Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel

<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2013 16:44

Autostoel

Julian is bijna 9.5 maand maar past niet meer in de Maxicosi in de auto. We hebben dus een opvolgstoel nodig en nu zag ik dat Maxicosi een nieuw model uitbrengt, de 2 way Pearl, en zoals de naam doet vermoeden kan hij dus achteruit en vooruit. Ik heb MC gebeld omdat ik nergens de stoel kon vinden, en het stoeltje is pas vanaf eind november verkrijgbaar en dan ook nog waarschijnlijk met beperkte verkrijgbaarheid. Nu is het zo dat we dus eigenlijk niet willen wachten tot eind november, en dan moeten we dus de gewone Pearl kopen, alleen wil ik hem dus perse achteruit vervoeren omdat dat gewoon (bewezen) veiliger is. Ik zit een beetje in dubio, want de MC waar hij nu nog inzit is niet meer geschikt (komt met hoofdje bijna over de rand en als hij zich afzet zeker!) Ik heb dus 2 keuzes: of de gewone pearl kopen of wachten en dat hij dus nog even in de mc moet. Bovendien is het zo dat adviesprijs voor de 2WayPearl 300,- is en hij kan niet op het familyfix onderstel dus we moeten een nieuw onderstel erbij kopen van 250,- Ik twijfel zo. De meneer die ik aan de lijn had drukte me op het hart dat de gewone pearl gewoon een veilige stoel is, maar dat tegen de rijrichting in veiliger manier van vervoeren is, maar heel cru gezegd is het niet zo dat je kind in een tank zit en er dus helemaal niets kan gebeuren en dat tegen de rij richting in veiliger vervoeren is bij een frontale botsing. En onze auto is heel veilig, geen klein blikje.

Wat zouden jullie doen? Nog even wachten met aanschaffen of morgen een nieuwe stoel kopen die gewoon op het onderstel kan die we al hebben maar niet tegen de rijrichting?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Okt 2013 17:02

Re: Autostoel

Er is nog een stoel die achterwaarts kan, is dat niks?
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Okt 2013 17:03

Re: Autostoel

R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2013 17:15

Re: Autostoel

Caroow schreef:http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/producten/autostoeltjes/autostoeltjes-voor-peuters/milofix.aspx

Tot 13 kilo.. gezien het feit dat mijn beer al 11.9 kilo is..
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Okt 2013 17:21

Re: Autostoel

O sorry, helemaal niet naar gekeken, ik had al bedacht dat wij die gingen kopen maar R is ook niet de lichtste dus dan kan ik die wel afschrijven.

En andere autostoeltjes? Uit Duitsland/Scandinavië? Is dat geen optie?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem124

Bericht 18 Okt 2013 17:23

Re: Autostoel

Moet het per se maxi cosi zijn? Je kan ook gaan voor bijv een cybex Sirona of een van be safe.
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2013 17:41

Re: Autostoel

Cheese schreef:Moet het per se maxi cosi zijn? Je kan ook gaan voor bijv een cybex Sirona of een van be safe.

Hm! Ik zit natuurlijk heel dom naar MC te kijken omdat we dat onderstel dus al hebben.. maar aangezien we die niet kunnen gaan gebruiken, maakt he tniet uit!
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2013 17:44

Re: Autostoel

Caroow schreef:O sorry, helemaal niet naar gekeken, ik had al bedacht dat wij die gingen kopen maar R is ook niet de lichtste dus dan kan ik die wel afschrijven.

En andere autostoeltjes? Uit Duitsland/Scandinavië? Is dat geen optie?

Vreselijk he? Stiekem denk ik dat het geen worst uitmaakt hoeveel je kind weegt als je hem maar goed kan insnoeren en ongetwijfeld zit er ook een stukje marketing achter zodat je niet eeuwig met dezelfde stoel doet, maar qua veiligheid wil ik het gewoon niet riskeren.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers