Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verlatingsangst in de nacht

<<

Anoniem174

Bericht 19 Jul 2016 11:08

Re: Verlatingsangst in de nacht

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 05 Aug 2016 11:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jul 2016 11:38

Re: Verlatingsangst in de nacht

Believe schreef:Wat fijn Carrie, hopelijk gaat het vanavond weer beter met inslapen.
Hier was laten huilen ook altijd de oplossing. Rond de 8 maanden had onze dochter dat ook, het heeft 2 avonden geduurd voor ze weer zonder problemen ging slapen.
De eerste avond huilde ze 2,5 uur, we gingen dan om de 5 tot 10 minuten kijken, aai over de bol en sussende woordjes, goed leggen en weer weg. De tweede avond was het 20 minuten en daarna was het over.

Jouw methode hebben we inderdaad ook geprobeerd maar dan raakt ze nóg meer overstuur.
Dus gisteravond ook echt niet meer bij haar geweest.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 19 Jul 2016 11:41

Re: Verlatingsangst in de nacht

Fijn dat het vannacht zo goed is gegaan!
Echt, ik snap het principe van laten voelen dat je er bent voor je kind hoor, echt.. Maar ik vind dat ouders daar vaak te veel in doorslaan. Als je als ouder op je tandvlees loopt en je hebt alles geprobeerd, en het duurt 3,5 jaar voordat je zelf eens een nacht kunt doorslapen, dan denk ik dat dat uiteindelijk voor niemand goed kan zijn. Voor je kind niet, voor je relatie niet, maar vooral voor je zelf niet.

Ik voelde me ook zo'n vreselijke moeder toen ik mijn dochter voor het eerst zo klein als ze was eens liet huilen. We hebben onszelf op zitten vreten. Maar uiteindelijk kregen we er een leuker kind voor terug. En zij leukere ouders ;-).

Hoop voor jullie ook echt dat dit gaat werken en je een goed slapend kindje voor terug krijgt.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jul 2016 11:53

Re: Verlatingsangst in de nacht

Ja het is voor haar ook beter inderdaad, ze had gewoon walletjes en helemaal rode vlekken onder haar ogen van de vermoeidheid. En dat is nu alweer weggetrokken gelukkig, omdat ze goed geslapen heeft. Ze was zo moe, arm meisje.
<<

Anoniem168

Bericht 19 Jul 2016 12:19

Re: Verlatingsangst in de nacht

Wat fijn dat het beter gaat en het laten huilen helpt Carrie! Straks heeft ze weer een lekker uitgeruste (nou ja, voor zover dat als moeder kan, haha) moeder!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jul 2016 09:40

Re: Verlatingsangst in de nacht

Is het vannacht weer zo goed gegaan Carrie?

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 20 Jul 2016 10:19

Re: Verlatingsangst in de nacht

Fijn carrie dat het nu beter gaat! Voor jullie alledrie!
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jul 2016 10:36

Re: Verlatingsangst in de nacht

Elliot schreef:Is het vannacht weer zo goed gegaan Carrie?


Jaaaa! :cheering:
Ze ging naar bed om 19.41 (ja ik hou de minuten bij) heeft gehuild tot 20.20, toen ging ze liggen, kan ik zien op de babyfoon, ik kijk af en toe even daarop. Moest mijn man naar boven om zich om te kleden voor de sportschool, dacht dat ik gek werd. Ze sliep nog niet, dus weer huilen. Om 20.36 ging ze echt slapen. Vandaag moet hij z'n kleding vast beneden neerleggen, zodat dit niet weer gebeurt. En dan slaapt ze hopelijk binnen 30 minuten, gister is het al verkort van een uur naar 40 minuten.

Om 23.00 de fles en ze ging meteen rustig liggen en ze heeft de hele nacht doorgeslapen. Ik moest haar zelfs wakker maken om 6.45! Echt zo fijn, we komen er helemaal van bij.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jul 2016 10:38

Re: Verlatingsangst in de nacht

Wat heerlijk! :D

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2016 10:38

Re: Verlatingsangst in de nacht

Kijk! Dat is het betere werk.

Ik zeg ook bij alles maar steeds: hetiseenfase hetiseenfase hetiseenfase.... klopt vaak wel :-p
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 20 Jul 2016 11:06

Re: Verlatingsangst in de nacht

Wat fijn voor jullie!

Toen ik gisteravond in de tuin zat hoorde ik bijna 2 uur lang een klein kindje huilen.
Toen moest ik toch even aan dit topic denken.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 20 Jul 2016 11:13

Re: Verlatingsangst in de nacht

Oh yes wat superfijn Carrie!!
S heeft gisteren bij haar oma wel goed geslapen in de middag. Ben benieuwd hoe het vandaag thuis gaat. En in 3 nachten (zonder vriend dus ik zag er tegenop) maar 1x naar haar toe gegaan. En ik denk zelfs dat als ik wat langer had gewacht, ze gewoon in slaap was gevallen, want eenmaal naast haar bed, was ze stil ;).
We zien het gewoon nacht voor nacht..ze kan het in ieder geval nog dat doorslapen zonder hysterisch te worden.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jul 2016 11:24

Re: Verlatingsangst in de nacht

GeKKiE schreef:Wat fijn voor jullie!

Toen ik gisteravond in de tuin zat hoorde ik bijna 2 uur lang een klein kindje huilen.
Toen moest ik toch even aan dit topic denken.

2 uur lang! Ach wat zielig. Echt niet leuk hoor, dat houdt 'ie lang vol!
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jul 2016 11:24

Re: Verlatingsangst in de nacht

Meneer de Uil schreef:Oh yes wat superfijn Carrie!!
S heeft gisteren bij haar oma wel goed geslapen in de middag. Ben benieuwd hoe het vandaag thuis gaat. En in 3 nachten (zonder vriend dus ik zag er tegenop) maar 1x naar haar toe gegaan. En ik denk zelfs dat als ik wat langer had gewacht, ze gewoon in slaap was gevallen, want eenmaal naast haar bed, was ze stil ;).
We zien het gewoon nacht voor nacht..ze kan het in ieder geval nog dat doorslapen zonder hysterisch te worden.

He dat is ook heel fijn, hoeraaaa! Goed zo S!
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jul 2016 11:27

Re: Verlatingsangst in de nacht

Salome schreef:Oh poeh dat niet slapen geeft bij ons ook zoveel frustraties. Nu moet T binnenkort geopereerd worden aan zijn liesbreuk dus we weten wel waarom hij zoveel perst en huilt maar jeetje.. afgelopen weekend hadden wij allebei zo'n kort lontje.
Hoe erg ik het ook vind, we laten hem nu wel even huilen. We houden nu eens strak schema aan met zijn voedingen zodat hij om 23:00 u zijn laatste fles krijgt, want anders is het echt niet te doen.
Áfgelopen week zat ik om 1 uur, 3 uur, half 5 met hem beneden.

Hier had ik overheen gelezen. Vind je 2 maanden niet wat jong om te laten huilen? Of laten jullie 'm niet zo lang huilen? Snap wel dat het vermoeiend is hoor, zeker, weet er alles van. Maar misschien wil hij gewoon bij papa/mama zijn, hij is nog zo klein. En hij heeft ook pijn? Ach :snik:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Jul 2016 14:38

Re: Verlatingsangst in de nacht

Carrie schreef:
Salome schreef:Oh poeh dat niet slapen geeft bij ons ook zoveel frustraties. Nu moet T binnenkort geopereerd worden aan zijn liesbreuk dus we weten wel waarom hij zoveel perst en huilt maar jeetje.. afgelopen weekend hadden wij allebei zo'n kort lontje.
Hoe erg ik het ook vind, we laten hem nu wel even huilen. We houden nu eens strak schema aan met zijn voedingen zodat hij om 23:00 u zijn laatste fles krijgt, want anders is het echt niet te doen.
Áfgelopen week zat ik om 1 uur, 3 uur, half 5 met hem beneden.

Hier had ik overheen gelezen. Vind je 2 maanden niet wat jong om te laten huilen? Of laten jullie 'm niet zo lang huilen? Snap wel dat het vermoeiend is hoor, zeker, weet er alles van. Maar misschien wil hij gewoon bij papa/mama zijn, hij is nog zo klein. En hij heeft ook pijn? Ach :snik:


Oh nee begrijp me niet verkeerd we laten hem maar heel eventjes huilen. Vaak stopt hij na paar minuutjes weer en slaapt hij verder als hij doorgaat slaapt hij vaak op mijn borst verder.
Als hij nog niet gepoept heeft dan heeft hij wel pijn denk ik. Hij wordt waarschijnlijk pas met 12 weken geopereerd
2016
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jul 2016 14:41

Re: Verlatingsangst in de nacht

Salome schreef:
Carrie schreef:
Salome schreef:Oh poeh dat niet slapen geeft bij ons ook zoveel frustraties. Nu moet T binnenkort geopereerd worden aan zijn liesbreuk dus we weten wel waarom hij zoveel perst en huilt maar jeetje.. afgelopen weekend hadden wij allebei zo'n kort lontje.
Hoe erg ik het ook vind, we laten hem nu wel even huilen. We houden nu eens strak schema aan met zijn voedingen zodat hij om 23:00 u zijn laatste fles krijgt, want anders is het echt niet te doen.
Áfgelopen week zat ik om 1 uur, 3 uur, half 5 met hem beneden.

Hier had ik overheen gelezen. Vind je 2 maanden niet wat jong om te laten huilen? Of laten jullie 'm niet zo lang huilen? Snap wel dat het vermoeiend is hoor, zeker, weet er alles van. Maar misschien wil hij gewoon bij papa/mama zijn, hij is nog zo klein. En hij heeft ook pijn? Ach :snik:


Oh nee begrijp me niet verkeerd we laten hem maar heel eventjes huilen. Vaak stopt hij na paar minuutjes weer en slaapt hij verder als hij doorgaat slaapt hij vaak op mijn borst verder.
Als hij nog niet gepoept heeft dan heeft hij wel pijn denk ik. Hij wordt waarschijnlijk pas met 12 weken geopereerd
Ah zo! Ja ik luister ook vaak naar wat voor soort huiltje het is, dan weet ik of ik erheen moet of dat ze weer verder slaapt. Echt sneu dat het dan zeer doet en dat hij geopereerd moet worden!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Jul 2016 14:51

Re: Verlatingsangst in de nacht

Carrie schreef:
Salome schreef:
Carrie schreef:
Salome schreef:Oh poeh dat niet slapen geeft bij ons ook zoveel frustraties. Nu moet T binnenkort geopereerd worden aan zijn liesbreuk dus we weten wel waarom hij zoveel perst en huilt maar jeetje.. afgelopen weekend hadden wij allebei zo'n kort lontje.
Hoe erg ik het ook vind, we laten hem nu wel even huilen. We houden nu eens strak schema aan met zijn voedingen zodat hij om 23:00 u zijn laatste fles krijgt, want anders is het echt niet te doen.
Áfgelopen week zat ik om 1 uur, 3 uur, half 5 met hem beneden.

Hier had ik overheen gelezen. Vind je 2 maanden niet wat jong om te laten huilen? Of laten jullie 'm niet zo lang huilen? Snap wel dat het vermoeiend is hoor, zeker, weet er alles van. Maar misschien wil hij gewoon bij papa/mama zijn, hij is nog zo klein. En hij heeft ook pijn? Ach :snik:


Oh nee begrijp me niet verkeerd we laten hem maar heel eventjes huilen. Vaak stopt hij na paar minuutjes weer en slaapt hij verder als hij doorgaat slaapt hij vaak op mijn borst verder.
Als hij nog niet gepoept heeft dan heeft hij wel pijn denk ik. Hij wordt waarschijnlijk pas met 12 weken geopereerd
Ah zo! Ja ik luister ook vaak naar wat voor soort huiltje het is, dan weet ik of ik erheen moet of dat ze weer verder slaapt. Echt sneu dat het dan zeer doet en dat hij geopereerd moet worden!


Ja precies aan de manier van huilen weet ik wel wat er is. Maar soms spartelt en perst en huilt hij de hele dag en nacht en dat breekt echt op. Terwijl hij geen harde poep heeft. Dus we masseren zijn buikje en liesbreuk nu veel en dan gaat het beter. Maar soms moet ik gewoon even meebrullen met hem.
2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 27 Jul 2016 12:00

Re: Verlatingsangst in de nacht

Carrie, hoe gaat het nu?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jul 2016 12:31

Re: Verlatingsangst in de nacht

Wat lief dat je het vraagt! Het gaat echt enorm de goede kant op. De eerste dag huilde ze dus een uur, 2e dag 40 minuten, derde dag weer een uur en de dag erna: 4 minuten!
Soms gaat ze ook gewoon direct meteen slapen, dan moppert ze wat maar ik zeg altijd "papa en mama zijn beneden, we gaan nergens heen. Jij gaat nu lekker even slapen en tussen 22.00 en 23.00 krijg jij je laatste flesje voor de nacht, ga maar lekker slapen". En dan gaat ze slapen, alsof ze het snapt!

Van de week huilde ze nog een keer 14 minuten en gisteravond 53 minuten. Ik hou ze echt tot op de minuut bij :D Ze had geen pijn, honger, schone luier. Ik denk dat ze toch nog een keer wilde uitproberen? Maar het gaat echt enorm de goede kant op, de avonden dat ze meteen gaat slapen zijn zo fijn, we komen er helemaal van bij.

We doen het nu ruim een week zo en op 2 nachten na sliep ze alle nachten door. En 2 keer huilde ze, dan krijgt ze een schone luier, wat slokjes water, een knuffel en daarna gaat ze meteen weer verder slapen.

Hoe gaan de nachten bij jou nu je vriend weg is?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 27 Jul 2016 16:41

Re: Verlatingsangst in de nacht

Wat fijn dat jullie zo'n vooruitgang merken! Dat maakt het ook makkelijker om haar soms te laten huilen hè?
En dan gaat het echt nog niet altijd meteen goed, maar alles beter dan er uuuuren mee bezig zijn.

Gelukkig was mijn vriend maar een paar nachten weg en zijn die echt top gegaan!! Me druk gemaakt om niks.
Het inslapen gaat de laatste tijd ineens heel goed en midden in de nacht moeten we nog wel eens lopen, maar ze slaapt daarna wel weer meteen verder, geen paniek.
Ook zijn de afgelopen 3 dagen (inclusief vandaag) in de middag ook goed gegaan. Zegt niks over de toekomst, maar nu weet ik in ieder geval dat ze het kan, haha! Het geeft mij zo weer meer rust en ik heb het idee dat S daar ook positief op reageert. Heel fijn!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jul 2016 11:26

Re: Verlatingsangst in de nacht

Ah fijn MdU, go baby's! :smile: Gisteren ging ze meteen slapen, hoeraaaa! Heerlijk zo.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 28 Jul 2016 11:38

Re: Verlatingsangst in de nacht

Jeeeeeeeeeejj!! Hou dat vast lieve I :)
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jul 2016 11:45

Re: Verlatingsangst in de nacht

Meneer de Uil schreef:Jeeeeeeeeeejj!! Hou dat vast lieve I :)

Yeah! En jouw lieve S ook!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers