel eens dingen van mezelf van Google laten verwijderen, ik hoefde toen alleen maar een mailtje te sturen en binnen een paar dagen was het geregeld.

Kan ik dan gewoon naar Google sturen of zij alle zoekresultaten van (profielnaam) willen verwijderen? Of moet ik alle aparte linkjes o.i.d. meesturen?

Het profiel staat gekoppeld aan mijn e-mailadres, dus ik zou het vast kunnen bewijzen, maar zover wil ik niet gaan. Ik wil gewoon dat zij mijn berichten verwijderen. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Maar als het niet meer op Google te vinden is, dan is het op de website al niet echt meer te vinden dus dat zou al een hoop schelen.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 18 Okt 2013 11:13

Re: Kan ik dit eisen?

Vanuit mijn rol als burgemeester zou ik zeggen dat je het wel kan eisen, maar dat er geen gehoor aan hoeft worden gegeven.
Je kunt zelf je eigen berichten vast wel verwijderen op dat forum en anders houdt het wel op denk ik.

Wij kunnen natuurlijk hier ook niet al je berichten verwijderen toch?

Daarnaast hadden we een paar maanden geleden ook mailcontact met een instantie die ons verzochten om een topic te verwijderen omdat hij aangaf dat het te maken had met smaad. Wij hebben het niet verwijderd omdat we vonden dat daar geen sprake van had. Hij sprak wel over advocaat en dat soort ongein, maar nooit meer wat op gehoord uiteindelijk.

Je blijft verantwoordelijk bij je eigen post, dus je hebt geen juridische grond om het te laten verwijderen. Maar ik zou proberen zelf zoveel mogelijk te verwijderen als dat mogelijk is. En eventueel voor een aantal dingen alsnog hun hulp inroepen.
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 11:15

Re: Kan ik dit eisen?

Burgemeester Nicky, bedankt voor je antwoord. Ik wil er wel hele dagen aan besteden om het allemaal te verwijderen of te wijzigen in -----, maar mijn profiel is verwijderd. Het profiel is dus niet meer zichtbaar, maar je ziet in topics nog wel gewoon mijn reacties + profielnaam. Ik kan dus niet meer inloggen om dingen te verwijderen.

Dat was wel mogelijk geweest voordat ik mijn profiel liet verwijderen. Maar toen heb ik daar niet echt zo bij nagedacht.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 18 Okt 2013 11:20

Re: Kan ik dit eisen?

Dat is een lastig verhaal ja. Dan kun je er zelf helemaal niks mee. Ze kunnen je profiel waarschijnlijk ook niet meer activeren. Wij kunnen dat in ieder geval niet. Dus als ik je nou verwijder staan ook je gegevens er nog gewoon, die moeten wij dan echt handmatig verwijderen.

Lastige situatie. je kunt ze in mijn ogen niet vragen om alles te verwijderen. Vaak moet dat echt handmatig. En dat is niet grappig als je honderden, dan wel duizenden post langs moet lopen.

Misschien kun je een aantal selecteren die je graag wil verwijderen en dit aan ze vragen. Als ze welwillend zijn zullen ze die dingen in ieder geval wel voor je willen verwijderen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Okt 2013 11:22

Re: Kan ik dit eisen?

Volgens mij moet je wel zelf de linkjes sturen. De afdeling van Google die dit doet zit ook niet in Nederland, dus dat maakt het voor hen ook lastiger als ze zelf moeten gaan zoeken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 11:28

Re: Kan ik dit eisen?

Ik had inderdaad ook netjes 1 topic en een paar losse reacties gevraagd om te verwijderen, maar dit willen ze niet doen omdat het niet dringend is. Ik heb teruggestuurd dat mijn omgeving mij al aan de profielnaam gekoppeld heeft (wat echt zo is, zij zeggen dat dat niet mogelijk is) en dat ik verdere schade graag wil beperken.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 18 Okt 2013 11:33

Re: Kan ik dit eisen?

Dat vind ik wel heel erg onprofessioneel zeg. Ik draai het altijd om, ik zou het ook fijn vinden als men zoiets voor mij zou willen doen. Je bent met het verzoek nog geen 2 minuten kwijt waarschijnlijk..

Balen! Dan heb ik geen tips voor je, dan valt er denk ik weinig te doen helaas
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 11:35

Re: Kan ik dit eisen?

Ja echt balen. Ik hoop nog dat ik een positieve reactie terug krijg. Die website is toch niet meer zo actief, dus echt veel andere dingen hebben ze ook niet te doen gok ik :P
<<

anoniem213

Bericht 18 Okt 2013 11:39

Re: Kan ik dit eisen?

Wat vervelend, Rush. Ik vind het ook maar flauw dat ze die berichten niet willen verwijderen als het er maar een paar zijn. Hopelijk kun je hen nog overhalen.
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 11:41

Re: Kan ik dit eisen?

Ja zuur haha, het zou nog simpeler zijn als ze gewoon ook de profielnaam wijzigen in iets compleet anders. En dat heb ik ook gevraagd, maar nog geen reactie.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 18 Okt 2013 11:48

Re: Kan ik dit eisen?

Rush schreef:Ja zuur haha, het zou nog simpeler zijn als ze gewoon ook de profielnaam wijzigen in iets compleet anders. En dat heb ik ook gevraagd, maar nog geen reactie.

Dat kan waarschijnlijk niet! Wij kunnen in ieder geval niet verwijderde accounts aanpassen qua naam of de rechten teruggeven. Alleen nog verwijderen van de post.
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 12:52

Re: Kan ik dit eisen?

Me Lucky!

Ik kreeg van een ander antwoord op de e-mail en die gaf aan dat er wel meer mensen (mijn naam) hebben en dat mijn achternaam er niet bij staat. Dat klopt, maar anderen hebben mijn achternaam genoemd bij een opmerking en een foto waardoor dit nogal makkelijk aan mijn profielnaam te koppelen was.

Dit had hij zo niet in de gaten gehad en nu is mijn profielnaam aangepast in iets onzinnigs! Oh my, ik ben zo blij!
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 12:56

Re: Kan ik dit eisen?

Het zal alleen nog wel even duren voordat de zoekresultaten uit Google weg zijn, maar ik ben voor nu al blij in ieder geval.
<<

Anoniem17

Bericht 18 Okt 2013 12:57

Re: Kan ik dit eisen?

Ohh jippie! :cheering: Dat is al een stap vooruit!
<<

Anoniem 3

Bericht 18 Okt 2013 14:40

Re: Kan ik dit eisen?

Dat is wel fijn Rush :) !
Je zou nog een e-mail naar google kunnen sturen?
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 18 Okt 2013 18:29

Re: Kan ik dit eisen?

Fijn dat het toch is opgelost zo!

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers