Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Turkije?

<<

Anoniem236

Bericht 29 Jul 2016 11:04

Re: Turkije?

Claire**** schreef:
Lotus schreef:Ik ga etvanuit dat Nederlandse artsen goed Engels spreken.
Lmaar dat terzijde, ik zou er niet aan moeten denken om met bloedverlies, vroegtijdige weeën of vroeggeboorte in Turkije te zijn. Voor mijn gevoel zit je dan dan Frankrijk/Italië iets veilige qua kennis en hoe er tegenaan gekeken wordt.
Maar ik ken een verhaal van iemand die in Frankrijk met 26wkn weeën kreeg en artsen spraken daar ook gebrekkig Engels.

Maar mensen die daar geen problemen mee hebben omdat ze zich wel veilig voelen in het land waar ze heen gaan, prima toch.
Waarom ga je daar vanuit? Waar baseer je dat op?



Het overgrote deel van studenten geneeskundige heeft 6 jaar Engels gehad op Vwo niveau, daarnaast wordt er tijdens de studie gebruik gemaakt van Engelstalige literatuur met academisch taalgebruik.
Vandaar... Er zullen vast wel artsen bij zitten die het niet zo goed af gaat, maar dat zal uitzondering zijn.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Jul 2016 11:14

Re: Turkije?

Ieder zo zo'n ervaring. Istanbul beste ziekenhuis waar ik ooit ben geweest qua zorg én qua eten en het Engels van zowel de zusters/broeders als de doktoren was beter dan de mijne. Plus, of ze nou Chinees of Russisch spreken, als ik op vakantie dringende hulp nodig heb, heb ik liever dat ze competent in hun werk zijn dan dat ze de taal perfect spreken
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jul 2016 11:20

Re: Turkije?

Oh ik geloof zo dat Istanbul hele goede privéklinieken heeft. Net als Bangkok, Singapore. Echt, als ik daar naar een ziekenhuis zou moeten, zou ik dat zo vertrouwen. Dus eens met Marsy.

Maar ik zou op dit moment zeker niet naar Turkije willen. Ik vond Istanbul echt een super toffe stad, voelde me er destijds heel veilig, maar dat zou ik me nu niet voelen. En dat zou voor mij reden genoeg zijn nu niet te gaan. Ik zou ook niet op Ataturk durven vliegen nu.
Let's discover the world together.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Jul 2016 11:25

Re: Turkije?

Ik heb jaren geleden in Turkije twee dagen in een privé kliniek / ziekenhuis gelegen met een nierbekkenontsteking. Het Engels was niet super, maar we kwamen eruit met z'n allen. Mijn ervaring daar was erg prettig, ondanks de situatie.

Overigens zou ik niet gaan vanwege de mogelijke onrust. In resorts zelf zal je er nauwelijks iets van meekrijgen, maar zodra er weer mensen de straat op gaan en vliegvelden willen gaan bezetten/bestormen zou ik wel bang worden. Dat zoek ik gewoon niet op. Met Frankrijk en mogelijke aanslagen van terroristen heb ik dan weer geen probleem. Wij zitten altijd in een vakantievilla bij een klein dorpje. Grote evenementen en steden zouden we wellicht vermijden, maar verder voel ik me daar niet ineens erg onveilig.
<<

Anoniem236

Bericht 29 Jul 2016 12:00

Re: Turkije?

Ik ben 15 jaar lang op vakantie geweest naar Turkije, en als het niet onrustig was ging ik het liefst volgende week weer. Medische zorg is medische zorg.

Maar niet als ik zwanger zou zijn, en toch iets kwetsbaarder dan 'normaal'. Daar ging het om..
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 29 Jul 2016 12:20

Re: Turkije?

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat heel veel artsen in prive klinieken/ziekenhuizen in landen als Thailand, Maleisië etc hun studie in het buitenland (Australie, USA, Engeland) hebben gedaan. Hoog niveau dus.
Kwam tijdens mijn stage in Thailand regelmatig in verschillende prive ziekenhuizen in Bangkok en dat was altijd net een hotel. En er waren altijd tolken aanwezig voor de patiënten die geen Engels konden. Die tolkten dus van de taal v/d patiënt naar het Thais, dus zodoende kon er geen enkele verwarring ontstaan. Daarnaast spraken de artsen die ik gezien heb daar echt heel goed Engels.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers