Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


peuter met hooikoorts

<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 20 Jul 2016 10:38

peuter met hooikoorts

Mijn zoontje van 2 heeft hooikoorts. Hij heeft van de huisarts een drankje gekregen dat hij 1 keer per dag mag hebben. Dit leek eerst goed te werken. Maar vandaag heeft hij er extreem last van en dan zijn we nog niet eens buiten geweest. Zijn ogen zijn rood en dik en jeuken heel erg en het snot stroomt zijn neusje uit. Hij hangt alleen maar tegen mij aan. We houden al een koude doek tegen zijn ogen en dat geeft een beetje verlichting
Zijn er meer kindjes die al zo jong hooikoorts hebben? En hebben jullie nog tips wat we kunnen doen?
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2016 10:43

Re: peuter met hooikoorts

Wat sneu.
Mag hij geen tabletjes?
Hebben jullie een filter in huis? Werkt bij mijn man heel goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Jul 2016 10:50

Re: peuter met hooikoorts

Mijn zoon van net 5 jaar heeft er sinds dit jaar ook erg veel last van. Hij heeft desloratadine gehad van de huisarts, dit geven wij hem in de ochtend en de rest van de dag gaat het dan meestal redelijk goed. Maar jouw zoontje heeft dan misschien wel hetzelfde gehad?
Hier hielp verder alleen binnen blijven en koude washandjes tegen zijn ogen houden.
Echt heel sneu als ze er zoveel last van hebben:-(
Ik zou de huisarts even bellen, misschien hebben ze iets anders dat je hem kan geven dat wel werkt.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 20 Jul 2016 11:16

Re: peuter met hooikoorts

Sam, misschien heel dom hoor maar wat is een filter?

Liadan, wat sneu dat jouw zoontje er ook last van heeft. Mijn zoontje krijgt inderdaad hetzelfde drankje. Tot voor kort hielp dat ook heel goed en had hij geen last.

Ik wil zo meteen inderdaad even de huisarts bellen , kijken of hij nog wat anders mag. Ik heb hem voor nu gelukkig zover kunnen afleiden dat hij niet meer met zijn handjes in zijn ogen wrijft en hij nu lekker aan het spelen is.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jul 2016 11:28

Re: peuter met hooikoorts

Mijn zoon krijgt hetzelfde middel bij een allergische reactie op andere dingen. We zijn hierop overgestapt omdat hij van Fenestil zo slaperig werd. Dus Fenestil zou nog kunnen. Of de dosering van het huidige middel is niet meer afdoende? Dat kan de apotheek ook voor ke berekenen denk ik
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2016 11:36

Re: peuter met hooikoorts

Sorry, dat is een apparaat dat allergenen uit de lucht haalt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Jul 2016 11:36

Re: peuter met hooikoorts

Gelukkig heb je hem weer even af kunnen leiden. Het is ook zo moeilijk uit te leggen aan een klein kind dat ze beter niet kunnen wrijven in hun ogen omdat het dan alleen maar erger wordt. Ik geef mijn zoon elke dag een washandje mee naar school zodat hij die daar tegen zijn ogen kan houden als hij last krijgt.
Wel een goede tip van oreo om eens na te vragen of de dosering nog goed is.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 20 Jul 2016 12:23

Re: peuter met hooikoorts

Oreo dank je voor de tip. Ik heb de huisarts gebeld en dat ook gevraagd. De assistente gaat het overleggen met de huisarts en ik kan vanmiddag weer bellen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 20 Jul 2016 12:27

Re: peuter met hooikoorts

Sam nee dat hebben we niet. We weten ook nog maar kort dat het hooikoorts is. We hebben een hele tijd gedacht dat hij niet goed tegen zonnebrand kan omdat de allergie telkens uitbrak na het insmeren. We zijn toen overgestapt op een zonnebrand zonder parfum, maar hij bleef reactie houden. De laatste keren kwam er ook de loopneus bij, vandaar de verdenking op hooikoorts. Mocht hij er echt heel veel last van houden, kunnen we daar altijd eens naar kijken.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem205

Bericht 28 Jul 2016 14:53

Re: peuter met hooikoorts

Ik up dit topic even. Mijn peuter blijft dikke ogen houden. Allergiepoli geeft aan dat de standaarddosis deslorahuppdepup wellicht te laag kan zijn. Dus dat kan zou ook het geval kunnen zijn bij andere kindjes.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Jul 2016 15:17

Re: peuter met hooikoorts

Ja dat zie ik op mijn werk ook wel vaker dat Desloratine (Aerius) de standaarddosis echt te laag is.
Huisartsen bij ons schrijven ook wel eens tot 4x de normale dosis voor. Dit mag bijvoorbeeld bij chronische netelroos maar we zien het ook veel vaker bij heftige hooikoorts etc. Wordt je kindje wel suf van dan.
2016
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 28 Jul 2016 15:29

Re: peuter met hooikoorts

Bij mijn zoontje was dit inderdaad ook het geval. Hij heeft naast het drankje nu ook oogdruppels gekregen. Tot nu toe werken die heel goed.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem205

Bericht 28 Jul 2016 19:04

Re: peuter met hooikoorts

Salome, weet jij wat de standaard dosering is? Allergoloog zei hier dat we toch maar met deze dosering door moesten gaan. Maar ik krijg allergische reacties niet weg (ook niet met hormoonzalf of koelzalf). Hij krijgt nu 2,5ml per keer, 1x pd
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Jul 2016 19:22

Re: peuter met hooikoorts

Tot 6 jaar is 1xdaags 2,5ml (1,25mg) normaal.
6-12 jaar is het dubbele.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers